Acces gegevens invoegen in word

Acces gegevens invoegen in word 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik loop op het werk ergens tegen aan met word en Acces.
    Ik weet hoe ik gegevens moet samenvoegen en dan bv uit een query de gegevens kan toevoegen in een brief. Maar ik wil selectief gegevens toevoegen in word.

    Ik heb in Acces een lijst met schilderijen, met nummer, naam schilderij, naam schilder en prijs.
    Ik heb in word een tabel staan waar deze gegevens in moeten komen, ik wil graag dat wanneer ik het schilderijnummer typ in de tabel in word, de andere gegevens er automatisch in komen te staan. Ooit heb dat weleens gedaan, maar ik heb geen idee meer hoe. Wie weet raad.
  2. Volgens mij heeft Word geen functie waarmee je selectief gegevens kunt ophalen uit een Access database. Je kunt wel met mailmerge de hele database uitlezen, maar ik zou niet weten hoe je specifiek 1 record ophaalt.

    Het kan wel andersom... de query in Acces maken en dan het rapport naar Word exporteren.

    Ik heb voor mijn werk ooit een vergelijkbaar probeem gehad.
    Dat heb ik opgelost door in Excel een userform te maken wat gegevens ophaalde uit Acces mbv een specifieke zoekopdracht, deze bewerkte, op een nieuwe sheet opsloeg, en vervolgens via mailmerge in Word in een specifiek sjabloon rapporteerde. De gebruiker kon dit allemaal vanuit Excel doen. Er is wel wat programmeerkennis in VBA voor nodig, maar het werkte super.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Arjen
    Volgens mij heeft Word geen functie waarmee je selectief gegevens kunt ophalen uit een Access database. Je kunt wel met mailmerge de hele database uitlezen, maar ik zou niet weten hoe je specifiek 1 record ophaalt.

    Het kan wel andersom... de query in Acces maken en dan het rapport naar Word exporteren.

    Ik heb voor mijn werk ooit een vergelijkbaar probeem gehad.
    Dat heb ik opgelost door in Excel een userform te maken wat gegevens ophaalde uit Acces mbv een specifieke zoekopdracht, deze bewerkte, op een nieuwe sheet opsloeg, en vervolgens via mailmerge in Word in een specifiek sjabloon rapporteerde. De gebruiker kon dit allemaal vanuit Excel doen. Er is wel wat programmeerkennis in VBA voor nodig, maar het werkte super.


    Ik heb geen kennis van VBA, dus weet niet hoe ik dit zou moeten doen. Ik bedenk me nu hoe ik misschien wel een query kan maken en toch kan samenvoegen in Word, eerdaags even proberen :)
    Dank je voor het meedenken, soms draait je hoofd zo in een vast rondje dat je de oplossing niet meer ziet.
Terug naar de lijst