Modem vraagje

Modem vraagje 

Onderwerp van Fred

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Fred
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fred

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb een kabeltje naar zolder gelegd, laptop eraan en dat werkte prima.
    Nu Nle( loopt via KPN) en veel betere wifi


    Die heb ik ook liggen, maar om mij nog onduidelijke redenen gebruikt ie die niet.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Fred


    Die heb ik ook liggen, maar om mij nog onduidelijke redenen gebruikt ie die niet.


    Het zijn pubers h?, komen van een andere planeet, onbegrijpelijke figuren zijn het. Smile
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Fred


    Die heb ik ook liggen, maar om mij nog onduidelijke redenen gebruikt ie die niet.


    Als er al een kabel ligt, is het nog simpeler en goedkoper: zet een wifi access point bij hem op de kamer.
    Hoef je helemaal niet moeilijk te doen voor de rest. Ik ging er vanuit dat er geen kabel naar boven lag. Dit maakt het dus veel simpeler.
    Geen router, want dan moet je van alles configureren, maar een access point.

    Succes.
  4. Fred
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fred

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Het zijn pubers h?, komen van een andere planeet, onbegrijpelijke figuren zijn het. Smile


    Qua leeftijd zou het geen puber meer moeten zijn.
    En mopperen is natuurlijk ook een manier om je problemen op te lossen. Op een gegeven moment ben je het gemopper zo zat dat je het dan als vader maar gaat oplossen.
  5. Fred
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fred

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Als er al een kabel ligt, is het nog simpeler en goedkoper: zet een wifi access point bij hem op de kamer.
    Hoef je helemaal niet moeilijk te doen voor de rest. Ik ging er vanuit dat er geen kabel naar boven lag. Dit maakt het dus veel simpeler.
    Geen router, want dan moet je van alles configureren, maar een access point.

    Succes.


    Ik moet er inderdaad even in duiken waarom hij dat draadje niet gebruikt.
    Probleem is dat als ik wakker ben, hij slaapt en vice versa.
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Als er al een kabel ligt, is het nog simpeler en goedkoper: zet een wifi access point bij hem op de kamer.

    @Fred: Ik heb hier nog een DrayTek VigorAP 700 (repeater/access point) liggen, als je wilt proberen of dat een goede oplossing is.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    in de meeste gevallen waarbij ik een wegvallende wifi probeer te vehelpen, hebben de buren hun huis volgehangen met wifi repeaters en wifi versterkers.

    het handmatig selecteren van een vrij wifi kanaal helpt in 9 van de 10 gevallen.

    totdat de buren hun wifi hebben gereset en er weer een ander wifi kanaal in gebruik nemen........

    een modern "standaard" router/accesspoint is voldoende voor een standaard woning, versterkers en repeaters zijn alleen in uitzonderingsgevallen nodig.
  8. Fred
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fred

    quote:
    Dit schreef WilM

    @Fred: Ik heb hier nog een DrayTek VigorAP 700 (repeater/access point) liggen, als je wilt proberen of dat een goede oplossing is.


    Top, donderdag zie ik je, denk dat ik daar wel blij mee zal zijn.
  9. Fred
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fred

    quote:
    Dit schreef Fred


    Ik moet er inderdaad even in duiken waarom hij dat draadje niet gebruikt.
    .


    Het draadje levert nu ook netjes 400Mbit/s.
    De reden dat dit even weg was is net zo simpel als stom.
    Als ik van huis ben, dan speelt zoonlief spelletjes in de woonkamer. TV en stoelen worden netjes gegroepeerd op minimale loopafstand van de koelkast, kast met nootjes, de airfryer en de keukendeur om buiten te roken.
    Dan wil het wel eens gebeuren dat je per ongeluk de stekker van de switch er uit trekt. Omdat daar verder alleen de NAS achter hing (die ik zelden of nooit meer gebruik) had ik dat niet door. En hij kwam niet verder dan 'hij doet het niet'.
    Kortom, er is op zolder weer snel internet.
    Dank allen.
  10. Pinge
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pinge
    Heb Fritzbox via xs4all, maar mijn zoon had ook klachten over zijn WiFi op zolder. Heb vaste internetverbindig naar zolder en eerste verdieping door laten trekken en
    op eerste verdieping een bedrade WiFi versterker. Geen gedoe meer.
Terug naar de lijst