Culture Care Au Pair / ervaringen

Culture Care Au Pair / ervaringen 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Maar waarom moet je studiepunten halen wanneer je als au pair gaat.
  2. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Maar waarom moet je studiepunten halen wanneer je als au pair gaat.



    Dat is verplicht voor je visum. Je moet een speciaal visum aanvragen , daar horen die studiepunten bij.
    Op zich wel leuk want zeker wat dochter heeft gedaan is goed voor hun ervaring. Ze leren er heel veel van. Maar je kan ook een taalcursus doen ofzo, alleen geeft dat minder punten .
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Brenda


    Dat is niet helemaal waar , je betaalt aan CC een behoorlijk bedrag voor de reis en overige kosten, daarnaast komt je speciale Visum en de verzekering.
    Voordat je er bent ben je al behoorlijk wat eurootjes lichter. Dan ben je verplicht om studiepunten te halen, deze kun je halen door bijvoorbeeld een cursus te doen. Deze cursus kost geld, daarvoor krijg je 500 usd van je hostfamilie, de rest betaal je zelf. Een taalcursus geeft bv 3 studiepunten maar je moet er 6. Dus of een andere cursus of er 2doen. Mijn dochter heeft ervoor gekozen om naar Florida te gaan, daar kreeg ze les en ging bij de voedselbank van Tampa werken en kreeg 7 studiepunten. Vlucht, uber en hostel kwamen nog bij de prijs van de "cursus" . Totaal bijna 900 usd .
    Begrijp me goed, 800 usd is leuk maar het is ook zo op. En daar heeft dochter een geweldig jaar voor gehad, dus absoluut niet om negatief over te doen.

    Ja, dat is zo.
    Leuke ervaring, hoor!

    Max 45 uur werken is veel in vergelijking met Nederland. Hier mogen ze max 30 uur maken. Mede om die reden ben ik nooit aan au-piats begonnen.
  4. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    quote:
    Dit schreef Singa

    Ja, dat is zo.
    Leuke ervaring, hoor!

    Max 45 uur werken is veel in vergelijking met Nederland. Hier mogen ze max 30 uur maken. Mede om die reden ben ik nooit aan au-piats begonnen.


    Er zullen vast gezinnen zijn waar 45 uur gewerkt moet worden.( overigens ook max 10 uur per dag) Mijn dochter werkte van 6.30- 9 uur en tot de jongste 5 werd van 14-19 , daarna werd dat van 15.30 -19.00 en alle weekenden vrij. Dus heel goed te doen.

    Wat ik ook nog wil meegeven is het auto rijden in Amerika. In sommige staten moet je examen doen om daar te mogen rijden, theorie en/of praktijk. Daarnaast moet je echt wel wat ervaring hebben, zeker in staten waar veel regen en sneeuw valt.
  5. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Brenda, dochter heeft nog wat vragen. Is jouw dochter van gezin gewisseld of van begeleider? En hoe zit het met die cursus die ze in Florida heeft gevolgd. Is ze daar tijdens haar au-pair schap heen gegaan? En wat voor cursus was dat?
  6. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    quote:
    Dit schreef miranda1966
    Brenda, dochter heeft nog wat vragen. Is jouw dochter van gezin gewisseld of van begeleider? En hoe zit het met die cursus die ze in Florida heeft gevolgd. Is ze daar tijdens haar au-pair schap heen gegaan? En wat voor cursus was dat?



    Zij is van gezin gewisseld en daardoor ook van begeleidster( een LCC) . Eerste gezin was niet heel leuk, en druk ik me zacht uit, ze werd geslagen door zoon des huizes ( 8 jaar) die volgens moeder ADHD had maar er geen last van had. Ze werd werkelijk gebruikt als voetveeg door de intens verwende kinderen, even een klein voorbeeld... als ze uit de auto stapten pleurden ( ja zo noem ik het maar) hun tas naast het portier, lieten portier open en togen naar binnen. mijn dochter achterlatend als het slaafje, dus zij pakte de tassen op , zeulde ze naar binnen en kreeg dan op haar sodemieter omdat ze garagedeur open liet staan. Kwamen er vriendjes mee dan zeulde ze ook met die tassen , dat waren er 7 en een viool. Ventje trok zijn schoenen ergens in het hele grote huis uit en was 's ochtends boos als mijn dochter zijn schoenen niet klaar had staan... en het ergste was dat ze stelselmatig niet doortrokken als ze naar toilet waren geweest bij zowel de kleine als grote boodschap) ... dat moest mijn dochter doen. nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan. Na 4 weken had ik haar huilend aan de telefoon , maar ze wilde volhouden. 5 weken erna heb ik haar gezegd dat ze per direct in rematch moest gaan. LCC was al veel eerder ingeschakeld maar die beschaamde ons vertrouwen door toch meteen de hostmoeder te contacten terwijl dochter had gevraagd om eerst een gesprek met de LCC.
    In rematch gegaan en werkelijk het leukste gezin gekregen die je je maar kan wensen. Voordeel was wel dat dit gezin dichtbij woonde dus ze is eerst gaan kennis maken.
    Dat in Florida heeft ze inderdaad voor haar studiepunten gedaan dus tijdens au pair jaar, het heet een au pair weekend class, die van haar was make a difference & discover Tampa, deze vindt je op >>LINK<< Mijn dochter is ambassadeur van CC geworden ( dan kunnen nieuwe aupairs vragen stellen), als ze terug is mag je dochter wel contacten met haar dan kan ze van alles vragen.
    Haha, hopelijk is jouw dochter minder reislustig... die van mij is in dit jaar een week naar Cancun geweest , een week op caribische cruise naar Honduras, Cozumel, Belize en Grand Cayman, 1x gewoon naar New York en ze heeft er oud en nieuw gevierd , naar the Niagara Falls en Toronto en voor haar reismaand zit ze dus nu op Hawaii.......dan weet je meteen waar het geld wat ze verdienen naar toe gaatSmile
    Overigens begin je als au pair bij CC je avontuur in New York op de Au pair school, dit is op een grote campus met au pairs van over de hele wereld( dochter was met 280 au pairs maar 400 is ook heel normaal). ze komen aan op maandag in New York, krijgen daar les in de Amerikaanse cultuur ( en als je voor de leeftijd onder de 2 jaar hebt gekozen extra les over baby's/peuters) , je gaat New york bezichtigen en op vrijdag vertrekt iedereen naar zijn/haar bestemming met bus of vliegtuig.
    Mijn dochter komt 26 januari thuis , dus mocht je dochter dat willen dan mag je pb sturen dan geef ik je het emailadres van mijn dochter.
  7. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Jee wat een verhaal zeg van dat eerste gezin. En wat fijn dat de switch zo goed heeft uitgepakt. Denk dat Noa graag het mailadres van je dochter wil. Ik stuur je een PB-tje. Dank je wel!
Terug naar de lijst