Flessenpompoen.

Flessenpompoen. 

Onderwerp van yvonnebrun

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. yvonnebrun
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van yvonnebrun
    Was heel hard om te snijden. Heb hem nu 20 minuten gekookt. Niet in bezit van blender of iets dergelijks. Kan ik er soep van maken of wie heeft suggesties? Groet, Yvonne B te Katwijk
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Soep doe ik met blender: 500 ml water per kilo pompoen, groentebouillonblokje, evt een stuk winterwortel (dan ook extra water). Koken 20 minuten, blenderen, serveren met creme fraiche.

    Oven: snijd pompoen in blokjes (1-2 cm), meng met aardappelschijfjes, peper-zout-italiaanse kruiden, flibke scheut olijfolie. Ovenplaat, oven 175 graden 45 minuten, halverwege omscheppen.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Heb je hem niet geschild? Dan zou ik hem langer op laten staan. Heb je een stamppot stamper? Dan kun je daarmee de stukjes kleiner maken.
    Je kunt nu eigenlijk alleen nog soep ervan maken, als je eerder was geweest had je ook pangpoeng kunnen maken.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Schillen doe je met een goede dunschiller.
  5. quote:
    Dit schreef Tinus
    Schillen doe je met een goede dunschiller.



    Ik schil pompoen nooit.
  6. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    Heb je wel een staafmixer?
    Bouillon erbij en dan fijnmaken met de staafmixer.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Clara



    Ik schil pompoen nooit.


    Ik ook niet, gezonder en vooral veel makkelijker
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik schil de pompoen ook nooit, wel een bio pompoen gebruiken dan. Ik snijdt hem ook in grove stukken, en ik doe er ook een hele winterwortel bij. Dan een paar uur laten sudderen in de oven in een laagje bouillon.
    Daarna de hap blenderen.


    Een blender is wel noodzakelijk als je eigen gebonden soepen wilt maken, er bestaat ook een soupmaker.
  9. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    quote:
    Dit schreef Malero
    Ik schil de pompoen ook nooit, wel een bio pompoen gebruiken dan. Ik snijdt hem ook in grove stukken, en ik doe er ook een hele winterwortel bij. Dan een paar uur laten sudderen in de oven in een laagje bouillon.
    Daarna de hap blenderen.


    Een blender is wel noodzakelijk als je eigen gebonden soepen wilt maken, er bestaat ook een soupmaker.

    Zo doe ik het ook... Maar dan met een grote rode ui erbij.....

    Tip... Daarna is het verstandig om apart te slapen Smile
Terug naar de lijst