Stilte weekend

Stilte weekend 

Onderwerp van Tineke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ooit ben ik vier dagen in een klooster geweest tussen Rucphen en Zundert. Ik weet niet meer hoe het heet, maar googelend vind je het misschien wel. Het was een heel fijne ervaring vond ik. Je kreeg een eigen kamer, en kon meedoen met meditaties en diensten, en werd verder vrij gelaten. Er was een gezamenlijk ontbijt, dacht niet dat erbij werd gesproken, maar het was wel mogelijk om te praten. Soms zaten we buiten wat uit te wisselen, en ik heb mooie gesprekken gehad met een van de monniken daar. Het heeft mij veel goed gedaan!
    25 feb '19 - 17:04:47 / 26 feb '19 - 17:35:20
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik ben 1keer bij een klooster gewester een weekend in maarssen, zeker 10 jaar geleden was heerlijk, even weg uit de drukte thuis (en weg van ExSmile)

    T was toen niet duur, 50 euro per nacht ofzo, erwasokk geen programma verder, je kon alle diensten bijwonen als je dat wenste. En het was in stilte, heerlijk

    Ik zou dit nog wel eens willen doen. Met een programma, wandeling. Yoga of iets dergelijks. Maar ik schrik dan van de prijzen die ik zie.
    380 euro vanaf vrijdagavond tot zondag middag 3 uur.

    Ligt dit aan mij, of zijn dit 'Gewoon' de prijzen voor zoiets?
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Ik ben 1keer bij een klooster gewester een weekend in maarssen, zeker 10 jaar geleden was heerlijk, even weg uit de drukte thuis (en weg van ExSmile)

    T was toen niet duur, 50 euro per nacht ofzo, erwasokk geen programma verder, je kon alle diensten bijwonen als je dat wenste. En het was in stilte, heerlijk

    Ik zou dit nog wel eens willen doen. Met een programma, wandeling. Yoga of iets dergelijks. Maar ik schrik dan van de prijzen die ik zie.
    380 euro vanaf vrijdagavond tot zondag middag 3 uur.

    Ligt dit aan mij, of zijn dit 'Gewoon' de prijzen voor zoiets?



    Was dat niet Priorij Emaus? Daar ben ik jaren geleden ook geweest. Heerlijk was het daar! Helaas bestaat dat klooster niet meer Smile
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Klopt, daar was 't.

    Bestaat niet meer?
  5. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Ik zou ook nog eens een stilteweekend willen doen met wandeling en daarbij iets van klankschalen en oefeningen tot jezelf komen.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Klopt, daar was 't.

    Bestaat niet meer?



    Ja, helaas gesloten, ik geloof in 2017...
  7. Even gezocht op internet, ik denk dat ik hier ben geweest, maar weet het niet zeker, er waren er twee dicht bij elkaar herinner ik me nog. In elk geval is deze nog wel open: >>LINK<<

    Destijds (en dat is echt heel lang geleden, meer dan 20 jaar sowieso) vroegen ze 25 gulden per nacht.

    Nog even verder gekeken, er zijn ook daar georganiseerde retraites, maar deze zijn inderdaad zo'n 400 euro om aan mee te doen (>>LINK<<.
    Je kunt volgens mij beter zelf zoeken naar een klooster en dat benaderen en er zelf naartoe gaan.
    Waar de mogelijkheid wordt geboden om te overnachten, zijn denk ik altijd nog wel wat andere gasten, die ook de rust komen zoeken.
  8. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Ik heb enkele jaren geleden een bezinningsweekend voor alleenstaanden gedaan van Encounter.
    Ze doen deze weekenden nog steeds. Van vrijdagavond tot zondagavond, inclusief 2 overnachtingen (eigen kamer) en maaltijden, 145 euro.
    Niet echt stilte weekend, wel bezinning. Ik vond het heel waardevol.
  9. Tineke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tineke

    Mooie reacties allemaal Smile
    Er zitten zeker een paar interessante suggesties bij. Ik ga wel echt voor een stilteweekend, misschien in combinatie met yoga.

    Ik heb nog even de tijd om rond te kijken. Wil dit in t najaar gaan doen. Dusss idee?n zijn nog steeds welkom.
  10. SabrinaA
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SabrinaA
    Wat een ontzettend mooi cadeau aan jezelf, ik hoop dat je iets kan vinden wat je helemaal past. Veel plezier met je zoektocht
Terug naar de lijst