Opleiding Zorg en Welzijn

Opleiding Zorg en Welzijn 

Onderwerp van Capibara

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef Capibara


    Ik heb een jobcoach via UWV via haar zal ik het gaan doen. En misschien uiteindelijk komen we daar wel op uit.


    het ligt natuurlijk een beetje aan de reden dat de jobcoach erbij nodig is of een opleiding (al dan niet in BBL) haalbaar is. Maar als je het aankan qua opleidingsnivo en in de praktijk dan zit de totale zorg te springen om mensen. En dus ook best veel plekken waar ze zelfs vanuit de ROS's na stages leerlingen proberen over te halen te blijven werken en de opleiding via BBL af te maken. Dus als je het kunt is de kans heel groot dat je aangenomen word ergens voor een leerplek. En dan word alles betaald en heb je inkomen.
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    De kans dat een organisatie in Zorg en Welzijn je opleiding volledig betaalt is zeer klein. Mocht je, zonder diploma's eerst worden aangenomen, dan kom je hooguit in aanmerking voor de scholingsregelingen uit de betreffende CAO. Die zijn nooit volledig; het betreft hier 100% gemeenschapsgeld.

    Wel lopen er aparte subsidieprojecten voor zij-instromers. Ministerie van VWS biedt nu verschillende opties aan. Je kunt hierover verder lezen op de site van VWS/ Rijksoverheid. Het UWV moet je hierover kunnen vertellen, of een brancheorganisatie zoals FCB.

    Alvast wat meer info:

    >>LINK<<

    en

    >>LINK<<
  3. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Ik zal morgen even reageren, nu te moe na drukke dag.
    Morgen is ook het gesprek met het woon en zorgcentrum.
  4. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef Capibara
    Ik zal morgen even reageren, nu te moe na drukke dag.
    Morgen is ook het gesprek met het woon en zorgcentrum.

    Hoe is het gesprek verlopen?
  5. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef liesje1960

    Hoe is het gesprek verlopen?


    Er was er 1 ziek, dus het is even afwachten. Ik verwacht deze week een nieuwe afspraak te kunnen maken.

    Wat ik al wel zelf besproken heb is dat ik dagen ga uitbreiden, naar 3 dagen in de week. En op een andere gesloten afdeling, waar de groep bewoners weer heel anders is.
  6. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef Capibara


    Er was er 1 ziek, dus het is even afwachten. Ik verwacht deze week een nieuwe afspraak te kunnen maken.

    Wat ik al wel zelf besproken heb is dat ik dagen ga uitbreiden, naar 3 dagen in de week. En op een andere gesloten afdeling, waar de groep bewoners weer heel anders is.

    Kun je daar geen balletje opgooien dat je graag i.p.v. vrijwilligerswerk een opleiding in de zorg wilt gaan doen. Wie weet wat er nog uitkomt.
    Ik wens je in ieder geval succes!
  7. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef liesje1960

    Kun je daar geen balletje opgooien dat je graag i.p.v. vrijwilligerswerk een opleiding in de zorg wilt gaan doen. Wie weet wat er nog uitkomt.
    Ik wens je in ieder geval succes!


    Dankjewel!

    Daarom is dat gesprek wat er aan komt ja.
  8. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Heb een kort gesprek gehad, zonder jobcoach met de gene die over opleidingen gaat.
    De instroom voor BBL is vrij makkelijk, en ze betalen de opleiding en boeken, mits je er 2 jaar blijft werken.

    Alleen nu komt het. Ik moet lid zijn van een kerk. Dit ben ik niet. De kans om aangenomen te worden wordt hierdoor nihil zei ze.
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Capibara
    Heb een kort gesprek gehad, zonder jobcoach met de gene die over opleidingen gaat.
    De instroom voor BBL is vrij makkelijk, en ze betalen de opleiding en boeken, mits je er 2 jaar blijft werken.

    Alleen nu komt het. Ik moet lid zijn van een kerk. Dit ben ik niet. De kans om aangenomen te worden wordt hierdoor nihil zei ze.

    Mag dat nog??
    Soort discriminatie toch?
    Is er een ander verpleegtehuis in de buurt? Ze zitten echt oversl te springen om personeel.
    Of wil je lid eorden van hun kerk?
  10. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    quote:
    Dit schreef malva

    Mag dat nog??
    Soort discriminatie toch?
    Is er een ander verpleegtehuis in de buurt? Ze zitten echt oversl te springen om personeel.
    Of wil je lid eorden van hun kerk?


    Ik ben min of meer flabbergasted. Vrijwillig maakte het niet uit, wanneer je in dienst treed moet je een christelijke identiteit hebben.
    Er zijn vast nog meer verpleeghuizen.
  11. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Capibara


    Ik ben min of meer flabbergasted. Vrijwillig maakte het niet uit, wanneer je in dienst treed moet je een christelijke identiteit hebben.
    Er zijn vast nog meer verpleeghuizen.



    Dat is bij leger des heils ook. Of bij Turks verpleeghuis. Maar wrang is het wel zeg.
    Staat het ook op de website zo? Ik zou het echt even laten vallen bij leidinggevende of vrijwilligerscoordinator. Want best raar dat zoiets eerder niet vermeld is.

    En wat je schrijft, er zijn meer verpleeghuizen! Pak je kans.
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Capibara
    Heb een kort gesprek gehad, zonder jobcoach met de gene die over opleidingen gaat.
    De instroom voor BBL is vrij makkelijk, en ze betalen de opleiding en boeken, mits je er 2 jaar blijft werken.

    Alleen nu komt het. Ik moet lid zijn van een kerk. Dit ben ik niet. De kans om aangenomen te worden wordt hierdoor nihil zei ze.


    Er zijn vast andere BBL-opleidingen die die bizarre eis ni?t stellen.
    Ik heb 14 jaar gewerkt op een jeugd-internaat met een duidelijke christelijke signatuur, inclusief kerkdiensten op zondag.
    Het enige wat ze eisten was dat je het geloof respecteerde, kerkgang was niet verplicht.
    De moslim-jongeren gingen soms ook naar de jongerendienst op zondag omdat het wel een 'chille' sfeer had.

    Kortom, wanneer een school of instelling een voor jou zo bizarre eis stelt kun je maar beter een andere zoeken en blij zijn dat je niet in een 'sekte-achtige' omgeving terecht komt.
Terug naar de lijst