CV combiketel bijvullen

CV combiketel bijvullen 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Mijn radiator in de kamer voelt onderaan lauw aan, eerst maar eens gekeken naar de druk en die is bijna bij de 1 dus tijd om bij te vullen. Nu staat er op de ketel een sticker dat de maximale druk 3 bar mag zijn.

    Mijn vraag is moet ik hem dan ook tot de 3 bij vullen of iets daaronder?

    Wat voor verschil zou ik moeten merken bij bv 2 bar en 3 bar?
  2. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Mijn verwarningsmonteur heeft altijd gezegd dat ik evt moet bijvullen tot 2.2-2.3 dat het dan goed is.
    Zat hij daaronder, dan vulde ik hem bij....

    Maar met een nieuw huis en nieuwe ketel hoef ik dat, tot nu toe, niet meer te doen....

    Succes met bijvullen
  3. erikpeter
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erikpeter
    2 is goed
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Bij mij stopt hij bij pak m beet 2,5.
  5. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef -caty2

    Wat voor verschil zou ik moeten merken bij bv 2 bar en 3 bar?


    Even specifiek deze omdat die nog niet beantwoord is:

    Jij merkt in praktijk geen verschil. De druk die bij jou aangegeven staat is afhankelijk van het type expansievat en ketel.
    Het is wellicht interessant om dit even te lezen om een idee te krijgen over het hoe en waarom.
    >>LINK<<
  6. Alexje
    enjoy every moment!

    Toon alleen de berichten van Alexje
    quote:
    Dit schreef Raymond


    Even specifiek deze omdat die nog niet beantwoord is:

    Jij merkt in praktijk geen verschil. De druk die bij jou aangegeven staat is afhankelijk van het type expansievat en ketel.
    Het is wellicht interessant om dit even te lezen om een idee te krijgen over het hoe en waarom.
    >>LINK<<


    Die website is sowieso een goede tip.
    Ik heb deze opgeslagen bij mijn favorieten.
    Bedankt Raymond.
  7. Als ik de meters moet geloven is zowel de druk op de ketel als het vat "zero"
    Maar mijn ketel gaat zelfs aan als ik het niet vraag en mijn huis is zelfs warm als ik het niet wil
    Pfff de ouderwetse houtkachel dan maar gewoon stoken
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Raymond


    Even specifiek deze omdat die nog niet beantwoord is:

    Jij merkt in praktijk geen verschil. De druk die bij jou aangegeven staat is afhankelijk van het type expansievat en ketel.
    Het is wellicht interessant om dit even te lezen om een idee te krijgen over het hoe en waarom.
    >>LINK<<


    Kijk hier ga ik me eens even in verdiepen Smile Smile

    Het bijvullen geeft geen ander resultaat, ontlucht, andere radiatoren dichter gedraaid maar nog word die in de kamer niet goed warm. Deze zit ook het verste weg van de ketel.

    Ik heb de woningbouw toch maar gebeld en gelijk afspraak met cv monteur gemaakt. Vrijdag komt hij langs.Hij heeft me nog wel even via de telefoon naar een knop op de cv ketel geleid ( een witte draaiknop die 4 standen heeft) maar die stond al op stand 4 dus kan niet hoger meer. Is een ketel uit 2004 of 2006.
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Mijn verwarningsmonteur heeft altijd gezegd dat ik evt moet bijvullen tot 2.2-2.3 dat het dan goed is.
    Zat hij daaronder, dan vulde ik hem bij....

    Maar met een nieuw huis en nieuwe ketel hoef ik dat, tot nu toe, niet meer te doen....

    Succes met bijvullen


    Heb hem bijgevuld tot 2.3. Die onthoud ik voortaan Smile
  10. JayPe
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JayPe
    quote:
    Dit schreef ingrid-e
    Als ik de meters moet geloven is zowel de druk op de ketel als het vat "zero"
    Maar mijn ketel gaat zelfs aan als ik het niet vraag en mijn huis is zelfs warm als ik het niet wil
    Pfff de ouderwetse houtkachel dan maar gewoon stoken


    Als de ketel aangaat als je dat niet vraagt, en de temperatuur in huis is te hoog: Doe jezelf, je portemonnee en het milieu een plezier en laat de boel nakijken door een installateur.

    Ouderwets houtkacheltje stoken: Ook dat is misschien niet zo'n goed voornemen. Denk aan het milieu: Houtstoken klinkt misschien wel gezellig, maar je blaast een hoop warmte, fijnstof en stank via de schoorsteen naar buiten.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef ingrid-e
    Als ik de meters moet geloven is zowel de druk op de ketel als het vat "zero"
    Maar mijn ketel gaat zelfs aan als ik het niet vraag en mijn huis is zelfs warm als ik het niet wil
    Pfff de ouderwetse houtkachel dan maar gewoon stoken


    Dit heb ik vorig jaar hartje zomer ook gehad. Was het 30 graden buiten, sloeg de verwarming aan Smile Ik weet niet wat er precies aan de hand is geweest, maar een of andere sensor is vervangen, evenals de thermostaat.
Terug naar de lijst