Kinderen die alleen vliegen

Kinderen die alleen vliegen 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik heb het gezin waar hij nu naar toe gaat niet gehoord over een online vragenlijst. Alleen een formulier dat ik het vliegtuig moet worden ingevuld.


    Oh, laat maar. Dat is al voor hem gedaan Smile

    In het vliegtuig moet hij een ander formulier invullen.
  2. Boukje
    olandesina volante

    Toon alleen de berichten van Boukje
    Iedereen die uit een land komt waar geen visum voor de VS voor nodig is (en daarbij horen o.a. Nederland en Duitsland) moet zo'n ESTA-aanvraag online invullen minstens een paar dagen voor vertrek. Kost geloof ik 14 dollar, dat kan per credit card betaald worden. Je hoeft offici?el zelf geen uitdraai mee te nemen (want als je de aanvraag online gedaan hebt, krijg je meteen antwoord of je wel of niet toegelaten wordt tot de USA, en dan sta je in hun systeem), maar het is toch handig om wel iets op papier te hebben, zodat je niet helemaal met lege handen staat als ze zeggen dat ze je niet kunnen vinden in de computer.
    Link: >>LINK<<

    In het vliegtuig moet je inderdaad nog iets anders invullen, maar dat staat los van de ESTA-aanvraag.

    De kans is groot dat alles smooth loopt, maar er is toch ook een behoorlijke kans dat het vervelend wordt. Er zijn hier meerdere ervaringen langs gekomen van mensen die flink aan de tand gevoeld werden, die bijna niet toegelaten werden, die op een erg nare manier ondervraagd werden.

    Een paar jaar geleden heeft een vriend van mij zijn aansluitende vlucht in Philadelphia gemist (waar we samen mee naar Jamaica zouden vliegen) omdat de controles bij immigration en customs zo streng waren. Ze hebben uren met honderden mensen op elkaar gepakt staan wachten bij de controles.
    Echt een erg vervelende sfeer heerste daar, ze werden allemaal behandeld alsof ze criminelen waren.
    Ondanks dat hij 4,5 uur overstaptijd had (en hij dus niet eens de USA in wilde, alleen maar overstappen op een andere vlucht), heeft hij die tweede vlucht dus niet gehaald.

    Oh ja, nog iets anders: neem NIETS van fruit, groente, zuivel of vlees (-waren) mee! Dus het broodje ham dat je in het vliegtuig gekocht (of van huis meegenomen) hebt en die mandarijn (of alleen maar de schillen) moet je in het vliegtuig achterlaten als afval. Anders krijg je problemen aan de grens.

    En doe geen slot op je koffer. Anders maken de grenswachters het slot kapot als ze de inhoud van je check-in bagage willen controleren (en dat gebeurt regelmatig).

    Hier staan ook nog wat handige tips:
    >>LINK<<
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Boukje
    Iedereen die uit een land komt waar geen visum voor de VS voor nodig is (en daarbij horen o.a. Nederland en Duitsland) moet zo'n ESTA-aanvraag [B]online invullen minstens een paar dagen voor vertrek. Kost geloof ik 14 dollar, dat kan per credit card betaald worden. Je hoeft offici?el zelf geen uitdraai mee te nemen (want als je de aanvraag online gedaan hebt, krijg je meteen antwoord of je wel of niet toegelaten wordt tot de USA, en dan sta je in hun systeem), maar het is toch handig om wel iets op papier te hebben, zodat je niet helemaal met lege handen staat als ze zeggen dat ze je niet kunnen vinden in de computer.
    Link: >>LINK<<

    In het vliegtuig moet je inderdaad nog iets anders invullen, maar dat staat los van de ESTA-aanvraag.

    De kans is groot dat alles smooth loopt, maar er is toch ook een behoorlijke kans dat het vervelend wordt. Er zijn hier meerdere ervaringen langs gekomen van mensen die flink aan de tand gevoeld werden, die bijna niet toegelaten werden, die op een erg nare manier ondervraagd werden.

    En doe geen slot op je koffer. Anders maken de grenswachters het slot kapot als ze de inhoud van je check-in bagage willen controleren (en dat gebeurt regelmatig).

    Hier staan ook nog wat handige tips:
    >>LINK<< [/B]


    Esta is geregeld. In januari al en gaan we printen.

    Wat betreft slot op koffer. We hebben een koffer met TSA-slot. Kan geopend worden door Amerikaanse douane.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Oh, laat maar. Dat is al voor hem gedaan Smile

    In het vliegtuig moet hij een ander formulier invullen.

    Dat is gewoon zo'n douane-formuliertje (waarop je iets kunt aangeven maar hij waarschijnlijk steeds zal invullen dat t niet van toepassing is).
    Mijn kinderen waren onlangs weliswaar met mij, maar nergens vragen. Nou, op de terugweg moesten ze bij de paspoortcontrole op verzoek om de beurt even hun voornaam en leeftijd opnoemen.
    Vast veel plezier gewenst voor je zoon!
    En voor jouw meiden straks ook, Margo.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Singa

    Dat is gewoon zo'n douane-formuliertje (waarop je iets kunt aangeven maar hij waarschijnlijk steeds zal invullen dat t niet van toepassing is).
    Mijn kinderen waren onlangs weliswaar met mij, maar nergens vragen. Nou, op de terugweg moesten ze bij de paspoortcontrole op verzoek om de beurt even hun voornaam en leeftijd opnoemen.
    Vast veel plezier gewenst voor je zoon!
    En voor jouw meiden straks ook, Margo.


    Het betreft een formulier waar je op moet invullen met hoeveel personen je reist, waar je gaat verblijven etc.
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Het betreft een formulier waar je op moet invullen met hoeveel personen je reist, waar je gaat verblijven etc.

    Herhaling stukje van wat bij ESTA is opgegeven, dus. Kan heel goed dat ik op dat formuliertje (dat ik bij binnenkomst op San Francisco int. gewoon met paspoorten aan beambte kon afgeven) tevens dat eerste motel dat ik had geboekt heb aangegeven.
    Ik heb nog effe, kijken of ik op internet vind welke het precies was.
    Overigens zou het kunnen dat evt. controles op de luchthavens bij NY na 2001 sowieso strenger zijn? Hoewel het me ook weer lijkt dat de VS zoiets voor alle internationale luchthavens laat gelden.

    Edit, zie plaatje. That's the one
    Plaatje
  7. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Vandaag definitief geboekt...extra kosten nog vrij fors omdat je het volwassene tarief betaald, extra betaald voor de begeleiding (300 retour) ?n je koffer (200 retour)

    Maar goed... iets van once in a lifetime ofzo... Smile

    Wordt nu wel erg spannend allemaal SmileSmile
  8. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef Margo
    Vandaag definitief geboekt...extra kosten nog vrij fors omdat je het volwassene tarief betaald, extra betaald voor de begeleiding (300 retour) ?n je koffer (200 retour)

    Maar goed... iets van once in a lifetime ofzo... Smile

    Wordt nu wel erg spannend allemaal SmileSmile


    Spannend Margo! Smile
  9. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Geen klm dan als je voor je koffer moet betalen. Cabine personeel houdt altijd extra oogje in t zeil wat betreft alleenreizende kinderen . Worden dichtbij gallen geplaatst en er mogen geen mannen naast zitten.
Terug naar de lijst