Tuinschuur schilderen

Tuinschuur schilderen 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 8 september 2019 om 21:17:57

Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Ik heb hetzelfde probleem. Wanneer stop je met oplappen?
    Net gegoogeld voor een nieuw tuinhuisje plaatsen en alles erbij. Kom ik toch minimaal tussen 4 en 5000.


    3500 inclusief bezorging, fundering en plaatsing.
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef ansvanmil


    Niet aflakken met een afsluitende hoogglans lak! Altijd met een beits, zoals bijv. Sigma Schakelverf of Sikkens rubbol EPS plus.
    Een schuur is aan de binnenzijde niet geschilderd en daardoor kan er vocht in het hout trekken. Dat vocht wil er ook weer uit. Als je een afsluitende laag gebruikt, drukt het vocht de verf eraf. Een open systeem (beits) heeft pori?n (kleine openingen) zodat het vocht eruit kan en de verf er niet af zal drukken.

    Als eerste alle losse delen eraf krabben met een verfkrabber, dan ontvetten met water en ammonia, opschuren. Rot hout eruit halen tot een paar cm in het gezonde hou, houtrotstop erop smeren, nieuw hout in de gaten stoppen en met 2-k plamuur plamuren, nieuwe delen gronden en alles beitsen. Evt 2e x beitsen. Klaar!




    Hier kan ik wat mee!
    Klasse!
    Duidelijk iemand met verstand van zaken.
    Bedankt voor je reactie.
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef ansvanmil


    Niet aflakken met een afsluitende hoogglans lak! Altijd met een beits, zoals bijv. Sigma Schakelverf of Sikkens rubbol EPS plus.
    Een schuur is aan de binnenzijde niet geschilderd en daardoor kan er vocht in het hout trekken. Dat vocht wil er ook weer uit. Als je een afsluitende laag gebruikt, drukt het vocht de verf eraf. Een open systeem (beits) heeft pori?n (kleine openingen) zodat het vocht eruit kan en de verf er niet af zal drukken.

    Als eerste alle losse delen eraf krabben met een verfkrabber, dan ontvetten met water en ammonia, opschuren. Rot hout eruit halen tot een paar cm in het gezonde hou, houtrotstop erop smeren, nieuw hout in de gaten stoppen en met 2-k plamuur plamuren, nieuwe delen gronden en alles beitsen. Evt 2e x beitsen. Klaar!



    De 2-k plamuur is naar mijn idee/ ervaring niet zo geschikt om verwerkt te worden in vol hout en zeker niet bij een krimpende en uitzettende schuur . Plamuur is te hard en zal daardoor scheuren in de verf veroorzaken . Zelf gebruiken we hiervoor een EP flex van Wijzonol en is een goede verbinding tussen houtdelen .
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    Als ik een optelsom maak van allee goede tips kom ik heel erg ver.
    Bedankt.
  5. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef Dirk

    De 2-k plamuur is naar mijn idee/ ervaring niet zo geschikt om verwerkt te worden in vol hout en zeker niet bij een krimpende en uitzettende schuur . Plamuur is te hard en zal daardoor scheuren in de verf veroorzaken . Zelf gebruiken we hiervoor een EP flex van Wijzonol en is een goede verbinding tussen houtdelen .


    Das idd ook een goeie
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    De komende dagen wil ik besteden aan afkrabben, schuren en voorbehandelen van mijn schuur.
    Daarna schilderen.
    Eind mei wordt de poort zodanig verplaatst dat 'ie naar de andere kant open draait, zodat de deur niet meer onder de dakrand door hoeft. Dat betekent dat ik daar dan een dakgoot of zo kan ophangen.

    Ik zit te denken om aan de achterkant een vuurdoorn te planten, maar weet niet of dat kan tegen het hout aan.
    Bovendien moet er dan ruimte worden gemaakt voor de stam en wortels, dus zou er een stuk uit de (rode) tegels moeten zodat de plant er in kan.
    Ik heb al twee vuurdoorns in pot staan.
    Heeft iemand enig idee of dit een serieuze optie zou kunnen zijn of haal ik alleen maar m??r ellende op m'n hals.
    (Gewoon even creatief denken van mij he?)
    Plaatje
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    Heb inmiddels van de plaatselijke schildersvakman wat advies gekregen.
    Ik heb een verfafbrander geprobeerd, maar ga morgen aan de slag met een afbijtmiddel.
    heb inmiddels ook al wat idee?n bedacht om het regenprobleem en de houtrot die daarvan het gevolg is iets structureler op te lossen.
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    wat geweest is is geweest
Terug naar de lijst