voorwaarden sleuteloverdracht bj renovatie huurwoning

voorwaarden sleuteloverdracht bj renovatie huurwoning 

Onderwerp van ilse-r

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Mij huis wordt binnenkort gerenoveerd en hierbij ben ik niet alle tijd aanwezig. Je kunt dan je sleutel ( tijdelijk) overdragen aan de aannemer. Daarvoor is een formulier welke we dan beide tekenen.
    Op dat formulier staat opgenomen:

    "U heeft aangegeven medewerking te verlenen aan de werkzaamheden zoals omschreven in de woningopname brief van ....
    Ondanks dat u tijdig op de hoogte bent gebracht van de renovatiewerkzaamheden aan uw woning heeft u aangegeven niet aanwezig te kunnen zij tijdens de uit te voeren werkzaamheden.
    U draagt hierbij de sleutel over aan.......aannemer. U kunt de aannemer/woningcorporatie niet verantwoordelijk stellen m.b.t. vermissing of beschadiging"

    Mag dit op deze manier?
    Ik begrijp heel goed dat er sprake moet zijn van vertrouwen. Echter als ik de sleutel moet overdragen dan is er toch ergens een verantwoordelijkheid. Namelijk dat zij netjes de deur dicht doen als er niemand in de woning is etc.....Hier ga ik dan ook vanuit maar toch...................
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ja natuurlijk mag dat. Stel dat de aannemer jouw televisie jat, dan kan je dat logischerwijs niet verhalen op de woningbouw. Wil je zekerheid, dan moet je zorgen dat er iemand thuis is.
  3. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Dit bedoel ik zo ook niet. En natuurlijk ik snap ik dat. Ik moet ergens toch ook weten dat deuren niet onbeheerd open blijven staan als de renovatie verpllicht is.

    Wij moesten instemmen met een renovatie.
    Ja, ik wil daar medewerking aangeven.
    Ik moet erop vertrouwen dat werknemers de deuren niet openlaten. Daar gaat het mij om. Onbeheerd deuren openlaten en dus kansen cre?ren. Is het dan niet wat kort om te redeneren nergens geen aansprakelijkheid voor.

    Ik zou in dat geval dan dus aangifte moeten doen. ?
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Waarom zouden ze onbeheerd de deuren openlaten? Het zijn vaklui, geen domme sukkels Smile
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ze sluiten keurig af hoor. Dit werk doen ze elke dag.
  6. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef ilse-r
    Dit bedoel ik zo ook niet. En natuurlijk ik snap ik dat. Ik moet ergens toch ook weten dat deuren niet onbeheerd open blijven staan als de renovatie verpllicht is.

    Wij moesten instemmen met een renovatie.
    Ja, ik wil daar medewerking aangeven.
    Ik moet erop vertrouwen dat werknemers de deuren niet openlaten. Daar gaat het mij om. Onbeheerd deuren openlaten en dus kansen cre?ren. Is het dan niet wat kort om te redeneren nergens geen aansprakelijkheid voor.

    Ik zou in dat geval dan dus aangifte moeten doen. ?



    Je bent nooit verplicht om in te stemmen met een renovatie, hoor.

    En zo'n brief mag, het is aan jou of je het ondertekent of niet. Ze passen echt wel goed op hoor.
  7. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Hier een enorme renovatie gehad. De sleutel afgegeven. Geen enkel probleem , zelfs als ik wel thuis was deed de hoofd verantwoordelijke mijn voordeur op slot😀

    Hier waren de bouw mannen ook verplicht tot het dragen van vestjes.
    Mijn ex-man liep in die tijd hier binnen en had meteen 2 bouwvakkers achter hem aan.
    Sociale controle is groot, hun willen ook niet als boeven ervaren worden.
Terug naar de lijst