Usb c en HDMI

Usb c en HDMI 

Onderwerp van Solar

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    Oke, dank voor reactie.

    Maar ik heb het even niet duidelijk, maar mij zeggen de poorten allemaal niet zo veel (behalve dat ik begrijp dat ze handig zijn:-) voor snellere overdracht. )

    Op het apparaat zitten aan de zijkant volgens de tekening op handleiding:
    een power jacket die compatible is met type c usb3.0 devices ,
    een type c port en een
    usb 3.0. port.

    Op de sticker op laptop staat dat ie een thunderbolt port heeft. (huh) , is dat dan die type c usb 3.0 port?Geen vermelding van display port in handleiding of zo.
    Of klopt het gewoon niet qua levering?
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Solar
    Op het apparaat zitten aan de zijkant volgens de tekening op handleiding:
    een power jacket die compatible is met type c usb3.0 devices ,
    een type c port en een
    usb 3.0. port.

    Op de sticker op laptop staat dat ie een thunderbolt port heeft. (huh) , is dat dan die type c usb 3.0 port?Geen vermelding van display port in handleiding of zo.
    Of klopt het gewoon niet qua levering?

    Tsja, en toen werd het toch nog ingewikkeld... ;-)

    Een type C-aansluiting kan eigenlijk overal voor worden gebruikt: alle versies van USB, HDMI, DVI, Thunderbolt, DisplayPort, stroom, en zelfs het aloude VGA. Het probleem is dat de poorten er hetzelfde uit zien, maar qua functionaliteit anders -en dus niet uitwisselbaar- kunnen zijn.

    Waarschijnlijk staat bij een van de type C-poorten een bliksemschichtje. Dat is je Thunderbolt-poort. En als het Thunderbolt 3 is (zou in de handleiding moeten staan) dan ondersteunt die poort waarschijnlijk ook USB 3.1 en DisplayPort. Het zou dus kunnen zijn dat je geen aparte DisplayPort-aansluiting hebt, maar dat je daarvoor je Thunderbolt-poort moet gebruiken. Dat wordt nog even goed uitzoeken wat voor verloopkabeltje naar HDMI je precies moet hebben...

    Let als je de term USB 3.1 tegenkomt trouwens ook op of het Gen 1 of Gen 2 is. USB 3.1 Gen 1 is namelijk een andere naam voor USB 3.0. Als er over USB 3.1 gesproken wordt, wordt meestal Gen 2 bedoeld, maar er zijn ook fabrikanten die roepen dat ze USB 3.1 ondersteunen en dan in de kleine lettertjes vermelden dat het Gen 1 is. De industrie heeft er weer een flink rommeltje van weten te maken... Smile

    Over rommeltje gesproken: in een eerder bericht heb je een paar links naar de MediaMarkt-website genoemd. De eerste link verwijst naar een versie van de laptop met een i5-processor, en de tweede (met een i7) is niet leverbaar. Als ik het typenummer van de eerste machine opzoek op de Lenovo-site, vind ik een laptop met een i7; een laptop met een i5 kan ik uberhaupt niet vinden.
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef WilM

    Over rommeltje gesproken: in een eerder bericht heb je een paar links naar de MediaMarkt-website genoemd. De eerste link verwijst naar een versie van de laptop met een i5-processor, en de tweede (met een i7) is niet leverbaar. Als ik het typenummer van de eerste machine opzoek op de Lenovo-site, vind ik een laptop met een i7; een laptop met een i5 kan ik uberhaupt niet vinden.


    Dat zegt vrij weinig, ik heb ook een Lenovo laptop en die vind ik ook niet terug met de specificaties die ik heb op de site van Lenovo, komt overigens bij Mediamarkt vandaan.
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef WilM

    Tsja, en toen werd het toch nog ingewikkeld... ;-)

    Een type C-aansluiting kan eigenlijk overal voor worden gebruikt: alle versies van USB, HDMI, DVI, Thunderbolt, DisplayPort, stroom, en zelfs het aloude VGA. Het probleem is dat de poorten er hetzelfde uit zien, maar qua functionaliteit anders -en dus niet uitwisselbaar- kunnen zijn.

    Waarschijnlijk staat bij een van de type C-poorten een bliksemschichtje. Dat is je Thunderbolt-poort. En als het Thunderbolt 3 is (zou in de handleiding moeten staan) dan ondersteunt die poort waarschijnlijk ook USB 3.1 en DisplayPort. Het zou dus kunnen zijn dat je geen aparte DisplayPort-aansluiting hebt, maar dat je daarvoor je Thunderbolt-poort moet gebruiken. Dat wordt nog even goed uitzoeken wat voor verloopkabeltje naar HDMI je precies moet hebben...

    Let als je de term USB 3.1 tegenkomt trouwens ook op of het Gen 1 of Gen 2 is. USB 3.1 Gen 1 is namelijk een andere naam voor USB 3.0. Als er over USB 3.1 gesproken wordt, wordt meestal Gen 2 bedoeld, maar er zijn ook fabrikanten die roepen dat ze USB 3.1 ondersteunen en dan in de kleine lettertjes vermelden dat het Gen 1 is. De industrie heeft er weer een flink rommeltje van weten te maken... Smile

    Over rommeltje gesproken: in een eerder bericht heb je een paar links naar de MediaMarkt-website genoemd. De eerste link verwijst naar een versie van de laptop met een i5-processor, en de tweede (met een i7) is niet leverbaar. Als ik het typenummer van de eerste machine opzoek op de Lenovo-site, vind ik een laptop met een i7; een laptop met een i5 kan ik uberhaupt niet vinden.


    Ah poort met bliksemschichtje heb ik. ISmilek heb nu ook een beschrijving in handleiding De poort van type-C is compatibel met: ? USB 3.1 ? PowerDelivery ? DisplayPort-uitgang ? Thunderbolt-uitgang.
    dus

    ik heb dus wel de poorten . Gen 1 of 2 geen idee. Voor juiste kabeltjes kan ik het beste laptop mee naar winkel slepen geloof ikSmile
  5. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Solar
    ik heb dus wel de poorten . Gen 1 of 2 geen idee.

    Als je Thunderbolt-poort USB 3.1 ondersteunt, is het sowieso Gen 2. Laptop meenemen om kabeltjes te passen kan sowieso nooit kwaad, want er zijn best veel verschillende soorten kabeltjes. Smile
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Rene_63
    Dat zegt vrij weinig, ik heb ook een Lenovo laptop en die vind ik ook niet terug met de specificaties die ik heb op de site van Lenovo, komt overigens bij Mediamarkt vandaan.

    Dat is precies wat ik bedoel met "de industrie maakt er een rommeltje van". Ik ben vaak al blij als iets niet ontploft wanneer ik de stekker in het stopcontact steek. Smile
Terug naar de lijst