Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd...

Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd... 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Horeca h?Smile
  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Ik lees een hoop onmacht bij je leidinggevende. Het is jouw goed recht om je motivatie voor jouw vrije dagen voor je te houden,
    het gaat haar niets aan. Priv? is priv?. Ze kan de verlofaanvraag goedkeuren of ze kan het afkeuren, maar dan wel met een
    gestaafde motivatie.

    Ik hoop dat het payroll bureau jou voldoende gaat steunen en dat zij ook inzien dat dit zomaar niet kan.
    Het is emotionele chantage wat die mevrouw aan het doen is.
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Wat naar voor je!
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Ik lees een hoop onmacht bij je leidinggevende. Het is jouw goed recht om je motivatie voor jouw vrije dagen voor je te houden,
    het gaat haar niets aan. Priv? is priv?. Ze kan de verlofaanvraag goedkeuren of ze kan het afkeuren, maar dan wel met een
    gestaafde motivatie.

    Ik hoop dat het payroll bureau jou voldoende gaat steunen en dat zij ook inzien dat dit zomaar niet kan.
    Het is emotionele chantage wat die mevrouw aan het doen is.


    Nu ik niet meer gehecht ben aan de job en zie wat er mis is, zie ik ook hoe ik op mijn plek gehouden ben, alle collega's, met inderdaad emotionele chantage.
    Ik heb een opsomming gemaakt van alles waar ik het niet eens ben...alles wat ik niet durf te zeggen.
    Want dat is hoe het vanmiddag ook is gegaan...ik heb niets durven zeggen, geen weerwoord, of uberhaupt het gesprek niet omdat ze je alles al eerder heeft laten beamen en instemmen....dat gaat zo fnuikend dat je het zelf niet eens goed door hebt.

    En...als je eenmaal aan het gesprek begint je onvrede te benoemen....mennnn....je kop gaat er af...meteen!! Ik weet precies al op ieder punt wat ik zou benoemen hoe ze hier op reageren gaat. Ze legt je de woorden in de mond.
    Ze sluit heel veel zinnen af met "Of ben ik nou gek" en..."Dat weet je als je in de horeca werkt" en "collegialiteit is hier belangrijk" en "Je weet dat je hier hard moet werken". Is allemaal waar...maar haar redenatie is niet eerlijk en heel overheersend. Je kunt er letterlijk en figuurlijk geen speld tussen krijgen.

    ik heb al 2 A viertjes op gepend beginnend met "ik durf niet". En op die manier krijg ik het voor mijzelf inzichtelijk wat ik eigenlijk allemaal niet uit spreken kan omdat ze daar echt geen ruimte voor laat.

    Ik ga hier dus ook echt niet blijven he.

    En dat heb je goed opgemerkt Mariska, die onmacht bij lg. Ik heb vaker koppen zien rollen. En ze zal en moet weten wat er aan de hand is. Ze belt je thuis op als ze iets niet snapt qua gedrag. En dat is dat doorzagen ook he. Je moet vertellen waar je mee zit. Ze ziet vaak al aan mensen dat je ergens mee zit. En zelfs nog voordat je zelf doorhebt dat er je iets dwars zit.
    Vanochtend ook....A en D zijn beide jonge meiden van rond 20 en trekken naar elkaar toe, en gaan prive ook met elkaar om. A is wel eens wat chaggie tijdens haar periode. LG heeft dat door. Maar vermoed dat er iets kan zijn wat haar dwars zit. Dus gaat ze bij D dit polsen. En in mijn aanwezigheid om meer druk te leggen. En dan laat ze je sociaal wenselijke dingen beamen zoals openheid en collegialiteit en dat we allemaal hard werken en dat het niet zo moet zijn dat de ander harder moet lopen omdat jij even niet lekker in je vel zit. Maar met dezelfde rotvaart ook benadrukken dat iedereen eens een keer zijn dag niet heeft en dat dat ook moet kunnen. En dan zagen...heb je wat gemerkt aan A. Heeft ze je wat gezegd dan. Ik weet dat jullie dingen bespreken, want jullie zijn toen en toen samen uit geweest. Dat gaat mij verder niet aan hoor....maar... En dan net zo lang door gaan he. En vast bijten. En vanmiddag kwam A dus. En hup in kantoor. En gesprek. En jawel hoor...bingo! Dienstregeling veranderd en in haar nadeel. A zou nu zelfs een uur eerder moeten komen. En nu mag zij voortaan kwartier later beginnen. Wauw...jahoor...jullie weten dat ik redelijk ben en je altijd mij wat vragen kunt....
    Yeah right.....Dit was een hele bevalling voor A.
    Maar....dit kan ik niet bespreken. Niemand bespreekt dingen met collega's. Ik tenminste niet. En ik vind het knap wat A en D doen. Zo hun kop houden, want ik ben er wel eens een keer ingestonken....je praat zo je mond voorbij...

    Maar...om terug te komen op dat lg alles moet weten....ze kan het echt niet uitstaan, verteren of hoe je het noemen wil dat ik niets los laat. En ik doe dat dus niet omdat het te kritisch en groots is wat er mij ALLEMAAL dwars zit. En ik weet nu al dat dit een heel akelig gesprek gaat worden wat ik amper managen kan. Want hey...ze wil wel de hele waarheid....en wat mij dwars zit is haar dominantie en blinde vlek. En dat kan lg nooit van zichzelf zien.
    12 dec '17 - 20:47:20 / 12 dec '17 - 21:03:05
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef SSimone




    Ik ga hier dus ook echt niet blijven he.

    Goed zo!

    Ik ben ook geen held in dit soort gesprekken. Mijn LG was/is net zo'n figuur. Heb zelf de stekker eruit getrokken. En nu ook bij het bedrijf. Morgen heb ik exit gesprekken.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Wat ik niet begrijp is dat je koste wat kost toch je vrije dagen op korte termijn wilde inleveren, terwijl ze al had aangegeven nog geen jaarplanner te hebben. Een goede verstandhouding komt van twee kanten en je lijkt zelf ook niet echt bereid om te investeren daarin.
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Wat ik niet begrijp is dat je koste wat kost toch je vrije dagen op korte termijn wilde inleveren, terwijl ze al had aangegeven nog geen jaarplanner te hebben. Een goede verstandhouding komt van twee kanten en je lijkt zelf ook niet echt bereid om te investeren daarin.


    Omdat ik mijn boekingen doen wil. Kan dat zelf niet te lang meer uitstellen.Maar ja...dat ziet zij als nevenactiviteit. Ik niet.

    En daarbij...ik vermoed dat ze met een reden mij niet al vrij wil geven en rekt. Ze heeft me letterlijk in mijn gezicht gezegd dat ik niet moet denken dat mijn uitjes belangrijk zijn of dat daar rekening mee gehouden kan of gaat worden in het rooster.
    Ze weet donders goed dat zij niet naar redenen voor vrije dagen mag vragen. En ze kan het niet uit staan dat ik nu geen krimp heb gegeven ondanks haar pogingen.
    12 dec '17 - 21:07:04 / 12 dec '17 - 21:51:10
  8. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Goed zo!

    Ik ben ook geen held in dit soort gesprekken. Mijn LG was/is net zo'n figuur. Heb zelf de stekker eruit getrokken. En nu ook bij het bedrijf. Morgen heb ik exit gesprekken.


    Lotgenoot....niet leuk! Ik wens je veel sterkte!!
Terug naar de lijst