Insteek tand rits eraf

Insteek tand rits eraf 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Kan ik dat zelf maken of moet ik naar een kleding reparatie winkel?

    Het is dat onderste ijzertje die je bij een deelbare rits in de onderkant steekt waarna je je rits dicht trekt.
  2. Dive
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dive
    Ik denk dat het een nieuwe rits moet worden
  3. Yvonne1964
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne1964
    Bij kledingreparatie pas een nieuw treintje op de rits van mijn jas laten zetten, 7 euro en 50 cent, heb je geen nieuwe jas voorSmile
  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Yvonne1964
    Bij kledingreparatie pas een nieuw treintje op de rits van mijn jas laten zetten, 7 euro en 50 cent, heb je geen nieuwe jas voorSmile



    treintje ??
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    treintje ??


    Wagentje. Het stukje wat je naar voren trekt om de rits te openen/sluiten. Dat is iets anders en is een stuk makkelijker te vervangen dan waar Dayenne mee zit.

    Dayenne: heb je dat deel nog? Vermoedelijk heb je niet genoeg ruimte om dit deel weer vast te zetten aan de rits. Ben dan zelf geen handwerker, maar vermoed dat het een nieuwe rits gaat worden.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ja ik heb het dingetje nog. Maar zal kleding reparatie bedrijf worden vrees ik.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    treintje ??


    Dat heet een runner normaal gesproken, alhoewel ik treintje erg leuk vind
  8. Gertruud
    Recht zo die gaat

    Toon alleen de berichten van Gertruud
    Ik weet niet om welk kledingstuk het gaat...
    Een snelle en low budgetoplossing is de onderkant van de rits dichtnaaien en dan het kledingstuk over je hoofd aantrekken. (Met een streepje lijm oid is misschien eenmalig een instekertje te fabriceren)
    Anders is het echt een nieuwe rits (laten) inzetten.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Gaat om een winterjas. Vanmorgen heb ik het stoffen uiteinde en beetje verhit zodat het hard werd. Helaas is de rits nu gesplitst en dat krijg ik niet los. Ik stap er nu in en dat gaat ook, totdat het splitsen steeds hoger wordt natuurlijk.

    Kleding reparatie doet er een week over, dat vind ik dan weer jammer.

    Misschien dat ik m'n naaimachine tevoorschijn haal een dan op de stof van de oude rits een nieuwe zet.
Terug naar de lijst