Lek in beveiliging wpa2

Lek in beveiliging wpa2 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Margo
    Maar wat ik mij dan nog afvraag... is het ?cht slechts blanco ontdekt of is het ontdekt nad?t het al fout is gegaan?

    Voor zover ik weet, is het blanco ontdekt. Een paar onderzoekers waren een paper aan het schrijven over het ontdekken van zwakheden in het verbinden met wifi-netwerken, en bij het afronden ervan wilde een van hen een paar beweringen dubbelchecken, waarvoor hij de broncode van de betreffende implementatie er nog even bijpakte. Bij het -voor de *tigste keer- bestuderen ervan kreeg hij ineens een 'wat zou er gebeuren als...'-momentje. Een paar weken later is hij daar uitgebreider naar gaan kijken en bleek dat het probleem bij meerdere producenten aanwezig was.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Zijn er mensen die daarom nu een vpn hebben genomen en zo ja welke?

    Sowieso mensen niet door vpn gebruiken?
  3. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Zijn er mensen die daarom nu een vpn hebben genomen en zo ja welke?

    Neuh... Voor de verandering heeft Windows nu eens een keer geen last van dit probleem, en op mijn Linux-dozen gebruik ik geen wifi. Smile
    Ook iOS heeft er trouwens geen last van, en de Android-versie op mijn tablet is te oud om er last van te hebben (<6.0).
  4. Ik gebruik VPN om diverse redenen de leukste is, dat mijn internet sneller is geworden. Ik weet dat testen en logisch nadenken het tegendeel zeggen, maar toch laden de pagina's sneller.
    Daarna heb ik een Router gekocht die VPN kan draaien. Het internet werd toen nog sneller alhoewel bij ingeschakeld VPN weer iets trager, maar toch nog steeds sneller voordat ik begon met VPN.
    Je KPN, Ziggo of ... modem heb je nog steeds nodig maar zet wifi daarvan uit.
    Voordelen en dan in volgorde van leukste:
    Snelheidswinst
    Popcorntime
    Veel extra beveiliging is extern
    Beveiligde versleutelde verbinding
    Je surft anoniem mits je je DNS ook hebt ingesteld (opendns.com), weer snelheidswinst en meer beveiliging mogelijk.
    Vrijwel niemand kan je hacken (test het maar)
    Gasten kan je vrij toelaten op het gastnetwerk
    Alle pc's en mobieltjes zijn thuis beveiligd

    Nadelen:
    Minecraft (Mojang) kan waarschijnlijk niet via VPN (tunnel maken)
    Je moet wat begrijpen van instellingen
    Kost wat per jaar
    Als je router offline is geweest, is je VPN waarschijnlijk ook offline en dat kan je niet zien, internet werkt nog steeds.

    Er zijn vast andere meningen maar dit is wat ik ervaar.
    Ik vind het leuk om erover te discussi?ren
    Schrijffouten e.d. daargelaten omdat ik het op me mobiel getypt heb en dat beeldscherm is te klein om alles goed te herlezen.
  5. Bericht van Jako is op 01-11-2017 om 21:53:48 uur verwijderd door Jako.

    Reden: daarom

     
  6. Ik gebruik IPVanish
    Telkens een ander ip-adres is verstandig om anoniem te blijven maar als je telkens bij dezelfde server inlogt (IPVanish heeft er honderden) heb je wel hetzelfde ip-adres dit wordt gedeeld met anderen waardoor je toch anoniem bent. IPVanish houdt geen logs bij daardoor blijf je anoniem.
    Maar verstandig is het om soms van server te wisselen als anonimiteit belangrijk is.
    Ik gebruik OneDrive, synchronisatie is geen probleem ook niet op mijn mobieltjes.
    Office gebruik ik ook maar geen OneNote.
    Je kan bij je router aangeven welke apparaten wel en niet via VPN gaan, als dat nodig is.
    De ervaringen van Jako deel ik dus niet.

    Mijn router is de Asus RT-AC68U snelste router op 2G.
    5G zit er ook op maar dan zijn er snellere en duurdere routers.
    De meeste PC's, behalve de echt nieuwe, kunnen geen 5G aan.
    De meeste mobieltjes kunnen wel 5G aan en dat is sneller.
  7. Bericht van Jako is op 01-11-2017 om 21:53:37 uur verwijderd door Jako.

    Reden: daarom

     
Terug naar de lijst