Twee pc's, twee defect

Twee pc's, twee defect 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Zoon zijn desktop pc videokaart is dood. De on board video kaart zit er nog wel in, maar wordt niet herkend. Hoe kan ik:
    a) de on board kaart weer aan de praat krijgen
    b) een nieuwe video kaart installeren

    Zoon zijn laptop geeft een blauw scherm, zomaar ineens en komt vervolgens in een opstart loop terecht. Met veel pijn en moeite heb ik de laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hij heeft 4 dagen kunnen gamen en nu weer dat blauwe scherm. De spellen die hij speelt speelt hij al een jaar op de laptop.

    Wat is er aan de hand??? Beide OS win 10. Desktop is gebouwd door inmiddels failliete winkel. Laptop is van Dell en via school gekocht, maar onderhoud en garantie is inmiddels verlopen.
  2. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    Tip van mijn lief, (niet dat ik dus zoveel verstand heb van pc's.
    De kabelvan de monitor naar de pc haal je los aan de kantvd pc.
    Als het goed is moet er nog zo'n zelfde aansluiting aan de achterkant vd pc zitten ( niet ernaast maar ergens bij de usb poorten)
    Daar de kabel erin doen en pc opnieuw opstarten.
    Als dat niet werkt, moet de pc open en de videokaart eruit gehaald worden daarna draait de onboard kaart vanzelf weer.
  3. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    Nog een vraagje, zijn pc en laptop tegelijk stuk gegaan?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Brenda
    Nog een vraagje, zijn pc en laptop tegelijk stuk gegaan?

    Nee, de desktop een jaar geleden, de laptop vorige week terug gezet en nu weer blauw scherm. Desktop heeft geen blauw scherm, is helemaal uit. Beeldscherm op laptop aangesloten, deed het wel (tot blauw scherm dan).
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Brenda
    Tip van mijn lief, (niet dat ik dus zoveel verstand heb van pc's.
    De kabelvan de monitor naar de pc haal je los aan de kantvd pc.
    Als het goed is moet er nog zo'n zelfde aansluiting aan de achterkant vd pc zitten ( niet ernaast maar ergens bij de usb poorten)
    Daar de kabel erin doen en pc opnieuw opstarten.
    Als dat niet werkt, moet de pc open en de videokaart eruit gehaald worden daarna draait de onboard kaart vanzelf weer.

    Dat heb ik gedaan, maar werkte niet. Ik zal nog eens er mee bezig gaan. Desktop heb ik, na constatering, links laten liggen
  6. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    voor de desktop moet idd de videokaart eruit gehaald worden om de onboard te activeren.
    blauw scherm kan diverse oorzaken hebben, van de verkeerde driver tot een elektrische breuk.
    het blauwe scherm geeft tekst waaruit je de oorzaak kunt aflezen.
    Wat veel stuk gaat bij een laptop die veel voor games wordt gebruikt is de grafische chip deze wordt vaak hoog belast en verbrand langzaam.
    ligt aan de laptop of deze chip te vervangen is.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Dat laatste vermoed ik ook idd. Gaan we (laten) onderzoeken.
Terug naar de lijst