Vrijwaring

Vrijwaring 

Onderwerp van AnnemiekH

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    'k Zou eens beginnen met het benaderen van de RDW klantenservice. Strikt juridisch is er namelijk al sprake van een verkoop zo te lezen, en:

    "Artikel 188 WvSR: Hij die aangifte of klacht doet dat een strafbaar feit gepleegd is, wetende dat het niet gepleegd is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."
  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Straks regent het boetes.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Xanxan
    'k Zou eens beginnen met het benaderen van de RDW klantenservice. Strikt juridisch is er namelijk al sprake van een verkoop zo te lezen, en:

    "Artikel 188 WvSR: Hij die aangifte of klacht doet dat een strafbaar feit gepleegd is, wetende dat het niet gepleegd is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."


    Precies, er is geen sprake van diefstal. Er kunnen ook een sleutels o.i.d. overlegt worden, neem ik aan?

    Ik denk dat je wel een melding bij de politie kan doen.

    Als het een 'scooter handelaartje' betreft.. check bij de RDW of deze een zgn. RDW erkenning heeft. Indien ja, dan zou deze ook zelf de overschrijving kunnen doen. Scooter komt dan in de zgn. bedrijfsvoorraad. Ik denk dat er geen sprake is van een erkenning.. want in de tijd dat de scooter nog op naam van je dochter staat.. is het voor die kerel ook leuk sleutelen zonder kosten van beheer op zijn naam..

    Overschrijving zal wel gedaan worden als er een nieuwe koper voor gevonden is.?

    Heb je al gecheckt of de scooter op een verkoopsite wordt aangeboden?
  4. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Dan rest kenteken schorsen.... Smile
  5. Henri
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henri
    quote:
    Dit schreef Zooitje
    Dan rest kenteken schorsen.... Smile

    Dan heb je nog grotere problemen als er schade gereden wordt. Kentekenhouder blijft verantwoordelijk.

    Ik moet zeggen dat mij hetzelfde is overkomen toen ik lang geleden voor het eerst van mijn leven een auto verkocht.
    Een paar parkeerboetes en een paar weken later bleek hij doorverkocht en was hij van mijn naam af.
    Als de lokatie van de 'handelaar' niet bekend is fingers crossed en afwachten maar. Je kunt niks anders doen als je die gast niet kan bereiken.

    Voortaan bij verkoop met de potentiele eigenaar samen naar het 'kentekenloket' >>LINK<< (postkantoren zijn er niet zoveel meer) dan geld vangen en er bij staan dat de kentekencard wordt overgeschreven. Dan krijg je meteen de vrijwaring van de loketmedewerker.
    19 jan '19 - 22:26:35 / 19 jan '19 - 22:41:56
  6. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Weet je waar die scooter staat? Dan gewoon er heen gaan, je weet wie het is?
    Als hij handelaar is, moet hij die scooter op zijn handelsvoorraad hebben staan. dan is de datum op de RDW site ook aangepast, maar niet het aantal eigenaren.
    Je hebt juridisch alleen het punt dat hij haar overdonderde, hij moet als handelaar weten dat hij moet overschrijven.

    Echt, direct er achteraan gaan, anders ben je verantwoordelijk voor alle schades/problemen die met die scooter veroorzaakt zijn. Dat betaald jouw verzekering dan wel, maar je hebt een hoop trammelant.
  7. AnnemiekH
    I'm back

    Toon alleen de berichten van AnnemiekH

    Vandaag overleg gehad met een bevriende politie agent. De "handelaar" beweerd dat de scooter gestolen is bij hem. Het verhaal wordt steeds fraaier... en de man vindt t maar belachelijk dat ik me zo druk maak omdat alles goed komt. Politie gaat er van de week even langs... wat druk op de ketel zetten
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Is die scooter dan opgegeven als gestolen?

    Dan is dat toch nu jouw kans om hem als gestolen op te geven?
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef scar
    Is die scooter dan opgegeven als gestolen?

    Dan is dat toch nu jouw kans om hem als gestolen op te geven?


    Ja dat moet je nu per omgaande regelen
    Kan online met DigiD
Terug naar de lijst