Kattenvraag.

Kattenvraag. 

Onderwerp van cootje

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Ook hier is de dame 19..
    Compleet doof.. Ziet zo goed als niks meer..
    En ook hier krijsen en ik moet niks veranderen.. Want dan knalt ze ertegenaan..
    Van de dierenarts pilletjes gekregen tegen angstaanvallen.. Die werken prima..
    Ze slaapt pas echt als ze tegen een van ons aanligt..
    Dus hop... Ff naar de dierenarts Smile
  2. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje

    quote:
    Dit schreef Zooitje
    Ook hier is de dame 19..
    Compleet doof.. Ziet zo goed als niks meer..
    En ook hier krijsen en ik moet niks veranderen.. Want dan knalt ze ertegenaan..
    Van de dierenarts pilletjes gekregen tegen angstaanvallen.. Die werken prima..
    Ze slaapt pas echt als ze tegen een van ons aanligt..
    Dus hop... Ff naar de dierenarts Smile

    Okee ga ik doen als het erger wordt.
    Het is nu nog af en toe.
    Maar zodra het erger wordt ga ik heen.
  3. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Hier een kater van 15, die wat ander gedrag begint te vertonen. Hij vergeet steeds vaker om zijn behoefte te bedekken/begraven in de kattenbak. Zodra hij geplast of gepoept heeft (gelukkig wel op de bak! Smile), loopt hij meteen de bak weer uit. Is niet altijd even prettig als we niet thuis zijn of boven zijn en dan een tijd later de woonkamer binnen komen Smile. Als we beneden zijn en hem naar de bak horen gaan en dan vervolgens voor de bak gaan zitten (na hem eerder zo een paar keer de bak weer in gestuurd te hebben als hij er te snel af kwam), vergeet hij het niet.

    Ook is hij binnenshuis soms wat vaker onrustig. Hij heeft de neiging mij meer te volgen in huis (waardoor hij soms wat onhandig in de weg kan lopen, als ik druk bezig ben met van alles en nog wat) en ook 's avonds als ik rustig zit, wil hij regelmatig dan weer naar binnen, dan weer naar buiten, dan weer naar boven, dan weer naar beneden, zodat ik continu deuren en ramen voor hem aan het openen ben, terwijl ik dan net even "rustig wil zitten" Smile

    Pas als ik naar bed ga en hij dan op het voeteneind van mijn bed gaat liggen, blijft hij de hele nacht rustig liggen slapen en lijkt zijn onrust verdwenen te zijn. Beneden in de woonkamer kan hij ook wel een tijdje op het kleed gaan liggen of op de rand van de bank, maar dat is altijd van kortere duur, want na een tijdje wil hij dan altijd weer naar buiten of naar boven of wat eten ofzo.

    Is dit soort gedrag ook te wijten aan (beginnende) kattendementie?
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef cootje
    Dushy is ook nog zindelijk maar soms vind ik nog wel eens net buiten de bak een drolletje.
    Die wil er dan niet goed uit en pas buiten de bak raakt ze hem kwijt.Smile
    Ook haar haarbal vind ik nu soms zomaar ergens.
    Vroeger deed ze dat netjes op de krant naast de bak.


    Heeft ze last van verstopping? Mocht de dierenarts laxatract voorschrijven, bedenk dan dat dit hetzelfde is als de latulose van het Kruidvat (die is vele malen goedkoper)
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Mijn poezebeest is ook op leeftijd. En maakt behoorlijke paniekgeluiden op bepaalde tijden. Al meer dan 2 jaar. Ik zelf ben nu zo ver dat ik het hoor en me weer omdraai s nachts. En het lijkt minder te worden als ik beneden het licht aan laat.
    Verder denk ik ook dat ze moeite kan hebben met poepen en geef haar al een tijd cholesterolverlagende margarine. I n mijn vakantie heeft de oppas dit niet gedaan en heeft poes weer erg gegild. Margarine erin...overSmile
    Verder geef ik haar no stress spot on als ze te onrustig wordt.
    De dierenarts doe ik niet meer.....behalve schildkliervoer. Blijkbaar goed voor poes....en mijn portemoneeSmile Poes heeft vele diagnoses en hoort er niet meer te zijn volgens diverse dierenartsen binnen de maatschap.
    Sinds ik gestopt ben met de dierenartsbezoekjes is poes nog niet zo rustig en relatief gezond geweest. O ja...ik geeft haar ook gekookt water met een heel klein beetje hymalayazout naast gewoon water. Hier zitten mineralen in die ze anders mist.
    En een van de diagnoses is dementie....maar nu ze door de paniekfase heen lijkt te zijn, en gewoon haar huis nog kan vinden......heerlijk dat ze er nog isSmile
    Sterkte en succes met de keuzes die je gaat maken.
    Plaatje
    2 mrt '19 - 14:20:46 / 2 mrt '19 - 14:43:36
  6. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Bij onrust vind ik Feliway erg goed helpen.
    Die heb je voor verschillende situaties.
    Proberen waard.
  7. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje

    quote:
    Dit schreef maartje


    Heeft ze last van verstopping? Mocht de dierenarts laxatract voorschrijven, bedenk dan dat dit hetzelfde is als de latulose van het Kruidvat (die is vele malen goedkoper)

    Doordat ze veel minder beweegt is haar doorstroom wat vertraagd en dus wat hard soms. De dierenarts heeft me vorig jaar al geadviseerd om iets meer vocht bij haar voer te doen. Doe ik dus. En ik geef haar poezen- soep. Vind ze heerlijk.
    Plaatje
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Gaat het al beter met haar?
  9. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje

    quote:
    Dit schreef malva
    Gaat het al beter met haar?

    Het gaat goed met haar hoor.
    Ik denk dat het echt dementie is.
    Ze was wat uit het lood geslagen denk ik.
    Ik had de bouwvakkers rond huis ivm de dakgoot die vernieuwd moest worden.
    Veel geboor en getimmer, veel in en uit lopen.
    De achterdeur is ook vernieuwd en ik heb zo'n idee dat ze onze eigen deur niet herkende als ze buiten was.
    Nu weet ze het wel weer maar..........Smile hij is wit van de grondverf
    En moet nog weer groen worden.Smile
    Ik ben er op voorbereid.

    Maar dat "roepen" in huis zal ze wel blijven doen.
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Het roepen....is hier gelukkig een stuk minder geworden en af en toe komt het weer terug, inderdaad bij veranderingen, die kunnen ook bij buren zijn zonder dat ik dit dan begrijp....

    Ooowww, ik wil eigenlijk een nieuwe voordeur en ramen.....toch nog een jaartje wachten misschienSmile( ook al kan ik niet alles uit blijven stellen voor deze oude poezendameSmile)
  11. Theemuts
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Theemuts
    Ik denk gewoon ouderdom Net als bij mensen neemt alles af. Dat is een normaal proces. Mijn kat is ook een haar of 17. Wordt ook doof en krijgt staar. Haar eigen mauwen hoort ze niet dus dat gaat ze harder doen. Ook in haar slaap. Heeft nog steeds hasr speelse buien maar die worden wel minder. Haar vacht wordt ook wat dof en dunner. Ze wordt mager masr eet nog goed en het smaakt haar ook prima. De dierenarts vindt haar een gezonde dame op leeftijd. Bij mensen zie je dezelfde verschijnselen. Een paar versnellingen langzamer leven. Ik denk dat je het snel genoeg in de gaten hebt als ze zich niet meer oke voelt.
Terug naar de lijst