Inbussleutel voor verstellen fiets

Inbussleutel voor verstellen fiets 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Op mijn fiets kan ik van alles verstellen maar wel met inbussleutel. Nu heb ik een hele gekke vraag maar ik weet met die inbussleutels nooit welke kant ik op moet draaien om los te draaien, ze zitten op allerlei verschillende plekken op de fiets en dan raak ik mijn richtingsgevoel kwijtSmile. Vandaag bij zadel verstellen kwam ik erachter dat naar me toe halen los maken is dus van me af dan vast is maar bij mijn stuur krijg ik dat niet voor elkaar, OF die zit zo vast dat ik te weinig kracht heb OF ik draai hem nog vaster. Hoe weet ik nu welke kant ik op moet draaien?+



    Als het je schroef boven op het stuur is dan is de sleutel naar je toe halen vast en van je af los . Vaak helpt het wel bij een vastzittend stuur om de schroef er iets uit te draaien en dan een klap op de schroef . Schiet hij ongeveer altijd los .
  2. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Als het je schroef boven op het stuur is dan is de sleutel naar je toe halen vast en van je af los . Vaak helpt het wel bij een vastzittend stuur om de schroef er iets uit te draaien en dan een klap op de schroef . Schiet hij ongeveer altijd los .

    Je denkt wel als een rechtshandige Dirk. Voor mij zou het andersom zijn.

    Dus...linksom is los en rechtsom is vast.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Tegen de klok in draaien is los, met de klok mee draaien is vast. Dat werkt voor mij beter dan linksom of rechtsom Smile
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Tegen de klok in draaien is los, met de klok mee draaien is vast. Dat werkt voor mij beter dan linksom of rechtsom Smile

    Smile
    Lefty loosy
    Righty tighty, blijft t mooistSmile
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Dit is afdeling koken he Smile

    Ik raak ook m'n richtinggevoel kwijt met die dingen.
    Linksom los. Rechtsim vast... Onthouden!
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Carlita
    Dit is afdeling koken he Smile

    Ik raak ook m'n richtinggevoel kwijt met die dingen.
    Linksom los. Rechtsim vast... Onthouden!


    Oeps, niet goed naar de rubriek gekekenSmile

    Ik ben in ieder geval gaan oefenen met de delen die ik wel los krijg met los en vast draaienSmile gewoon om te oefenen Smile Dat lukt alleen moet ik toch naar de fietsenmaker want mijn stuur zit niet naar mijn zin dus even aan hem vragen wat hij voor ideeen daarvoor heeft.

    Bedankt allen voor het meedenken Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik kon laatst met rechts ergens niet bij. Toen ik probeerde ik het met links, maar raakte helemaal in de war Smile
  8. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    net als de kraan in de keuken of badkamer!!! denk daar maar aan!
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik kon laatst met rechts ergens niet bij. Toen ik probeerde ik het met links, maar raakte helemaal in de war Smile


    Klinkt lullig maar ben blij dat ik niet de enige ben Smile Ik neem er nu iets meer de tijd voor om plaats te bepalen, hoe sta/zit ik voor de desbetreffende schroef, dan de wijzer van de klok systeem en DAN pas beginnen met draaien Smile
Terug naar de lijst