Infrarood plafondpanelen als verwarming

Infrarood plafondpanelen als verwarming 

Onderwerp van Alexander0709

Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef MariannevdZ
    Ik heb een Hot Yoga studio, waarin ik de ruimte verwarm dmv infrarood. Het is minder benauwd en de luchtvochtigheid blijft lager. Maar je moet wel genoeg panelen hebben. Zorg dat je n vaste prijs afspreekt.

    Wat gebruik je aan electriciteit ?
  2. Caroline73
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Caroline73
    In het chalet waar ik drieenhalf jaar heb gewoond zaten deze panelen. En het werd er echt behaaglijk warm! Mijn vader zat in de klimaatbeheersing en had deze constructie bedacht! In een gewoon woonhuis lijkt t me ook wel praktisch...en koude voeten was inherent aan een chalet..paar dikke sokken aan..succes!
  3. Andries
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Andries
    Het is heel mooi materialen niks mis mee alleen in Nederland zijn we nog achterdochtig. Wij werken er regelmatig mee met het merk Heatflow. In de Noordelijke provincies (gas gebieden) wordt het steeds meer toegepast. Waar je wel op moet letten is je verbruik per groep. Je kan niet zomaar alles aan gaan sluiten. Er zit een maximum aan vermogen wat je kan gebruiken per groep.

    Simpel ding. De traditionele verwarming verwarmt de lucht en tracht daardoor ook de omgeving zoals een vloer op te warmen. Mensen die een tegelvloer hebben merken dat de vloer redelijk koud blijft. Met infrarood is het de omgekeerde weg. Juist de materialen zoals een vloer verwarmt uiteindelijk de lucht. Voordeel van infrarood is dat het gezonder is.
  4. Alexander0709
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Alexander0709

    quote:
    Dit schreef Andries
    Het is heel mooi materialen niks mis mee alleen in Nederland zijn we nog achterdochtig. Wij werken er regelmatig mee met het merk Heatflow. In de Noordelijke provincies (gas gebieden) wordt het steeds meer toegepast. Waar je wel op moet letten is je verbruik per groep. Je kan niet zomaar alles aan gaan sluiten. Er zit een maximum aan vermogen wat je kan gebruiken per groep.

    Simpel ding. De traditionele verwarming verwarmt de lucht en tracht daardoor ook de omgeving zoals een vloer op te warmen. Mensen die een tegelvloer hebben merken dat de vloer redelijk koud blijft. Met infrarood is het de omgekeerde weg. Juist de materialen zoals een vloer verwarmt uiteindelijk de lucht. Voordeel van infrarood is dat het gezonder is.



    Hoi Andries,

    Ik heb inmiddels in elke kamer van mijn vakantiehuis nu panelen hangen met aparte thermostaten zodat ik die ook op afstand en los van elkaar al aan kan zetten op een bepaalde temperatuur. Ik ben uitermate tevreden en voelt heerlijk. Heb met wattpercentage en groepen rekening gehouden.

    Alexander
  5. Andries
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Andries
    quote:
    Dit schreef Alexander0709



    Hoi Andries,

    Ik heb inmiddels in elke kamer van mijn vakantiehuis nu panelen hangen met aparte thermostaten zodat ik die ook op afstand en los van elkaar al aan kan zetten op een bepaalde temperatuur. Ik ben uitermate tevreden en voelt heerlijk. Heb met wattpercentage en groepen rekening gehouden.

    Alexander
    Top geregeld. Een vloerverwarming op basis van Infra rood verbruikt tussen de 140 en de 210 watt. En als je 60% van je vloer oppervlakte ga gebruiken dan zit je er behaaglijk bij. En zeker voor een chalet ideaal. Zeker als hij de winter niet gebruikt wordt en je kan hem zelfs via een app aanzetten. Muffe lucht gaat eruit en als je aankomt is het al heerlijk
  6. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    Ik vraag mij af.. zit je dat niet in het (rode) licht?
  7. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Andries
    .......Voordeel van infrarood is dat het gezonder is.

    Interessant, gezonder dan een gewone CV? Wat en hoe is dat onderzocht, waar blijkt dat uit?
  8. Roiis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roiis
    Mijn CV ketel is aan vervanging toe. Ik ben me aan het orienteren, maar als woningen gasloos moeten is het dan verstandig om hierop over te stappen? Is het al toepasbaar voor het verwarmen van een geheel woonhuis?
  9. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Leonard

    Interessant, gezonder dan een gewone CV? Wat en hoe is dat onderzocht, waar blijkt dat uit?



    CV maakt de lucht droger, mensen met longproblemen kunnen daar best last van krijgen; "gezonder" geldt dus niet voor iedereen.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef koen



    CV maakt de lucht droger, mensen met longproblemen kunnen daar best last van krijgen; "gezonder" geldt dus niet voor iedereen.


    Dat is het niet alleen, er is ook minder circulatie.
    Verder is het fijn voor spieren en gewrichten.

    >>LINK<<
  11. Andries
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Andries
    Wat ik lees in de laatste reacties klopt helemaal.
Terug naar de lijst