noclaim verlies bij autoruitschade

noclaim verlies bij autoruitschade 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Heb schade aan de voorruit, onverlaten hebben er een grijs goedje opgespoten dat toen ik de ruitenwissers en sproeiers aandeed een grote krassenbende heeft achtergelaten. Bij geen zon is er mee te rijden maar met zon en 's avonds in het donker met tegenliggers dan is het een grote halo.
    Op internet vindt ik dat glasschade geen invloed heeft op de noclaim, mijn verzekering zegt van wel omdat dit niet een reparatie is maar een vervanging. Dat betekend dat ik flink wat tredes naar beneden ga.
    Kan het in de polisvoorwaarden niet vinden hoe het zit.
    Ben allrisk verzekerd.

    Iemand hier die verstand heeft van verzekeringen?
  2. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Heb schade aan de voorruit, onverlaten hebben er een grijs goedje opgespoten dat toen ik de ruitenwissers en sproeiers aandeed een grote krassenbende heeft achtergelaten. Bij geen zon is er mee te rijden maar met zon en 's avonds in het donker met tegenliggers dan is het een grote halo.
    Op internet vindt ik dat glasschade geen invloed heeft op de noclaim, mijn verzekering zegt van wel omdat dit niet een reparatie is maar een vervanging. Dat betekend dat ik flink wat tredes naar beneden ga.
    Kan het in de polisvoorwaarden niet vinden hoe het zit.
    Ben allrisk verzekerd.

    Iemand hier die verstand heeft van verzekeringen?


    Hangt echt van je verzekeringsvoorwaarden af.
    Heb zelf ruim een jaar geleden een scheurtje in mijn voorruit gehad wat niet te repareren viel en dus mijn ruit vervangen moest worden, heeft mij niks gekost en heeft ook geen invloed op mijn no-claim korting gehad.
  3. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Geen verstand van.... maar wat ik wel weet is dat bij de verschillende verzekeringen die ik iin het verleden had dit wel gedekt was omdat ik WA+beperkt casco verzekerd was.

    En dat lees ik ook hier:
    "Ruitschade no claim en de autoverzekering
    Ruitschade kan vari?ren van een klein sterretje in de ruit tot schade waarbij de ruit volledig moet worden vervangen. Ruitschade is een cascoschade die relatief veel voorkomt. Bij de meeste verzekeraars is ruitschade gedekt op de beperkt casco en volledig casco autoverzekering. Ruitschade is dus niet gedekt als je alleen voor wettelijke aansprakelijkheid (WA dekking) verzekerd bent."


    Bron: >>LINK<<
  4. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Bij mij was dat ook een keer het geval.
    Ik heb toen laten uitrekenen wat het me kost als ik het zelf betaal en wat het me kost als de verzekering het betaalt (dat kunnen ze berekenen voor je incl. gederfde kortingen doordat je tredes achteruit gaat).

    Het was vele malen goedkoper om het zelf te vervangen.
  5. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Raymond
    Geen verstand van.... maar wat ik wel weet is dat bij de verschillende verzekeringen die ik iin het verleden had dit wel gedekt was omdat ik WA+beperkt casco verzekerd was.

    En dat lees ik ook hier:
    "Ruitschade no claim en de autoverzekering
    Ruitschade kan vari?ren van een klein sterretje in de ruit tot schade waarbij de ruit volledig moet worden vervangen. Ruitschade is een cascoschade die relatief veel voorkomt. Bij de meeste verzekeraars is ruitschade gedekt op de beperkt casco en volledig casco autoverzekering. Ruitschade is dus niet gedekt als je alleen voor wettelijke aansprakelijkheid (WA dekking) verzekerd bent."


    Bron: >>LINK<<


    TS schrijft dat ze allrisk verzekerd is, zou dus normaal gesproken geen probleem moeten zijn ik zelf ben WA+ verzekerd biedt net even wat meer zekerheid en scheelt (bij mij) niet veel/
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Het zou zo maar kunnen dat het aan de soort schade ligt.
    Meestal heeft ruitschade geen invloed op je noclaim.
    Verzekeraars maken verschil tussen breuk en krassen en dat laatste valt meestal onder je eigen risico.
    Een All Risk verzekering vergoedt het wel maar zal je meer premie laten betalen.
Terug naar de lijst