Woningruil - do's en don'ts

Woningruil - do's en don'ts 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Precies, dat was destijds ook zo. Succes, ik hoop dat je een geschikte ruilpartner kunt vinden.
    Bij onze ruil waren beide partijen helemaal gelukkig met de ruil, we hebben elkaar later nog enkele keren opgezocht.
    Ik hoop dat het voor jou ook zo goed uitpakt.
  2. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    >>LINK<<

    Op deze site vind je veel informatie over de procedure van Woningruil.
    I.v.m. de Wet Passend Wonen zijn de regels strenger geworden en word er nauwkeurig gekeken
    door de WBV of alles ook kloppend is , wat op zich natuurlijk prima is zodat je passend bij jouw inkomen ook een huis krijgt
    wat betaalbaar is en past bij je gezinsgrootte.

    Veel succes Dayenne!
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Goed, mogelijke ruil woning in zicht. Helaas wordt haar huur wel verlaagd, maar niet naar passend voor mijn inkomen. Ten aanzien van mijn huurprijs doen ze erg moeilijk bij de woningbouw. Ze zeggen niet te weten wat de huur gaat worden en dat ze eerst een ruilverzoek willen. Das best lastig huizenruilen als je op de grens + of - 38000 bruto pj zit. Bij sociale huur aan bovengrens, max inkomen 38000. Maar bij vrije sector huur minimaal 38000.

    De mogelijke ruiler wil nu de boel tav de eigen huur op scherp zetten. Ik heb de woning alleen nog niet gezien, dus heb aangegeven dit misschien eerst te doen. Op basis van plattegrond lijkt het een leuk huis, maar als het balkon is wat ik gezien heb toen ik langs reed, vind ik dat echt te klein (ik heb geen huisnummer).

    Verder geen reacties meer gehad op mijn advertentie. Daarnaast heb ik een inschrijfduur die maakt dat vrijwel elke flat voor mij is. Ik kan me dus permitteren om kieskeurig te zijn.
  4. Joan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Joan
    Ik heb mijn huidige woning ook via woningruil verkregen .

    Ik heb ??n tip, wees eerlijk tegen elkaar wanneer de vraag komt aan de ander over de buren en bv waarom de ander wilt ruilen.

    Ik heb ??n bak ellende gehad met mijn verslaafde buurman de eerste twee jaren.


    Om 24.00u begon zijn dag en dat ging gepaard met timmeren, boren en de hele mikmak. Dit heeft mij toen mijn baan gekost omdat mijn ritme inmiddels ook omgedraaid was.


    Ga desnoods zelf op onderzoek uit over je toekomstige buren.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Het gaat denk ik best lastig worden. Mijn ruil partner wil gaan samenwonen in mijn huis. Hun totale inkomen wordt dan meer dan 38000. Inmiddels bemoeide iemand anders bij de wbv zich in de mail en geeft aan dat mijn huur sociaal blijft en dus passend wonen van toepassing is. Nou kan mijn ruiler natuurlijk alleen met mij ruilen als ze voldoende inkomen heeft. Maar hoe lang moet ze dan wachten tot haar partner er bij mag?
  6. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het gaat denk ik best lastig worden. Mijn ruil partner wil gaan samenwonen in mijn huis. Hun totale inkomen wordt dan meer dan 38000. Inmiddels bemoeide iemand anders bij de wbv zich in de mail en geeft aan dat mijn huur sociaal blijft en dus passend wonen van toepassing is. Nou kan mijn ruiler natuurlijk alleen met mij ruilen als ze voldoende inkomen heeft. Maar hoe lang moet ze dan wachten tot haar partner er bij mag?

    Als ze voldoende inkomen heeft dan haar partner in principe dezelfde dag erbij in. Alleen niet geregistreerd als mede huurder.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het gaat denk ik best lastig worden. Mijn ruil partner wil gaan samenwonen in mijn huis. Hun totale inkomen wordt dan meer dan 38000. Inmiddels bemoeide iemand anders bij de wbv zich in de mail en geeft aan dat mijn huur sociaal blijft en dus passend wonen van toepassing is. Nou kan mijn ruiler natuurlijk alleen met mij ruilen als ze voldoende inkomen heeft. Maar hoe lang moet ze dan wachten tot haar partner er bij mag?

    Stelt jouw verhuurder geen eisen aan het minimaal aantal personen?Smile
    Het huis naast mij is recentelijk verhuurd een een gezin. De eis was wel dat er minimaal 3 personen er zouden komen wonen.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef twelve

    Stelt jouw verhuurder geen eisen aan het minimaal aantal personen?Smile
    Het huis naast mij is recentelijk verhuurd een een gezin. De eis was wel dat er minimaal 3 personen er zouden komen wonen.

    Nee, en bij vrije sector helemaal niet.
Terug naar de lijst