.

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Het is niet alleen google die dit nu wil, microsoft wil dat met windows 10 accounts ook! Let daar dus bij op als je een nieuwe gebruiker op jou pc wil aanmaken. Ineens wil microsoft ook een creditcard betaling zien om te verifieren dat de gebruiker wel 18plus is (bij google is dat dus 16plus).
    In principe wordt jou credit card niet verder gebruikt. Het gaat er alleen om om te verifieren dat er dus een volwassene het account beheert of in ieder geval weet van heeft.

    Je kan een youtube account maken. Dat is geen probleem. Maar wil je filmpjes maken en daar geld mee verdienen moet je dat weer anders instellen.
    Je kan dus met 1 google account meerdere youtube kanalen beheren. Per kanaal kan een andere login gebruikt worden, maar ze zijn allemaal gerefereerd aan het hoofdaccount van google.

    Op zich is het wel een leuk iets dat je zoon filmpjes maakt en op youtube wil zetten. Laat hem nog even wachten met inkomsten genereren daarmee. Helemaal doordat Youtube de eisen voor een kanaal om geld te verdienen flink heeft verzwaard. Je moet zoveel duizend abonnees hebben en meer dan zoveel duizend uur aan bekeken films op je kanaal hebben staan voordat er iets van geld mee verdiend kan worden. En dan is het nog niet veel, maar iedere cent is natuurlijk meegenomen.

    Wat je nu zou moeten doen?
    Je zoon is 13. Persoonlijk zou ik hem lekker laten wachten. Misschien wel een ander account aan laten maken, maar zeker niet het account zodanig inrichten dat er geld mee verdiend zou kunnen worden. Weet niet waar je zoon dat mee zou willen doen, maar als er ook maar hints van muziek of filmpjes of ander spul waar copywright rechten op zou kunnen zitten kan door de "rechthebbenden" (ook al is het klinkklare onzin) een verzoek ingediend worden bij youtube om het filmpje weg te halen uit het kanaal en al die tientallen hondersten van centen weg te halen bij de kanaal eigenaar.

    Hier een stukje van The Mighty Jingles wat daarover gaat (heeft een flink eigen kanaal met zo'n 600.000 abonnees) en de idioterie waar hij mee te maken krijgt hierover: >>LINK<<
    Hier een stukje van een week later, een soort van vervolg: >>LINK<<

    Let op: hij spreekt wel engels.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    @Arno; ik zal je niet quoten maar dank je wel.
    Ben me aan het beraadslagen en zit inderdaad die kant op te denken.
    Betaalaccount mag hij in ieder geval niet aanmaken.
    Blijf het schijnheilig vinden van Google dat ze het waarschijnlijk vooral doen om legaal activiteiten van kinderen te monitoren.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Net na veel lezen met tegenzin account gedeblokkeerd.
    Met tegenzin omdat ik zelfs een adres moest invullen en ik geen zin had om een vals adres op te geven voor het geval Google ook dat weer door zou hebben.
    Zoon verboden een betaaltoestand aan te maken en op zijn hart gedrukt dat ik nu met gegevens bij Google bekend sta als eigenaar van zijn account en als hij met zijn door de ouders gekeurde filmpjes hits kan krijgen in aantallen die YouTube wil voor eventuele verdiensten, is het vroeg genoeg om over een betaalmethode te beginnen.
    Dank je wel voor de inzichten. Ik heb van dit soort zaken weinig kaas gegeten.
  4. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Wat een toestanden Smile
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    Eric, prima geregeld zo
  6. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    dat gedoe met leeftijdscontrolle is o.a. begonnen met de recente wetgevingen door de EU. een minderjarige mag ook met een nieuw windows account bijv niet mailen via de in windows ingebakken mail programma en meer piet lut dingetjes die niet mogen
Terug naar de lijst