Discussie boekhouder/penningmeester

Discussie boekhouder/penningmeester 

Onderwerp van ikke71

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Erna
    Wanneer je een woning huurt van een woningbouwvereniging en je zegt deze op per 7 maart, dan berekent de woningbouwvereniging de huur voor de 7 dagen huur in maart (heeft 31 dagen) als volgt: "huur maart" ? 31 dagen x 7 dagen.
    Dus niet zoals ikke stelt, terugrekenen naar jaarbasis en dan weekhuur bepalen.

    In dit geval zou het realistisch zijn om de weekhuur te bepalen op ? 733?31?7 = ? 165,52 als het maart gaat.
    Ik zou dit dan ook voorstellen per brief.


    Dus in februari wordt het per dag een stuk duurder om een week extra te blijven dan in maart, want volgens jou berekening maakt het dus uit in welke maand je wat wil. Zo werkt dat niet. Er wordt weldegelijk met een vast bedrag per dag/week bewerkt, maar niet bepaald adv de maand waar de betaling over plaatsvindt.
  2. Huur is een jaarbedrag, de totale huur wordt over een jaar vastgesteld en gedeeld door 12 maanden.
    De enige juiste berekening is
    733*12=8796(jaar) :365=24,0986(dag)*7=168.69 voor een week.
  3. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    quote:
    Dit schreef ikke71



    Ik heb inmiddels voor ruim ? 2400 ,- euro aan battle gepakt en twee rekeningen van een deurwaarder moeten betalen rekening was 50 euro per stuk en werden 173,50 per rekening! Is wel genoeg reden om eens duidelijkheid te vragen.



    Als een stichting zo veel geld mist zou ik aangifte doen...
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Dus in februari wordt het per dag een stuk duurder om een week extra te blijven dan in maart, want volgens jou berekening maakt het dus uit in welke maand je wat wil. Zo werkt dat niet. Er wordt weldegelijk met een vast bedrag per dag/week bewerkt, maar niet bepaald adv de maand waar de betaling over plaatsvindt.

    Zo werkt het wel degelijk bij de woningbouwverenigingen.
    Heb inmiddels al behoorlijk wat huurwoningen van verschillende woningbouwverenigingen gehad en weer opgezegd. Krom? Ja! Realiteit? Ja!
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ikke71



    Ik heb inmiddels voor ruim ? 2400 ,- euro aan battle gepakt en twee rekeningen van een deurwaarder moeten betalen rekening was 50 euro per stuk en werden 173,50 per rekening! Is wel genoeg reden om eens duidelijkheid te vragen.

    Wanneer het om zoveel geld gaat door fouten, zou ik er ook een zaak van maken. Maar hoe kan het dat je dit niet eerder hebt opgepakt of haar eerder hebt ontheven van haar taken vanwege haar slechte functioneren?

    Heeft ze het grootste deel van het geld naar priv? gesluisd en daar eigen dingen voor gedaan die niet in het belang van de stichting zijn op enigerlei wijze, dan zou ik zelfs kiezen voor aangifte van oplichting/diefstal. Wel zou ik haar dan eerst de gelegenheid geven binnen bv een week te komen met een terugbetaling of een acceptabele terugbetalingsregeling. En dan alles goed zwart op wit vastleggen, zodat bij niet nakomen van de terugbetalingsregeling alsnog aangifte wordt gedaan.
  6. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71

    quote:
    Dit schreef Erna

    Wanneer het om zoveel geld gaat door fouten, zou ik er ook een zaak van maken. Maar hoe kan het dat je dit niet eerder hebt opgepakt of haar eerder hebt ontheven van haar taken vanwege haar slechte functioneren?

    Heeft ze het grootste deel van het geld naar priv? gesluisd en daar eigen dingen voor gedaan die niet in het belang van de stichting zijn op enigerlei wijze, dan zou ik zelfs kiezen voor aangifte van oplichting/diefstal. Wel zou ik haar dan eerst de gelegenheid geven binnen bv een week te komen met een terugbetaling of een acceptabele terugbetalingsregeling. En dan alles goed zwart op wit vastleggen, zodat bij niet nakomen van de terugbetalingsregeling alsnog aangifte wordt gedaan.



    Wij zijn nog niet zo lang geleden opgestart in juli 2018. De eerste keren dat ik wat merkte was haar vader net overleden. En was ze er niet bij met haar hoofd..... Inmiddels merk ik structureel dat berekeningen, begrotingen en aanvragen gewoon niet kloppen en ook de rekening voor priv? gebruiken is nu aan de orde gekomen. Vanaf december komt er ook pas regelmatig geld binnen . Ik heb het tijdig opgemerkt maar het gaat snel dus nu ingrijpen. Fijn dat jullie met mij wilde meedenken en jullie mening gaven. Mijn gevoel is goed ik moet hier wat mee.
Terug naar de lijst