Vergoeding voor gebruik auto kind

Vergoeding voor gebruik auto kind 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik denk dat ik juist voor de korte ritten een vergoeding zou vragen. Die zijn naar verhouding duurder en wellicht dat ze dan bedenken dat op de fiets een betere optie is (ook wat milieu betreft).

    Voor de andere ritten zou het er vanaf hangen hoe vaak dit gebeurt en welke inkomsten ze hebben. Kilometers maken is belangrijk, maar ook inzicht in de kosten.
  2. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik denk dat ik juist voor de korte ritten een vergoeding zou vragen. Die zijn naar verhouding duurder en wellicht dat ze dan bedenken dat op de fiets een betere optie is (ook wat milieu betreft).

    Voor de andere ritten zou het er vanaf hangen hoe vaak dit gebeurt en welke inkomsten ze hebben. Kilometers maken is belangrijk, maar ook inzicht in de kosten.


    +1
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Ook ik denk er vaak over na om mijn dochter een vergoeding te vragen voor het gebruik van de auto. Ik ben daarin een zeer softe moeder. Denk dan vaak ach ze doet het zo goed op de universiteit, is zeer druk met haar bijbaan. Laat ze lekker sparen en dat doet ze ook.

    Aan de andere kant liever mijn auto met benzine dan dat ze bij iemand instapt waarvan ik niet weet of hij/zij gedronken heeft.
  4. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Bedankt voor jullie reacties. De kilometers maakt ze wel, als we samen op pad gaan laat ik haar altijd rijden. De kleine ritjes zijn de ritten waar ik haar anders heen zou brengen zoals bv. werk of training. Scheelt mij tijd dat ze daar nu zelf heen kan. Dus die ritjes krijgt ze kado. Voor de andere ritten ga ik een kilometervergoeding op basis van benzinegebruik vragen. Denk 0,15 cent (dank voor de tip Roger). Geld gaat in potje. Nog ff kijken wat ik met de opbrengst ga doen.
  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef Sanni66


    +1 zit bij het kostgeld inbegrepen.


    Dochter betaalt (nog) geen kostgeld.
  6. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee
    Hier krijg ik mijn auto regelmatig met een volle tank terug. Geen concrete afspraak, maar hij houdt zelf een beetje in de gaten hoeveel hij rijdt
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Zoon kan de auto gebruiken als ik hem niet nodig heb. Op de momenten dat ik aangeef dat hij hem maar mee moet of mag nemen, of hij doet (gelijk) de boodschappen oid, dan hoeft hij niet voor het gebruik te betalen. Gebruikt hij de auto voor ritjes die hij gemakkelijk op de fiets of per OV had kunnen doen, dan betaalt hij wel voor de verbruikte benzine. Benzinekosten zit niet in kostgeld. Overigens gebruikt zoon de auto niet echt vaak voor slechts plezierritjes. Hij maakt genoeg kilometers en dronken vrienden wil ik niet in mijn auto hebben.

    De opmerking van JWMartin om vrienden ook te laten betalen die meerijden, zou ik nooit doen.
    Zoon moet zelf maar beslissen of hij zijn vrienden wil laten meebetalen of dat hij zelf de kosten draagt. Dat is zijn verantwoording en niet die van mij. Zou het wel als tip meegeven overigens.
Terug naar de lijst