Probleem vakantie geboekt en werk zegt dat het niet kan.

Probleem vakantie geboekt en werk zegt dat het niet kan. 

Onderwerp van tinkerbella

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mijn dochter (21)werkt bij mcdonalds, eerst als bijbaantje maar nu werkt ze best veel uren omdat ze pas weer naar school wil aankomende seizoen ivm een tussenjaar.
    Ze heeft op haar contract maar 4 uren staan maar werkt meestal wel rond de 30 uur pw en in totaal werkt ze nu ruim 2 jaar bij mcdonalds in totaal.
    Haar vriendin werkt in Spanje en is een week vrij eind maart tm begin april en heeft mijn dochter gevraagd in deze week bij haar te komen logeren.
    Mijn dochter heeft daarop meteen vakantie aangevraagd maar (en zal niet slim zijn) daarna meteen een vliegreis geboekt voor eind maart.
    Vandaag kreeg ze een mail van haar leidinggevende dat hij haar niet kon missen op de 28e en 29e want dan had hij studiedagen , ook had ze dan maar eerst moeten afwachten op toestemming en die ging hij niet geven, ze moest de trip maar annuleren en een week later gaan.
    Dat dat niet ging omdat haar vriendin dan geen vrij had was niet zijn probleem.
    Kan ze nu echt niet op vakantie gaan?
    Ik ben niet bekend met dit soort dingen want ze is nogal ontdaan en vroeg mij of ik weet wat te doen dus vandaar dat ik het hier aan jullie vraag.
  2. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Als ze geen toestemming krijgt, kan ze inderdaad niet gaan. Tenzij ze ontslag neemt.
    Haar leidinggevende kan er natuurlijk niets aan doen dat zij al geboekt heeft.

  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Wanneer heeft ze aangevraagd en wanneer heeft ze antwoord gekregen?
  4. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef maartje
    Wanneer heeft ze aangevraagd en wanneer heeft ze antwoord gekregen?

    Ja dat dus

    >>LINK<<
    "Vakantie aanvragen
    Vakantie vraag je schriftelijk aan bij je werkgever. Hierbij laat je weten wanneer en hoe lang je op vakantie wilt. Je werkgever moet je wensen in principe inwilligen. Hij kan je verzoek alleen weigeren als er een zwaarwegend bedrijfsbelang is waardoor je echt niet weg kunt. Denk bijvoorbeeld aan veel zieke collega?s en extreme drukte.

    Vakantieaanvraag weigeren
    Je werkgever heeft tot 2 weken nadat jij je vakantiedagen bij hem hebt ingediend de tijd om je aanvraag te weigeren. Is hij te laat dan mag je op vakantie in de periode die je hebt aangevraagd.

    Een weigering van je vakantie moet je werkgever altijd goed motiveren. Doet hij dit niet, vraag dan schriftelijk om opheldering. ..."
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef maartje
    Wanneer heeft ze aangevraagd en wanneer heeft ze antwoord gekregen?

    Dat is inderdaad essentieel. Heeft ze binnen 2 weken antwoord gekregen, dan kan ze inderdaad niet gaan. Kwam het antwoord na 2 weken, dan mag ze wel gaan.

  6. Ze had het 3 dagen geleden aangevraagd en vandaag een mail vd leidinggevende. Inmiddels heeft ze toch met vriendin afgesproken een week later te komen, haar vriendin zal dan alleen overdag tot 3 uur werken, daarna en weekends kunnen ze samen iets doen. Boeken had ze nog niet gedaan dat had ik verkeerd begrepen.
    Toch nog eind goed al goed, bedankt voor jullie reacties.
Terug naar de lijst