Vleesvervangers

Vleesvervangers 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Tinus
    Het punt is, dat vleesvervangers niet diervriendelijker zijn.
    Uit milieuoogpunt kun je het beste plofkip eten -en dat is geen grap.

    ?n topic zijn antwoorden op deze vraag:

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Welke vleesvervangers zijn lekker vraag ik me af? Niet dat ik ze hier in de maling ga nemen, maar wat is okay ter vervanging van dat geliefde stukje vlees?
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het punt is, dat vleesvervangers niet diervriendelijker zijn.

    Ik lees nergens dat dit de reden is dat TS minder vlees wil eten.

    Het is zeker discussie waardig, maar wat mij betreft niet hier in dit draadje.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik lees nergens dat dit de reden is dat TS minder vlees wil eten.

    Ik ook niet; in mijn eerste reactie schreef ik dan ook:
    'Als je minder vlees wil nuttigen vanwege dierenwelzijn, dan is het maar de vraag of je Valess en andere zuivelproducten moet willen eten.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Net deze van de Jumbo gemaakt (de rest kipfilet). Al genoemd? Is vega, niet vegan. Vind ?m best ok.
    Plaatje
  5. JolandAs
    Things keep changing.

    Toon alleen de berichten van JolandAs
    Zelf eet ik al heel lang nauwelijks vlees en missen doe ik t niet. Mijn dochter eet sinds vorig jaar geen vlees/vis meer maar heeft blijkbaar nu en dan iets vervangends nodig. Van Vivera wilde ze laatst de blauwe verpakking = de plantaardige. Ik las 'gehydrateerde soja' en haakte al af. Zelf vindt ze ze niet te eten. Het 'gehakt' vond ze afschuwelijk. In pastasauzen gebruik ik al lang vooral veel groenten zonder dat iemand het vlees mist. AH en Jumbo bezoek ik zelden maar blijkbaar is t handig binnenkort eens binnen te lopen. Idem Aldi. En bij Lidl vergat ik steeds te kijken. Vleesvervangers zitten blijkbaar nog niet in mijn 'boodschappenlijstjes systeem'. Bedankt voor de tips.
  6. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Kaasschnitzels, groenteburgers, eieren, veel vis...........eigenlijk eten wij hier van vlees alleen nog uitgebakken ( echte ) spekjes en kipfilet op brood. Veel gezonder voor je darmen ook. Vooral roodvlees is heel slecht voor je ( en ja dat heeft mijn darmchirurg mij verteld, verzin het niet zelf ) Wit vlees ( kip en kalkoen ) en vis zijn nog redelijk gezond. Maar de vegatarische keuken kan heerlijk zijn!
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Smile

    Net nasi gemaakt met kipstuckjes van de vegetarische slager.
    Zoon heeft niet eens door gehad dat hij geen kip at.

    Maar mijn vega-etende dochter vond het niks. Het lijkt teveel op echte kip Smile
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef Cato
    Smile

    Net nasi gemaakt met kipstuckjes van de vegetarische slager.
    Zoon heeft niet eens door gehad dat hij geen kip at.

    Maar mijn vega-etende dochter vond het niks. Het lijkt teveel op echte kip Smile


    Smile
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik ook net nasi op. Had bijna speklampje erdoor gedaan. Gewisseld naar champignons. Prei d'r bij. Pindasaus en kroepkoek. Ik miste het vlees ook niet echt.
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Mimi
    Kaasschnitzels, groenteburgers, eieren, veel vis...........eigenlijk eten wij hier van vlees alleen nog uitgebakken ( echte ) spekjes en kipfilet op brood. Veel gezonder voor je darmen ook. Vooral roodvlees is heel slecht voor je ( en ja dat heeft mijn darmchirurg mij verteld, verzin het niet zelf ) Wit vlees ( kip en kalkoen ) en vis zijn nog redelijk gezond. Maar de vegatarische keuken kan heerlijk zijn!

    Genuanceerd; het klopt als rood vlees niet heel gezond is -als het is geconserveerd met nitriet. Vziw mag dat in Nederland niet (het wordt vziw iig niet gedaan); met nitriet behandeld vlees is te herkennen aan de felrode kleur.
  11. parel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van parel
    De groenteburger van de Lidl vind ik wel lekker.

    Verder gebruik ik veel champignons, kan je heerlijk kruiden en eiwitrijk.

    De vegetarische kipstukjes vind ik heel vies en eng, rubberachtig.

    Daarvoor in de plaats champignons, dunne plakjes van de hele champignon, kort op hoog vuur en als laatste aan de maaltijd toevoegen.
Terug naar de lijst