Zorgverzekering voor kind dat een paar maanden in het buitenland gaat werken

Zorgverzekering voor kind dat een paar maanden in het buitenland gaat werken 

Onderwerp van Marein

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Marein


    Ik heb het aangepast. Betreft zorgverzekering. Was inderdaad niet helemaal duidelijk.

    Okee. Dan is het belangrijk waar je kind officieel woont, en waar je kind werkt. Het recht op een NL zorgverzekering vervalt namelijk dan soms, afhankelijk van de precieze situatie. Omgekeerd, als je kind in het buitenland woont en/of werkt, heeft hij mogelijk ook recht op een zorgverzekering daar. In bepaalde gevallen kon dat wel eens voordeliger zijn ook.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef MaNu
    Er is wel een zorgverzekering voor.

    >>LINK<<

    Die SOMS van toepassing, en soms niet.

    ONVZ noemt de volgende -verschillende- situaties:

    U gaat voor een studie of stage naar het buitenland
    U blijft werken in Nederland
    U wordt gedetacheerd naar het buitenland
    U ontvangt een pensioen of uitkering uit Nederland
    U heeft geen inkomsten uit Nederland
    U gaat wonen en werken in het buitenland
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Marein


    Ik heb het aangepast. Betreft zorgverzekering. Was inderdaad niet helemaal duidelijk.


    Mijn dochter zit voor bijna zes maanden in Berlijn, haar Nederlandse zorgverzekering kan gewoon doorlopen.
  4. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    Mijn dochter vertrekt half januari voor een jaar naar Amerika om als au pair te gaan werken.
    Wij kregen het advies om de zorgverzekering niet op te zeggen.
    Daarbij is er via de organisatie waarmee ze gaat, een reis en zorgverzekering afgesloten van Erika, geen idee of je dat ook los kan afsluiten.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Mijn dochter zit voor bijna zes maanden in Berlijn, haar Nederlandse zorgverzekering kan gewoon doorlopen.


    Bij kortdurend verblijf in een ander EU land kun je meestal in de NL zorgverzekering blijven.

    Maar het maakt wellicht ook nog uit of je inkomsten hebt uit het woonland.
    De zoon van TS gaat als instructeur werken in Oostenrijk en krijgt dus Oostenrijkse inkomsten.
    In dat geval zou hij onder de Oostenrijkse zorgwetgeving kunnen vallen.
  6. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Brenda
    Mijn dochter vertrekt half januari voor een jaar naar Amerika om als au pair te gaan werken.
    Wij kregen het advies om de zorgverzekering niet op te zeggen.


    Ik zou dat toch nog eens goed uitzoeken.
    De VS valt niet onder de EU, dus de regels voor EU landen gelden niet.
    De zorg in de VS is veel duurder dan in NL, dus vraag me af of een Nederlandse zorgverzekeraar dat vergoed.
    Wat ik weet van NL expats in de VS is dat ze via hun werkgever een Amerikaanse zorgverzekering hebben.
    Maar misschien geldt er een speciale regeling voor au pairs.
  7. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    [QUOTE]Dit schreef Dion
    [B]

    Ik zou dat toch nog eens goed uitzoeken.
    De VS valt niet onder de EU, dus de regels voor EU landen gelden niet.
    De zorg in de VS is veel duurder dan in NL, dus vraag me af of een Nederlandse zorgverzekeraar dat vergoed.
    Wat ik weet van NL expats in de VS is dat ze via hun werkgever een Amerikaanse zorgverzekering hebben.
    Maar misschien geldt er een speciale regeling voor au pairs.

    Die Erika is volgens mij inderdaad een speciale reis/zorgverzekering voor au pairs.
    Deze organisatie " levert" al 28 jaar au pairs in Amerika vanuit heel de wereld , inmiddels zijn er 125.000 au pairs voorgegaan dus ik ga er dan vanuit dat het goed geregeld is.
    Wat ik wel begrijp is het een beetje een vaag gebied . De ene zorgverzekering wil dat je 'm opzegt , bij de ander kun je gewoon blijven. Maar aangezien ze niet emigreert blijft ze ook gewoon ingeschreven staan hier.
    Dan ben je toch verplicht verzekerd te blijven, dacht ik.
    De regelgeving is er niet echt heel duidelijk in.
  8. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Mijn dochter heeft 2 jaar geleden vijf maanden gewerkt bij Disneyland Parijs en had gewoon haar zorgverzekering in Nederland. Wel stond ze nog gewoon ingeschreven in Nederland.
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Brenda

    Wat ik wel begrijp is het een beetje een vaag gebied . De ene zorgverzekering wil dat je 'm opzegt , bij de ander kun je gewoon blijven. Maar aangezien ze niet emigreert blijft ze ook gewoon ingeschreven staan hier.
    Dan ben je toch verplicht verzekerd te blijven, dacht ik.
    De regelgeving is er niet echt heel duidelijk in.

    De regelgeving is duidelijk genoeg - strikt genomen emigreer je WEL, al is het tijdelijk, en moet je je dus in NL uitschrijven, met alle gevolgen van dien.
Terug naar de lijst