Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef josien1
    Wij hebben ook holle wand, isolatie, houten platen en gipsplaten. Drempel onder de deur. Redelijk geluidsdicht, dat krijg je met blokken echt minder. De door de bouwer van ons huis gebouwde wanden zijn gehoriger dan onze zoldermuur. Fijn met pubers en fijn met een pianospelende zoon.

    Wij hebben de muur later gebouwd. Kosten van de muur hangten ook erg af van de oppervlakte natuurlijk (de lengte en nokhoogte en schuinte, dan reken je die gemakkelijk uit). En wat zit er verder bij in? Bij ons was laten doen ook 4000, wel incl. Lichtpunten, extra muur plus deur tecnische ruimte, radiator, lichtpunt, stopcontacten, cai..... O ja en incl. Kunststof dakraam van 114 bij 118. Wel drie jaar geleden, de laagste prijzen in de bouw toen.

    Als je er niemand voor hoeft in te huren kun je het goedkoper. Ik was er best nog wel geld aan kwijt maar heb het pas een jaar na de verhuizing gedaan, eerst weer even sparen....Als je er iemand voor in moet huren denk ik dat het normale prijzen zijn..., beetje aan de hoge kant wellicht doordat dakraam er bij jou niet bij in zit.

    Maar eh... Ik heb twee pubers. Een van mijn pubers heeft de zolderkamer en de andere de grootste slaapkamer op de eerste verdieping. Zij wonen voornamelijk op hun kamer en ik beneden. Is dat voor jou nog een optie? Je puber de grootste slaapkamer geven? Zo te zien heeft ook de kleinste kamer best een redelijk oppervlak...



    Ik heb gekeken of mijn bed op de kleinste kamer past, maar dat lukt helaas niet. Bed is incl. nachtkastjes 280 cm. Ik kan de nachtkastjes weglaten en plankjes op de muur maken, maar dan nog houd je nauwelijks ruimte naast het bed over. Mijn bed is wel een keer aan vervanging toe en dan wil ik een iets kleiner exemplaar (2 x 80 cm matrassen), maar voorlopig is daar geen budget voor. Zoon heeft nu nog 1 persoons en eventueel kan hij op die kamer wel een twijfelaar kwijt. Wil hij meer ruimte dan zal hij naar zolder moeten of moeten wachten tot ik een kleiner bed heb en we kunnen ruilen.
  2. Caroline73
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Caroline73
    Met drie kids een eigen kamer middenverdieping vertoef ik nu al een jaar op zolder..niet afgetimmerd en een mini dakraam en de wasmachine en was...ik duik mn bed in en slaap prima! En qua privacy....net zoveel als je een slkmr hebt op de eerste etage naast je kind. Ik ga in een huurhuis niet zoveel geld stoppen....je zou nog kunnen denken aan een geluidsdicht luik op de trap alla een vlizo..scheelt hoop kosten...alleen lastig naar boven en beneden met je wasmand mss...succes met t verhuizen straks!!
  3. quote:
    Dit schreef Caroline73
    Met drie kids een eigen kamer middenverdieping vertoef ik nu al een jaar op zolder..niet afgetimmerd en een mini dakraam en de wasmachine en was...ik duik mn bed in en slaap prima! En qua privacy....net zoveel als je een slkmr hebt op de eerste etage naast je kind.


    Zo heb ik ook jaren op zolder geslapen. Kids beneden in hun eigen slaapkamer en ik lekker op zolder, met uitzicht op de wasmachine Smile. In mijn geval in een koopwoning, maar ik heb het dus ook stap voor stap aangepakt: eerst 2 dakramen laten plaatsen en een paar jaar later heb ik samen met mijn vriend een muur gemaakt, waardoor ik nu dus wel een dichte slaapkamer heb. De twee zolderramen (velux) hebben mij inclusief plaatsen 1000 euro gekost. Het muurtje (gipsplaat op houten frame) inclusief deur met kozijn en stopcontact/lichtschakelaar weet ik niet precies, maar was volgens mij minder dan 1000 euro totaal. Maar goed, zelf gedaan dus geen arbeidskosten. Ik heb geen verwarming aangelegd in mijn slaapkamer, maar dat vind ik ook niet nodig in een slaapkamer. Doordat de ketel op dezelfde verdieping hangt en de verwarmingsbuizen door de zolder lopen, is het er nooit heel koud. Maar als het een slaap/studeer/chillkamer zou zijn (voor kind dus) zou een radiator wel wenselijk zijn. Dus ja, mijn tip zou zijn: kijk het eerst even aan en maak pas later een plan voor het eventueel aftimmeren. En ik zou er dus zelf gaan slapen.
  4. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Wat een goed idee om er zelf te gaan slapen. Je kunt ook nog e.e.a. dicht zetten met kasten. Mocht je van die groene platen op zolder hebben, dan nog wel een tip. Bij ons zat er erg veel olie in die platen. Ze waren verder wel redelijk glad, We hebben de gaatjes van de nietjes eerst dichtgesmeerd en daarna de platen met synthetische witte verf (watergedragen verf hecht niet door de olie) geschilderd. In die platen zit niet altijd te veel olie, maar bij ons zat er te veel in, dat schijnt wel meer voor te komen.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Zoals het er nu naar uitziet, gaat zoon in eerste instantie naar de kleine slaapkamer (altijd nog ruimer dan zijn huidige) en ik naar de grote. De zolder gaan we wel alvast sauzen etc. In de loop van het eerste jaar bekijken we of hij alsnog naar de zolder gaat. Heb ik eindelijk een keer een toilet boven, zou ik nog een trap af moeten Smile

    Ik vind het nu allemaal ook erg lastig inschatten. Pas als het huis klaar is, zijn de ruimtes beter te zien.
  6. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Mijn huis is bijna 3 jaar oud en ook ik heb de wasmachine en droger op zolder staan. Momenteel is het een speelzolder. Aangezien de nieuwe huizen zo goed ge?soleerd worden, heb je eigenlijk geen verwarming nodig daar...in de zomer wel fijn als er een raampje open kan. In de winter trouwens ook als je daar wil gaan slapen...

    Succes !
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Mijn huis is bijna 3 jaar oud en ook ik heb de wasmachine en droger op zolder staan. Momenteel is het een speelzolder. Aangezien de nieuwe huizen zo goed ge?soleerd worden, heb je eigenlijk geen verwarming nodig daar...in de zomer wel fijn als er een raampje open kan. In de winter trouwens ook als je daar wil gaan slapen...

    Succes !


    Ook een vrij nieuw huis. Bevalt het? Wordt het erg warm op zolder? Als het goed is, zit er standaard een raam bij ons.
Terug naar de lijst