2e contract getekend, dan andere baan.

2e contract getekend, dan andere baan. 

Onderwerp van Cato

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Ik ga er even vanuit dat het 2 verschillende werkgevers zijn. Zo niet, wordt het opeens een hele andere casus.

    Aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
    Staat in het contract de mogelijkgelijkheid van tussentijdse beeindiging, met termijnen? Staat daar dat dat ook voor werknemer geldt?
    Zegt de CAO iets over evt verlengde opzegtermijnen?

    En verder algemeen: opzeggen doe je als werknemer aan het einde van de maand.

    Dus:

    Tenzij in contract of CAO iets is gemeld over verlengde opzegtermijnen (met een max van 6 mnd),

    en

    Mts er een artikel is overeengekomen dat ook werknemer moet opzeggen, betekent 29 aug opzeggen, 1 okt einde dienstverband.

    Als aan de laatste 'mits' niet is voldaan, dan geldt einde dienstverband van rechtswege.

    Vriendin heeft gelijk.

    Het is al geen probleem meer, maar zou me sowiezo niet zo druk maken in deze situatie, want wat wil deze werkgever eraan doen? Haar ontslaan? Of haar tweede maand opzegtermijn niet uitbetalen, daar waar zij er al vanuit ging dat ze niet meer in dienst was? Sja...

    Nee we maken ons niet meer druk. Waren nu alleen nog nieuwsgierig of werkgever gelijk heeft. Dus hoor het graag.

    Het gaat echter om twee contracten bij dezelfde werkgever .
    Ze had een jaarcontract tot 1/9 bij werkgever X met een opzegtermijn voor werknemer van 1 maand en aansluitend een aanstelling voor onbepaalde tijd bij dezelfde werkgever X met een opzgtermijn van twee maanden (reeds getekend voor 29/8, de dag van opzeggen).
    Werkgever zegt: je had al getekend dus de nieuwe voorwaarden gelden, wat betekent 2 maanden opzegtermijn dus doorwerken tot 1/11.
    Werknemer denkt: ik zeg op, op datum dat oude contract nog geldt en heb dus 1 maand opzegtermijn en werk dus door tot 1/10.
    CAO VTT
    14 sep '18 - 13:41:15 / 14 sep '18 - 16:20:44
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Cato

    Nee we maken ons niet meer druk. Waren nu alleen nog nieuwsgierig of werkgever gelijk heeft. Dus hoor het graag.

    Het gaat echter om twee contracten bij [B]dezelfde
    werkgever .
    Ze had een jaarcontract tot 1/9 bij werkgever X met een opzegtermijn voor werknemer van 1 maand en aansluitend een aanstelling voor onbepaalde tijd bij dezelfde werkgever X met een opzgtermijn van twee maanden (reeds getekend voor 29/8, de dag van opzeggen).
    Werkgever zegt: je had al getekend dus de nieuwe voorwaarden gelden, wat betekent 2 maanden opzegtermijn dus doorwerken tot 1/11.
    Werknemer denkt: ik zeg op, op datum dat oude contract nog geldt en heb dus 1 maand opzegtermijn en werk dus door tot 1/10.
    CAO VTT [/B]

    Hele andere casus dan.. kom erop terug als ik de Blue Cruise van Hed heb overleefd. Next week!
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Mikky

    Hele andere casus dan.. kom erop terug als ik de Blue Cruise van Hed heb overleefd. Next week!

    Smile

    Have fun!
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Cato

    Nee we maken ons niet meer druk. Waren nu alleen nog nieuwsgierig of werkgever gelijk heeft. Dus hoor het graag.

    Het gaat echter om twee contracten bij [B]dezelfde
    werkgever .
    Ze had een jaarcontract tot 1/9 bij werkgever X met een opzegtermijn voor werknemer van 1 maand en aansluitend een aanstelling voor onbepaalde tijd bij dezelfde werkgever X met een opzgtermijn van twee maanden (reeds getekend voor 29/8, de dag van opzeggen).
    Werkgever zegt: je had al getekend dus de nieuwe voorwaarden gelden, wat betekent 2 maanden opzegtermijn dus doorwerken tot 1/11.
    Werknemer denkt: ik zeg op, op datum dat oude contract nog geldt en heb dus 1 maand opzegtermijn en werk dus door tot 1/10.
    CAO VTT [/B]

    Dezelfde werkgever? Ik zou eens gaan praten met stafdienst HRM, of met de baas van de huidige en de komende baas.
    Er is namelijk geen nieuwe werkgever, dus er zou (voorzover ik arbeidsrecht begrijp) ook geen sprake moeten zijn van opzeggen maar van overplaatsen.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dezelfde werkgever? Ik zou eens gaan praten met stafdienst HRM, of met de baas van de huidige en de komende baas.
    Er is namelijk geen nieuwe werkgever, dus er zou (voorzover ik arbeidsrecht begrijp) ook geen sprake moeten zijn van opzeggen maar van overplaatsen.


    Ik lees: eerst een tijdelijk contract bij werkgever X, vervolgens vast contract getekend bij werkgever X aansluitend op jaarcontract, maar voor ingaan van vast contract baan gevonden bij werkgever Y Smile
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik lees: eerst een tijdelijk contract bij werkgever X, vervolgens vast contract getekend bij werkgever X aansluitend op jaarcontract, maar voor ingaan van vast contract baan gevonden bij werkgever Y Smile

    Precies.
    Alleen is dat laatste niet zo relevant, want het gaat om de twee contracten bij X en welke voorwaarden gelden voor opzeggen.
  7. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dezelfde werkgever? Ik zou eens gaan praten met stafdienst HRM, of met de baas van de huidige en de komende baas.
    Er is namelijk geen nieuwe werkgever, dus er zou (voorzover ik arbeidsrecht begrijp) ook geen sprake moeten zijn van opzeggen maar van overplaatsen.



    Hoeft niet. Ik heb dit wel eens meegemaakt in fusieorganisatie. En moest toch echt opnieuw beginnen, geen meenemen van overuren etc etc.
Terug naar de lijst