Zoon alleen thuis

Zoon alleen thuis 

Onderwerp van Julia77

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Als ik je zo lees, kunnen jullie dat allebei prima aan en de randvoorwaarden ook goed regelen. Smile
  2. Denise
    Brabo-Queen

    Toon alleen de berichten van Denise
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ligt helemaal aan je kind. E?n ? twee nachten per maand? Moet kunnen toch?



    Tuurlijk kan dat. De meeste ongelukken gebeuren over dag. En wanneer zijn veel kinderen alleen thuis???. En als er wat gebeurd is dat een moment. Dat moment kan al zijn als je net de deur uitstapt om een boodschapje te doen. S nachts staan alle apparaten uit ligt je zoon in bed en is het risico het laagst.
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Wat een paniekdenken lees ik hier af en toe.

    Een tijdje, een dagje, een nachtje alleen, het hoort er voor mij gewoon bij, op weg naar zelfstandigheid.
    Kalenderleeftijden zeggen mij helemaal niets meer.
    De een is volwassen/zelfstandig met 5 en de ander met 50 jaar of nooit.
    En de meesten zitten daar ergens tussen inSmile

    En die zelfstandigheid komt met het vertrouwen vanuit de ouders/verzorgers in de opgroeiende mens en gecre?erde oefenmomenten.
    En die opgroeiende mens mag die zelfstandigheid gaan beleven, niet alleen een nachtje uit logeren o.i.d. maar ook als het qua werk en financi?n goed uit komt.
    Succes!!
    En m.i. kan je beter op een bekende plek in een klein dorpje alleen zijn, als in een flatje in een grote stad waar weinig mensen hun buren echt kennen en durven te vertrouwen.
  4. Julia77
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Julia77

    quote:
    Dit schreef Sanseveria
    Als ik je zo lees, kunnen jullie dat allebei prima aan en de randvoorwaarden ook goed regelen. Smile


    Thanks!
  5. Julia77
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Julia77

    quote:
    Dit schreef malva
    Wat een paniekdenken lees ik hier af en toe.

    Een tijdje, een dagje, een nachtje alleen, het hoort er voor mij gewoon bij, op weg naar zelfstandigheid.
    Kalenderleeftijden zeggen mij helemaal niets meer.
    De een is volwassen/zelfstandig met 5 en de ander met 50 jaar of nooit.
    En de meesten zitten daar ergens tussen inSmile

    En die zelfstandigheid komt met het vertrouwen vanuit de ouders/verzorgers in de opgroeiende mens en gecre?erde oefenmomenten.
    En die opgroeiende mens mag die zelfstandigheid gaan beleven, niet alleen een nachtje uit logeren o.i.d. maar ook als het qua werk en financi?n goed uit komt.
    Succes!!
    En m.i. kan je beter op een bekende plek in een klein dorpje alleen zijn, als in een flatje in een grote stad waar weinig mensen hun buren echt kennen en durven te vertrouwen.


    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik kan me hier helemaal in vinden, ik wordt soms aan het twijfelen gebracht door mijn omgevingSmile
  6. Julia77
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Julia77

    quote:
    Dit schreef Denise



    Tuurlijk kan dat. De meeste ongelukken gebeuren over dag. En wanneer zijn veel kinderen alleen thuis???. En als er wat gebeurd is dat een moment. Dat moment kan al zijn als je net de deur uitstapt om een boodschapje te doen. S nachts staan alle apparaten uit ligt je zoon in bed en is het risico het laagst.


    Dat dus💪👍
  7. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Als je hem vertrouwd, gewoon doen. Die 2 nachten...

    Duidelijke afspraken maken, telefoon bij zijn bed en hem nummers geven van de gene die hij eventueel in de nacht kan bellen mocht er wat zijn.

    Mijn zoon is net 16 jaar en is aankomende dinsdag op woensdag ook alleen thuis omdat ik dan een slaapdienst heb. Ik werk op een half uur auto rijden en ik kan als er iets aan de hand is thuis echt niet weg. Gelukkig heb ik nog goede buren en zijn vader woont in hetzelfde dorp, alleen die is ook niet altijd s nachts thuis.
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef malva
    Wat een paniekdenken lees ik hier af en toe.

    ...................


    Ben het volkomen met je eens.
    Ik vraag me af hoeveel daarvan berusten op 'projectie'.
  9. roely
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van roely
    Ik zelf vind 14 jaar nog wel wat jong en natuurlijk kan hij bellen als er iets maar dat is het probleem niet.
    Diep in je hart heb je het zelf ook liever niet en je kind wil zelf ook dat er snachts iemand thuis is maar er zijn belangrijke redenen om dit te doen je moet werken en er is achtervang buren telefoon enz enz
    Je doet dit ook om dat je geen andere keus hebt gewoon doen komt goed.
  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef roely
    Ik zelf vind 14 jaar nog wel wat jong en natuurlijk kan hij bellen als er iets maar dat is het probleem niet.
    Diep in je hart heb je het zelf ook liever niet en je kind wil zelf ook dat er snachts iemand thuis is maar er zijn belangrijke redenen om dit te doen je moet werken en er is achtervang buren telefoon enz enz
    Je doet dit ook om dat je geen andere keus hebt gewoon doen komt goed.

    Schuldgevoel en/of vergoelijken (met een 'reden') lijkt me juist hier echt overbodig.
Terug naar de lijst