problemen stationair lopen auto na vervangen accu

problemen stationair lopen auto na vervangen accu 

Onderwerp van XXX

Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Gister de accu laten vervangen omdat auto zondag niet wou starten na koude vochtige nacht.
    Nu loopt ie niet lekker. Hokt bij stationair lopen tijden wachten voor stoplichten/kruispunt.
    Van diverse mensen gehoord dat na vervangen accu het gasklep gebeuren opnieuw ingeleerd moet worden en dat ze dat bij de Profile hadden moeten weten.
    Heb gisteren 2x gebeld en te horen gekregen dat dit niet zo is. Zit nu weer bij profile, ze gaan er naar kijken maar vinden het verhaal van dat gasklep gedoe bullshit. Zal wel wat anders zijn wat nu bij toeval stuk is gegaan. :-(
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Is er bij montage niet perongeluk iets met een luchtslang gebeurd .
  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Weer thuis.
    Ze zeggen niet te weten wat er mis is. Ze houden vol dat het niet aan het verwisselen van de accu kan liggen.
    Zeggen dat er iets mis is met de bougies, bekabeling of de ontsteking en dat het puur toeval is dat dit aan het licht is gekomen nadat er andere accu in is gezet.
  4. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Wat voor auto heb je?
    Bij sommige merken moet je na ontkoppeling idd. sommige zaken weer inlezen.
    Als bij montage bijvoorbeeld de polen even verkeerd zijn aangesloten, kan je boordcomputer van slag geraakt zijn.
    In elk geval zou ik je auto door een "bekwame" garage ( niet Profile dus) even laten "uitlezen".
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Wat voor auto heb je?
    Bij sommige merken moet je na ontkoppeling idd. sommige zaken weer inlezen.
    Als bij montage bijvoorbeeld de polen even verkeerd zijn aangesloten, kan je boordcomputer van slag geraakt zijn.
    In elk geval zou ik je auto door een "bekwame" garage ( niet Profile dus) even laten "uitlezen".


    Heb een Opel Agila 1.0 bij 2008.
    Eentje uit de vriendenkring van mijn dochter is automonteur en die zegt dat elke auto waarbij dat gasklep gebeuren elektrisch geregeld wordt opnieuw ingeleerd moet worden.
    Bij Profile kijken ze me aan alsof ik van andere planeet kom. En zou dat alleen op gaan als de auto zo'n automatisch stop/start systeem heeft.
    Mijn dochter had hetzelfde probleem begin dit jaar met haar Audi uit 1998 en dat was toen verholpen toen het gasklep gebeuren opnieuw ingeleerd was, die auto had ook geen stop/start systeem.
  6. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Ik zou niet zoveel waarde hechten aan het oordeel van Profile als het niet over banden gaat.
    Dan denk ik idd dat je de "gasklep" weer moet inleren. Dat is niet zo'n klus voor een garage.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Heb een Opel Agila 1.0 bij 2008.
    Eentje uit de vriendenkring van mijn dochter is automonteur en die zegt dat elke auto waarbij dat gasklep gebeuren elektrisch geregeld wordt opnieuw ingeleerd moet worden.
    Bij Profile kijken ze me aan alsof ik van andere planeet kom. En zou dat alleen op gaan als de auto zo'n automatisch stop/start systeem heeft.
    Mijn dochter had hetzelfde probleem begin dit jaar met haar Audi uit 1998 en dat was toen verholpen toen het gasklep gebeuren opnieuw ingeleerd was, die auto had ook geen stop/start systeem.

    En dus? Je weet zelf de oplossing: Nooit meer naar Profile.
  8. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Profile is ??n van de vele garageformules en is tegenwoordig meer dan banden. Is een franchiseorganisatie waarbij ook bestaande merkdealers aangesloten kunnen worden.
    Zo is in Den Helder net een nieuw pand van de familie Groet verrezen met aan de ene kop van het gebouw de merken Hyundai / Mazda.. in het midden Peugeot en aan de andere kop een rode gevel van Profile.. Smile Daar zal toch wel wat autokennis moeten zitten, denk ik dan..

    Enfin, het probleem van een onregelmatige stationaire loop kan verband houden met de accuwissel.
    Echter, het inregelen van de stationaire loop zou de ECU (motorsysteem computer) zelf moeten doen.


    Gasklep zal wel een stukje vervuild zijn door alle kilometers die verreden zijn. Dat schoonmaken met remmenreiniger kan nooit kwaad (luchtfilterhuis eraf halen en dan moet je hem zien zitten.
    Bij het vervangen van het gasklephuis.. ja d?n zal, vermoedelijk, de rekeneenheid van de computer opnieuw ingelezen moeten worden (naar de waarde 0 gezet moeten worden).

    >>LINK<<

    ~~~~~~

    Voor dit moment zou ik, als eenvoudige test/oplossing.. de pluspool van de accu halen en een minuutje eraf laten. (minpool laten zitten) . Dan weer erop zetten en de motor starten. Alle stroomverbruikers uitschakelen.. en dan een minuut of 10 laten draaien.. zodat de computer zelf die rekenwaarde (0) gaat opzoeken en opslaan. Dit kan gepaard gaan met daling en stijging van stationair niveau.. dit hoort bij het proces.. zolang de computer de motor maar niet laat afslaan.

    Mocht de auto toch afslaan.. probeer opnieuw te starten en dan ff wat gas geven (+- 1500 toeren aanhouden) en dan weer terug naar stationair niveau..

    Succes.
  10. Paulus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Paulus
    Egr klep?
    Had Opel nogal eens wat problemen mee in het verleden.
Terug naar de lijst