schermopnames voor youtube windows 10

schermopnames voor youtube windows 10 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    We hebben sinds kort een windows 10 pc gekregen en ik kom van apple.
    Nu wil zoon filmpjes van gamen opnemen van het scherm met geluid.

    Wij krijgen het niet voor elkaar met onze kennis.

    Welk programma moeten we gebruiken en hoe nemen we geluid mee op?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Om live te streamen of later een film naar youtube te uploaden heb je een programma nodig die dat voor jou regelt. Daar zit ook altijd de optie geluid bij, dus als je zoon een headset heeft met microfoon moet dat lukken.

    Er zijn meerdere programma's om dat te doen, gratis (vaak met reclame) en betaald. Niet alleen naar Youtube, maar hij kan ook bijv bij Twitch kijken of hij daar kan streamen. Volgens mij levert die direct software mee om te streamen, maar dat weet ik niet zeker ( >>LINK<< ). Er zijn ook streamingprogramma's mogelijk die speciaal voor gaming gebruikt worden.

    Ik heb 2x gespeeld met x-split broadcaster. Dit is een progamma die je gratis kan gebruiken. Is best wel uitgebreid en je kan precies aangeven wat je in beeld wil hebben en met welke kwaliteit. picture in picture is mogelijk (maar niet doen, lijkt mij niet handig dat hij zelf zichtbaar is op de stream). Ook het geluid wordt meegestuurd.

    Let wel op dat gamen en streamen tegelijk heel veel vraagt van je pc/laptop. Helemaal zware games als Battlefield, Call of duty enz vragen veel van de computer als ze op normale of hoge kwaliteit gespeeld worden. Ga je daarnaast ook streamen, wees dan niet verbaasd dat dan de game minder goed gaat lopen. Dat is de reden waarom veel streamers niet live streamen, maar vaak de replay en deze van commentaar voorzien. Niet alleen doordat ze dan beter commentaar kunnen geven en niet op de stream zelf hoeven letten (wat ook ten koste gaat van de aandacht aan de game), maar ook om de pc wat minder te doen te geven.

    Welke games wil hij gaan streamen?
  3. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Je kan ook eens kijken naar Screenpresso
    >>LINK<<

    Filmpje over het gebruik:
    >>LINK<<

    Dit stukje OA uitleg is met screenpresso gemaakt:
    >>LINK<<
Terug naar de lijst