Hoe krijg ik het eruit....?

Hoe krijg ik het eruit....? 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. ton1965
    2021: ik wil op vakantie!

    Toon alleen de berichten van ton1965
    Als ik naar de foto kijk, zie ik dat je de oude plinten heb laten zitten, je wil nieuwe hoge plinten, dus moet de oude plint verwijderd worden.
    Krijg je wel een brede gleuf....Smile

    Eigenlijk ben je verkeerd begonnen, je had eerst de oude plint eerst moeten weghalen.Smile

    Als je de oude plint weghaald komt dat stukje laminaat ook los.


    Het stukje laminaat krijg je los door aan de rechterkant een klosje of balkje te plaatsen en met de hamer dit naar links te slaan, daar is meer speling en zal hij los komen.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ton1965
    Als ik naar de foto kijk, zie ik dat je de oude plinten heb laten zitten, je wil nieuwe hoge plinten, dus moet de oude plint verwijderd worden.
    Krijg je wel een brede gleuf....Smile

    Eigenlijk ben je verkeerd begonnen, je had eerst de oude plint eerst moeten weghalen.Smile

    Als je de oude plint weghaald komt dat stukje laminaat ook los.


    Het stukje laminaat krijg je los door aan de rechterkant een klosje of balkje te plaatsen en met de hamer dit naar links te slaan, daar is meer speling en zal hij los komen.


    Er bestaan ook overzetplinten. Dan kunnen de oude plinten gewoon blijven zitten. Wel zo makkelijk bij een huurwoning, waar je vaak in oorspronkelijke staat moet herstellen na vertrek. Of ze er ook in hoog wit zijn weet ik niet.

    @SFR, bij normale plinten krijg je ze prima strak op de muur. Heb zelf net hoge witte (12 cm hoog) plinten geplaatst. Gewoon met klemmetjes die je via een mal op de muur boort en vervolgens de plint erop klikt.
    Er zijn meer soorten plinten nl. en kitten op de muur zou ik nooit doen. Dat is lastig verwijderen mocht je ooit wat anders willen of ander laminaat willen plaatsen. Dan beschadig je de muur behoorlijk. Zelf heb ik geen gladde muren, maar zat er structuur op dat ik heb gelaten. De oude plinten die erop zaten heb ik verwijderd en hebben de muur flink beschadigd doordat ze gekit waren. Door de hoge plinten zijn de beschadigingen aan het oog onttrokken en zitten de plinten er gewoon netjes en strak op..
    Kitten is een simpele makkelijke oplossing, maar op termijn echt waardeloos. En bij huurwoningen moet je helemaal uitkijken, omdat je bij vertrek in oorspronkelijke staat moet herstellen en laminaat moet verwijderen als de volgende bewoner het niet wil overnemen. Dan zal je met die hoge vastgekitte plinten zitten om vervolgens hele muren te moeten repareren.
  3. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    Het is gelukt! SmileHij heeft er een lange dunne schroevendraaier onder geslagen en na wat wrikken kwamen de stukjes los! 1 Kleine beschadiging verder niets! Smile

    Dank voor het meedenken allemaal! Smile
  4. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef ton1965
    Als ik naar de foto kijk, zie ik dat je de oude plinten heb laten zitten, je wil nieuwe hoge plinten, dus moet de oude plint verwijderd worden.
    Krijg je wel een brede gleuf....Smile

    Eigenlijk ben je verkeerd begonnen, je had eerst de oude plint eerst moeten weghalen.Smile

    Als je de oude plint weghaald komt dat stukje laminaat ook los.


    Het stukje laminaat krijg je los door aan de rechterkant een klosje of balkje te plaatsen en met de hamer dit naar links te slaan, daar is meer speling en zal hij los komen.


    Er komen van die overzetplinten op. Mag ze namelijk ivm een huurwoning niet op de muren kitten oid. Dus gekozen voor die overzetplinten.

    Bedankt voor het meedenken! Smile
Terug naar de lijst