Wifi wachtwoord aanpassen werkt niet

Wifi wachtwoord aanpassen werkt niet 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb een netgear nighthawk 7000. Deze staat als access point achter mijn experia box v10. Wifi experia staat uit. Ik wil een ander wachtwoord instellen voor de WiFi. Maar wat ik ook invul, ik blijf zonder een melding te krijgen verbonden.

    Ook als ik de verbinding verbreek en opnieuw tot stand breng. Ik kan internet pagina's laden, ook vreemde pagina's.

    Het enige wat niet kan is, als ik op het netwerk van het gewijzigde wachtwoord zit, in de router omgeving knutselen. Zodra ik van 2.4 (het gewijzigde wifi kanaal) naar 5 ghz ga (ongewijzigd) zit ik weer in de router.

    Zie ik iets over het hoofd?
  2. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Ik vermoed dat als je het 2.4 en 5 ww bijde wijzigt en gelijk houd je dit probleem niet meer hebt.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Raymond
    Ik vermoed dat als je het 2.4 en 5 ww bijde wijzigt en gelijk houd je dit probleem niet meer hebt.

    Ik heb beide frequenties nu aangepast met beide het zelfde nieuwe wachtwoord. 5g sputtert en wil het nieuwe wachtwoord. 2,4g logt in kan ik dit nu mee typen. Ik heb het ww niet aangepast in mijn mobiel.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Als ik naar het 2.4g netwerk ga met mijn mobiel en daar de specificaties opvraag, zie ik ip adres 192.168.2.254. Ik ben daar op ingelogd. Dat lijkt de laptop van mijn zoon te zijn. Hoe zet ik dat uit op zijn laptop?

    Verrek, dat is de experia, kom ik nu achter. Hoe dan?!? Ik heb dat uitgezet!
  5. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Ja... de wifi heb je uit gezet op de experia.
    Maar je logged nu via de netgear in op de experia.
    De netgear heeft een ander adres.
  6. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    De netgear moet je een vast ip adres geven in hetzelfde subnet. Anders krijgt hij van de experia periodiek een andere afhankelijk van de ingestelde lease tijd.

    Bijvoorbeeld 192.168.2.253
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ok. Wifi op experia heb ik uit staan. Toch ben ik met de xperia verbonden op 2.4ghz. Met 5ghz ben ik verbonden met de netgear. Ik snap er niks van.

    Zie screenshot. Ben op mijn mobiel verbonden met het xperia modem. Zie instellingen.
    Plaatje
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Het belangrijkste is nu gelukt. Het wachtwoord is gewijzigd. Netgear en xperia werken samen, dus moest op beide apparaten het wachtwoord aangepast worden. Dat is gelukt. Wifi van xperia staat echt uit.
  9. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Ontkoppeld de netgear en zet hem uit
    Doe de configuratie op de experia met een kabel verbinding en een laptop.
    Net met de mobiel..

    De netgear geef je een vast ip adres 192.168.2.253
    Dhcp moet daar uit staan want de experia is Dhcp serve.
    Op de netgear de wifi instellen
    Netgear uitzetten.
    Aansluiten op experia.
    Dan pas aan zetten.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik heb de Netgear een vast adres gegeven. Bedankt voor het meedenken. Alles werkt zoals het moet en wifi staat nu echt uit op de experia box.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Inmiddels ben ik er achter dat telfort/kpn de Experia v10 om de 3 dagen herstart waardoor de uitgezette WiFi weer aan gaat. Dit ivm een probleem met de software. Dus nu zo nu en dan checken of ie uit staat.
Terug naar de lijst