Windows 10 update

Windows 10 update 

Onderwerp van Danielle

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Danielle
    De laptop is snel genoeg, dus extra RAM geheugen is niet nodig. Er is nog 700 mb vrije ruimte. En foto's staan er nauwelijks op.


    Daar heb je je probleem: 700Mb is bij lange na niet genoeg om updates ed. te installeren.
    Je zal zeker een aantal GB's vrij moeten hebben. Vermoedelijk minimaal 2GB. Probeer dus zoveel mogelijk programma's te verwijderen die amper tot niet gebruikt worden. Documenten verwijderen en ook zoveel mogelijk foto's, die vreten namelijk ruimte, ook al zijn het er niet zo veel.
    Vergeet ook de muziek en film bestanden niet.

    Ik heb nog even verder gezocht en de "harde schijf" is niet te vervangen of uit te breiden. Helaas zit je dus vast aan de 32GB. eMMC geheugen als vaste schijf betekend eigenlijk dat de fabrikant een geheugenkaartje (zo'n zelfde als je in een fotocamera stopt) op je laptop heeft gesoldeerd ipv een echte harde schijf. Dit werkt prima doordat het gewicht erg laag is, het geheugen redelijk snel is, goedkoop is en niet veel ruimte in neemt. Nadeel is dat het snel vol kan lopen door alles wat op de laptop gezet wordt.

    Leer je dochter dus aan om echt zo weinig mogelijk programma's te installeren. Bijv office echt kijken welke programma's nodig zijn en overbodige verwijderen (publisher, one note als word gebruikt wordt enz).

    Succes
  2. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Danielle
    De laptop is snel genoeg, dus extra RAM geheugen is niet nodig. Er is nog 700 mb vrije ruimte. En foto's staan er nauwelijks op.


    Exuses ik las 700GB ipv 700mb, dan klopt de reactie van ArnoM natuurlijk
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    700mb is heel erg weinig.
  4. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef scar
    700mb is heel erg weinig.


    Dat is ook de reden waarom Windows 10 niet kan updaten. Er staat alleen Word op, en nauwelijks foto's. Geen grote bestanden of muziek of zo. Ik vraag me af waarom er dan zo weinig ruimte overblijft.
  5. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    Wellicht is het mogelijk om zoveel mogelijk data die op de ?harde schijf? staat in de cloud op te slaan en dat dan ook in het vervolg standaard te doen.

    Een andere mogelijkheid om de update te installeren is door er een externe harde schijf op aan te sluiten. Mss heb je die zelf of kun je er even een van iemand lenen!
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Danielle


    Dat is ook de reden waarom Windows 10 niet kan updaten. Er staat alleen Word op, en nauwelijks foto's. Geen grote bestanden of muziek of zo. Ik vraag me af waarom er dan zo weinig ruimte overblijft.


    Op zich neemt Windows 10 al best wat ruimte in beslag. Daar zal het gros van de beschikbare schijf ruimte naar toe zijn gegaan. Voor de rest: kijk eens in de mappen zelf naar de eigenschappen. Vooral van de gebruiker die is ingelogd (meestal folder C: > gebruikers > {gebruikersnaam}. Klik daar eens met je rechtermuisknop en kies voor eigenschappen. Daar kun je zien hoeveel data door die gebruiker in gebruik is. Dan kun je daarna per map bekijken hoeveel daarin zit. Misschien vind je nog wat spannends wat niet opvalt maar wel veel data verbruikt.

    Verwijder ook eens de tijdelijke bestanden van de laptop. Die kunnen ook heel wat data in beslag nemen. Ook windows herstel bestanden willen nogal eens wat ruimte in beslag nemen. Als voor de rest de laptop goed werkt kun je die verwijderen (als ze worden opgeslagen). Wie weet krijg je daarmee meer ruimte beschikbaar om de updates te installeren.
Terug naar de lijst