Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam

Woning omgeving Amsterdam-Utrecht-Rotterdam 

Onderwerp van Margret

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Passend toewijzen: >>LINK<<


    In de praktijk sta je als tweeverdieners met een matig salaris gewoon buitenspel.
    Verdient teveel voor sociale huur en te weinig voor particuliere huur.
    Alleenstaanden zonder kinderen komen in aanmerking voor de eengezinswoningen.
    Heel soms komt er een woning waarbij je meer mag verdienen.
    Echt heel soms.
    Ze zullen tweeverdieners op die manier willen dwingen om te kopen?
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef EmC


    In de praktijk sta je als tweeverdieners met een matig salaris gewoon buitenspel.
    Verdient teveel voor sociale huur en te weinig voor particuliere huur.
    Alleenstaanden zonder kinderen komen in aanmerking voor de eengezinswoningen.
    Heel soms komt er een woning waarbij je meer mag verdienen.
    Echt heel soms.
    Ze zullen tweeverdieners op die manier willen dwingen om te kopen?

    Er wordt niet voor niets best geklaagd dat vrije sector vaak te duur is.
    Maar kopen moet wel kunnen en valt gezien de hypotheekregels vaak ook nog niet mee.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Singa

    Er wordt niet voor niets best geklaagd dat vrije sector vaak te duur is.
    Maar kopen moet wel kunnen en valt gezien de hypotheekregels vaak ook nog niet mee.


    Het is vaak niet eens zo heel duur maar dan vragen ze ineens 5 keer de huur als salaris eis Smile
    En als je dan denkt dat je voldoet blijkt het salaris van 1 van de 2 maar voor de helft te mogen worden meegeteld.
    Stom gedoe.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef EmC


    Het is vaak niet eens zo heel duur maar dan vragen ze ineens 5 keer de huur als salaris eis Smile
    En als je dan denkt dat je voldoet blijkt het salaris van 1 van de 2 maar voor de helft te mogen worden meegeteld.
    Stom gedoe.

    Tja. Klopt. En bij een hypotheek niet anders, geloof ik.
    Zat eerder voor de gein effe te googlen. Woning zoals die van ons kun je huren vanaf zo?n 1.350,- per maand. Dan snap ik waarom hier steeds vaker meerdere studenten/werkenden in 1 huis of expats wonen.

    Maar goed, dit gezin zal het echt van sociale woningbouw moeten hebben en ook (vooral) daar zit ?t gruwelijk op slot.
  5. Margret
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margret

    Quote:
    Ik heb zelf met vrouw en 2 kinderen op 28 vierkante meter gewoond. Dat was woonkamer met keuken, 2 slaapkamers, gang en badkamer met wc bij elkaar opgeteld.
    Het was krap!! Maar met slimme indelingen en hoogslapers kon het wel. Na een jaar kwam uit het niets een oplossing.

    Ben heeeeel erg benieuwd naar deze oplossing! Wil je daar iets meer over vertellen EmC?
    18 jun '18 - 19:04:46 / 18 jun '18 - 19:16:19
  6. Margret
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margret

    Iedereen super bedankt voor de reacties, heel fijn dat jullie zo uitgebreid meedenken! Helaas geen nieuwe inzichten gekregen, dat betekent dat het is, zoals het is. Dat we hebben gedaan wat voor nu mogelijk is en dat het gezin het hier gewoon mee moet doen.
    Ik ga niet verder uitweiden over hen, vind ik te priv?. Maar ik begrijp jullie vragen, want hoe meer je weet, hoe praktischer je kunt meedenken Smile
  7. inka-maya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van inka-maya
    Er zijn echt wel mensen die van groter naar kleiner willen. Ik heb dit zelf ook gedaan, maar kon daardoor wel naar Amsterdam. En ik ken wel meer mensen ook binnen Amsterdam die juist kleiner willen. De truc met woningruil is vooral om op alles te reageren en te zorgen dat je goede foto's hebt.
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    In Amsterdam zijn veel van dit soort gezinnen die met te veel personen op een klein oppervlak wonen.
Terug naar de lijst