Spontaan koelvloeistof uit de auto

Spontaan koelvloeistof uit de auto 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Da's aan jezelf natuurlijk. Persoonlijk zou ik dat wel doen, als het goed (en b?ter) voelt
    Je trouwens nooit van te voren wat een onderhoudsbeurt gaat kosten. De prijs die ze noemen is voor het nalopen van alles, wanneer er wat vervangen moet worden komen die kosten er bovenop.

    Bij zo'n all in prijs zit het vervangen van vloeistoffen inbegrepen en lijkt me dat je daar best goed en indicatie voor kunt geven. Alles wat gemaakt moet worden komt er uiteraard bovenop. Kan zijn dat profile daar dan de hoofdprijs voor vraagt, ergens komt de winst vandaan natuurlijk.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    (..) Maar of ik wel gauw een afspraak wilde maken voor beurt en APK. Gemaakt, maar die zeg ik af. Hij wilde geen prijs indicatie geven voor de grote beurt. Bij grote jongens zoals Profile krijg ik die gewoon online. 260 euro incl APK.


    Dit is wat profile (in de basis) doet voor dat bedrag: vooral veel visuele inspectie en, bij groot onderhoud, alleen wat extra filtervervangingen indien nodig. Kortom. je betaald vooral voor arbeidstijd,(uurtje of anderhalf werk) olie, afvalstoffenheffing en een paar onderdelen en BTW. Wat er na de inspectie nog gevonden wordt, komt er nog eens bij op.

    >>LINK<<

    Dat jouw (nu nog) vaste garage geen prijsindicatie kan/wil geven kan ik enigszins begrijpen. Bij wat oudere auto's komt er bij een APK keuring meestal toch wel een dingetje naar voren wat gemaakt moet worden. Op zich is de auto op de brug zetten, klein uurtje werk voor inspectie, en dan een begroting maken met wat er gevonden is en dat overleggen met de klant geen heel gekke werkwijze.
    Je weet dan dat je, op zich, een uurtje arbeid kwijt bent aan kosten in eerste instantie.

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Maar goed, ik heb de garage gebeld die mijn lekke band ter plekke gemaakt had. De situatie voorgelegd. Kon direct komen om te laten kijken. De spanrol zit scheef, waardoor eenzijdige slijtage. Zal niet direct knappen maar wel eraf draaien misschien. Aangezien ik zondag naar Zwolle moet, niet echt een fijn idee. Hij kan 'm morgen maken. Half uurtje werk zei hij. Top!


    Klinkt goed, snel handelen en aannemelijk dat de spanrol de oorzaak is. Wel vreemd dat die scheef is komen te zitten.. Smile


    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Misschien zelfs profile een echte no go?


    Neuh, dat niet. Vestigingen zijn soms ook gewoon onderdeel van een autodealerbedrijf. Het is wel een hele organisatie, wat dus door de deelnemers betaald moet worden. Denk dat je lokale garage, op de hoek, qua uurtarief nog wel wat voordeliger is.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb mijn 14-jarige auto vorige week een grote beurt en APK laten geven. Van te voren afgesproken dat ik er max. (om en nabij) 400 euro aan wilde uitgeven. Grote beurt was echt nodig. Dat bedrag was ik ook wel kwijt, want achter was een veer kapot. Waarschijnlijk was het bedrag aardig wat hoger als hij alles wat enigszins nodig was, zou hebben gedaan.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    SFR bedankt voor je uitgebreide reactie. Ook de garage waar de multi riem en spanrol wordt vervangen gaf geen indicatie hoor en ik kan dat ook wel begrijpen.

    Uiteindelijk is mijn besluit om niet met de oorspronkelijk garage verder te gaan op meer dingen gebaseerd. Eerdere voorvallen, het negeren van mijn vraag wanneer onderhoud (liep nl niet gelijk met APK)te doen, eerdere signalen problemen met koelsysteem. En dan nu het niet serieus nemen van een probleem met de riem. Tel daar dan gebrek aan service bij op (geen leen auto voorhanden of andere optie voor mijn verdere vervoer).

    Nu nog even de afspraak voor volgende week netjes afzeggen.
  5. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Dayenne


    Eerder heb ik al aangegeven dat het koelsysteem niet ok is. De fan slaat laat aan, als ik al over de 100 ga, volgens de temperatuur meter. Auto dag bij garage, nee niks kunnen vinden.

    Als je nu ook gelijk de thermostaat laat vervangen die maar een paar euro kost dan is dat probleem ook opgelost want het kost je een koppakking als dat al niet gebeurd is.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef MaNu

    Als je nu ook gelijk de thermostaat laat vervangen die maar een paar euro kost dan is dat probleem ook opgelost want het kost je een koppakking als dat al niet gebeurd is.

    Gisteren en vandaag gereden met de auto. De temperatuur komt iets over het midden en dan slaat het koelsysteem aan en zie je de temperatuur meter weer naar beneden zakken tot een kwart van de teller.

    Maar goed dat je het aangeeft.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Zo, de auto is weer terug. De garage meneer liet keurig zien wat hij eruit gehaald heeft. Van de riem was 1 ribbel helemaal afgesleten. Dat de spanrol scheef zat was ouderdom. Dat zie je vaker bij auto's op leeftijd. Verder vond hij dat het er keurig uitzag onder de motorkap.

    Vrijdag apk en beurt. Krijg netjes een leenauto mee en hij komt voor mij iets eerder naar de garage.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Vandaag is de auto voor apk en beurt geweest.

    De distributieriem blijkt een gewone riem te zijn en geen ketting zoals de verkoper beweerde (tevens de garage waar de auto tot voor kort ook in onderhoud was). Deze was dus aan vervanging toe. Direct is de waterpomp vervangen.

    Wat las werk, regulier groot onderhoud. Al met al voor al deze issues en de 2 eerdere vervangingen (multi riem en radiateur) dik 1000 euro armer. Maar h? m'n auto rijdt weer als een zonnetje.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Dat is toch weer een klap geld.

    Meen je dat nou van die distributieriem?
    Dacht dat dat destijds hier in een draadje toch aardig was uitgezocht. Rittenburg had er ook een mening over a.d.h.v zijn ervaring met de Corsa.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Jep, ik heb m gezien.
Terug naar de lijst