Nieuwe laptop nodig, tips?

Nieuwe laptop nodig, tips? 

Onderwerp van Strelitzia

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Strelitzia
    Heb wel Windows nodig idd en hoeft niet mee dus echt thuisgebruik 😏
    Gas naar gewoon even neuzen. Tip: eind januari heeft mediamarkt altijd btw vrije dagen. Scheelt toch 20%.
  2. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Saus gaat niet verder dan 15.6 scherm als ik het goed heb.

    4 gb is niet veel als je ook nog wat met foto's wil gaan doen.Smile


    Asus heeft ook groter dan 15.6 inch scherm en wil je wat met foto's gaan doen kom je al boven de 500 euro uit.

    Het is als je niet veel wil/kan uitgeven goed vergelijken.
  3. Quirinus62
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quirinus62
    Ik heb onlangs ook een nieuwe laptop gekocht. Voorafgaand daaraan heb ik mij natuurlijk ook laten informeren.

    Mij is verteld dat je tegenwoordig voor 'normaal' gebruik een i3 processor moet hebben en voor intensiever gebruik een i5. Wil je intensief gamen dan is een i7 wel aan te raden, maar daar is bij dit onderwerp, volgens mij, geen sprake van. Ook werd mij een SSD opslag aangeraden, vooral omdat deze ervoor zorgt dat alles snel wordt opgestart. En 4ggb werkgeheugen schijn je tegenwoordig ook wel nodig te hebben.

    Ik heb geen idee of dit allemaal onder de 350 euro haalbaar zal zijn, maar regelmatig kom je best wel heel aantrekkelijke aanbiedingen tegen.

    Let wel, je bent er nog niet met alleen de hardware. Een office pakket kost ook best wel wat, maar als je alleen op internet wil surfen en geen office applicaties gebruikt, is dat niet nodig.

    Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Lenovo met een i5 processor, 256 Giga SSD, 16 giga werkgeheugen en een verlicht toetsenbord. Echt een aanrader en deze week in de aanbieding bij de Mediamarkt. Maar helaas niet binnen het door jou gestelde budget. Maar ik weet zeker dat Mediamarkt, Cool Blue e.a. best geschikte aanbiedingen hebben die wel binnen jouw budget passen.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    i5 processor is aan te bevelen, en 128gb ssd en 4gb werkgeheugen is echt met dan ruim voldoende voor het beschreven doel en tegenwoordig al redelijk standaard In laptops.
  5. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Weinig toe te voegen na al die tips hiervoor. Keuze genoeg in het goedkopere segment omdat je eisen niet hoog zijn.
    Maar een tip heb ik nog wel.

    Ik heb drie weken terug een tweedehands laptop voor een oudere meneer gekocht om te leren bankieren.
    voor 350 een I5 met 128Gb SSD, 4Gb werkgeheugen van een jaar oud. En nog twee jaar garantie.
    Echt een perfect en degelijke ex bedrijfs laptop.

    Wellicht een idee om daar ook naar te kijken.
  6. Strelitzia
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Strelitzia

    Bedankt voor alle tips! Ik kan er even mee vooruit!!
  7. Frans-Jan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frans-Jan
    Chromebook is nogal beperkt, is eigenlijk niet meer dan een Chrome browser die op een pc draait. Meer dan wat je met je (Chrome) browser kan, kan je dus niet met een Chromebook.

    Zelf heb ik een aantal maanden geleden een ACER Aspire ES1-533-C94P gekocht voor EUR 329, die ik als reserve laptop gebruik en mijn dochter voor school gebruikt. Die heeft een solid state harde schijf waardoor hij snel opstart, nauwelijks bewegende delen bevat, en dus minder koeling nodig heeft, lichter is en minder snel slijt. Veel laptop voor weinig geld.
  8. Strelitzia
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Strelitzia

    quote:
    Dit schreef Frans-Jan
    Chromebook is nogal beperkt, is eigenlijk niet meer dan een Chrome browser die op een pc draait. Meer dan wat je met je (Chrome) browser kan, kan je dus niet met een Chromebook.

    Zelf heb ik een aantal maanden geleden een ACER Aspire ES1-533-C94P gekocht voor EUR 329, die ik als reserve laptop gebruik en mijn dochter voor school gebruikt. Die heeft een solid state harde schijf waardoor hij snel opstart, nauwelijks bewegende delen bevat, en dus minder koeling nodig heeft, lichter is en minder snel slijt. Veel laptop voor weinig geld.



    Dank voor je reactie! Klinkt goed, via surfspot kan ik goedkoop een Office pakket aanschaffen ook.
    Denk dat het goed komt!!
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Frans-Jan
    Chromebook is nogal beperkt, is eigenlijk niet meer dan een Chrome browser die op een pc draait. Meer dan wat je met je (Chrome) browser kan, kan je dus niet met een Chromebook.

    Zelf heb ik een aantal maanden geleden een ACER Aspire ES1-533-C94P gekocht voor EUR 329, die ik als reserve laptop gebruik en mijn dochter voor school gebruikt. Die heeft een solid state harde schijf waardoor hij snel opstart, nauwelijks bewegende delen bevat, en dus minder koeling nodig heeft, lichter is en minder snel slijt. Veel laptop voor weinig geld.

    Vind dat je chromebook hiermee echt tekort doet. Mijn dochter gebruikt excel, word, PowerPoint allemaal op haar chromebook. Alle schoolverslagen en -werk wordt op haar chromebook gedaan. Werken in de cloud met andere klasgenoten die Windows gebruiken.
Terug naar de lijst