Traprenovatie, tips zijn welkom!

Traprenovatie, tips zijn welkom! 

Onderwerp van SSimone

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Roiis
    Zie nu de link van Dayenne, maar in de winkel van Kwantum kwam de prijs voor 13 treden op iets meer dan 1000 euro. Er is dan keuze uit 5 kleuren.

    530 is materiaal. Daar komt dan blijkbaar nog manuren bij....
  2. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Gisteren dan eindelijk de vloerbedekking van mijn trap gehaald. Ik ergerde mij al lang aan mijn trap en gang. Hele klus, maar nu eindelijk de eerste stappen gezet.

    Zoals verwacht was de vloerbedekking gelijmd op de treden. Dus deze moet er af. Hoe kan ik deze lijmresten het beste verwijderen?

    Ik wil graag een duurzame oplossing, onderhoudsvrij. Dit gaat me natuurlijk wel kosten, maar wat is de beste keuze? Ik wil geen vloerbedekking. Schilderen ook niet, want ik zie het niet zitten die trap schilderklaar te krijgen met afbijten en krabben en schuren.
    Ik zat zelf te denken aan laminaat. Want voor vinyl moet de ondergrond ook echt goed glad worden, en dat is erg veel werk bij deze trap. En misschien niet met het resultaat wat nodig is.

    Andere optie is eiken. Lijkt me erg duur, en dat laminaat ook voldoende kwaliteit geeft.

    Wat zijn jullie ervaringen met laminaat op een trap?
    Ik heb hulp bij het klussen, en er is genoeg instructie te vinden op het internet. Dus we gaan het zelf doen, dat moet wel goed komen.

    Alle tips en adviezen welkom.
    Ook tips waar ik voordelig kopen kan.


    Ik heb dit:
    >>LINK<<

    Niet de goedkoopste oplossing maar supermooi, geen geluid bij lopen en als de trap erg beschadigd is of bij lijmresten zetten ze het op minimale overzetplaten (5 mm denk ik). Gaat langer mee dan ik zegt de eigenaar.
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Misschien ook bij jou in de buurt?
    Plaatje
  4. koningaad
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van koningaad
    afbijt is bende, goede rubberen handschoenen dragen, en kleding met lange mouwen, als het op de huid komt hebt je problemen, een glasschrapper van action kan helpen
    Zelf heb ik het met een afschuurmachine gedaan, met heel grof schuurpapier, fijjn schuurpapier na,
    Als je verf gebruik, wel slijtvast.
    Veel plezier
  5. Inge71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge71
    Ik heb de lijmresten toen met cola van mijn trap afgehaald. Handdoek drenken in de goedkoopste cola en erop laten weken en met een paletmes eraf schrapen. Daarna alles geschuurd gaten en beschadigingen opgevuld en geschilderd. Eerst wit maar daar vond ik alles zo snel op te zien dat ik of n vieze slons leek of 4 x per dag de trap moest stoffen. Nu is ie antracietgrijs, en 2x n stofdoek per week is prima.Succes!
  6. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Inge71
    Ik heb de lijmresten toen met cola van mijn trap afgehaald. Handdoek drenken in de goedkoopste cola en erop laten weken en met een paletmes eraf schrapen. Daarna alles geschuurd gaten en beschadigingen opgevuld en geschilderd. Eerst wit maar daar vond ik alles zo snel op te zien dat ik of n vieze slons leek of 4 x per dag de trap moest stoffen. Nu is ie antracietgrijs, en 2x n stofdoek per week is prima.Succes!


    Welke verf heb je daarvoor gebruikt?
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Inge71
    Ik heb de lijmresten toen met cola van mijn trap afgehaald. Handdoek drenken in de goedkoopste cola en erop laten weken en met een paletmes eraf schrapen. Daarna alles geschuurd gaten en beschadigingen opgevuld en geschilderd. Eerst wit maar daar vond ik alles zo snel op te zien dat ik of n vieze slons leek of 4 x per dag de trap moest stoffen. Nu is ie antracietgrijs, en 2x n stofdoek per week is prima.Succes!


    Aha..die cola in een gedrenkte handdoek, thanks, ga ik doen!

    En ik ga ook voor n lichte grijs, wil ook niet iedere keer moeten stoffen.
  8. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Misschien ook bij jou in de buurt?


    Mijn vriend gaat de laminaattreden leggen...maar idd...daar ven ik dus naar op zoek...wil t liefste laminaat overzettreden.
  9. Inge71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge71
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Welke verf heb je daarvoor gebruikt?

    Deze:
    Plaatje
  10. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Inge71

    Deze:


    Dank je!
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    >>LINK<<


    Mooi...
    Ja staat bij mij ook op mn lijstje.

    Nog geen handige klusser in beeld... En helaas nog even teveelonrust met andere zaken...
    Ik lees even mee
Terug naar de lijst