Wie betaalt de makelaar?

Wie betaalt de makelaar? 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik heb zakelijk een pand gehuurd en opgezegd. Na de opzegging heeft de verhuurder het pand in de verhuur gedaan. Per 1 december is het pand verhuurd.

    Ik had ook een borg uitstaan. Het pand is opgeleverd zonder herstelpunten.

    Nu komt de afrekening van de borg en heeft de verhuurder de makelaarskosten van de borg afgetrokken.
    Hij is van mening dat die kosten bij mij thuishoren.

    Ik ben van mening van niet want:
    -ik ben huurder
    - heb de makelaar niet uitgezocht
    - heb de makelaar geen opdracht gegeven
    - heb geen rol gehad in de onderhandeling
    - heb nergens getekend voor deze oodracht. Kortom, anders dan de deuren openen voor kijkers, heb ik geen rol gehad.

    De verhuurder meent, omdat de nieuwe huurder eerder gevonden was dan mijn contract afliep, ik het moet betalen.

    Ik ben van mening dat het kosten voor hem zijn die hij ook gehad had als ik aan einde huurtermijn eruitgetrokken was.

    Wat denken jullie? Wie heeft gelijk, ik of verhuurder
  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Volgens mijn logica moet de verhuurder de makelaar betalen.

    Maar ms is er iemand die het echt weet.
  3. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    staat er iets over in je huurcontract?
    Heb je de huur eerder opgezegd dan eigenlijk kon? Zo had ik toendertijd een jaarcontract en wilde er na een half jaar vanaf. De verhuurder vond toen dat ik een vervangende huurder moest zoeken of mijn contract uitzingen.

    Hoe dan ook, als hij vind dat jij verantwoordelijk bent voor het zoeken en vinden van een nieuwe huurder had hij je dat moeten vertellen en niet het allemaal zelf regelen en jouw met de kosten opzadelen.
  4. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    In zakelijke (ver) huur kunnen wel andere regels gelden.

    Wat was er afgesproken m.b.t betalen van de resterende termijnen tot einde contract (oorspronkelijke datum)?
    Vaak kan je wel eerder uit het pand maar kost dat geld.

    Het is wel.een rare zaak. Staat er in het.contract iets over de bestemming van.de borggelden?
  6. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Wat een leuke casus! Je hebt PB van me, Meeuw.
  7. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    Dank je wel.

    Afspraak was dat ik contract zou uitzitten tenzij er nieuwe huurder kwam. Nieuwe huurder heeft lagere huur bedongen, ik leg de maanden dat mijn contract nog liep het verschil bij. Dit zou met de borg verrekend worden. Verder niets.
Terug naar de lijst