Wil je als docent voortgezet onderwijs met je leerlingen meedoen aan een enquete over vaccineren?

Wil je als docent voortgezet onderwijs met je leerlingen meedoen aan een enquete over vaccineren? 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik werd van de week benaderd door mijn vriendin. Zij is hoofddocent aan de technische universiteit Twente en begeleidt studenten bij hun Master afstudeeronderzoek.
    Nadere informatie over mijn vriendin vind je hier: >>LINK<<
    Zij benaderde mij omdat ik gezien mijn onderwijsachtergrond en contacten ingang heb bij scholen. Ik dacht ook aan OA omdat hier ook mensen in het Voortgezet Onderwijs werkzaam zijn.

    De UT doet op dit ogenblik een onderzoek voor de GGD naar het vaccineren van jongeren.
    Reden hiervoor is dat de minister alle jongeren wil gaan uitnodigen om niet gehaalde vaccinaties in te halen.
    De GGD wil graag weten hoe ze de jongeren het beste kunnen benaderen, hoe ze e.e.a. het beste kunnen organiseren (waar, wanneer) en welke informatie jongeren nodig hebben om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen. De GGD vindt het erg belangrijk dat ook VMBO-scholen aan het onderzoek meedoen.

    Drie studenten van mijn vriendin willen nu op een aantal scholen een vragenlijst afnemen. Deze duurt 10 minuten. Dataverzameling zou idealiter in de periode van 15 tot en met 26 april plaatsvinden. Ik heb hen al ge?nformeerd dat dit voor scholen geen handige periode is i.v.m. meivakantie en tweede Paasdag.

    Ik heb zelf inmiddels contact opgenomen met ??n van de studenten. Ik plak hieronder een deel van onze mailwisseling.


    Goedemorgen Jeannette,

    Allereerst, bedankt voor uw interesse in ons afstudeeronderzoek. Via deze mail wat extra informatie over de uitvoering van dit onderzoek.


    1. Toestemming ouders
    We zullen toestemming vragen aan de ouders en leerlingen voor deelname aan dit onderzoek. Bij deelname kunt u zelf aangeven hoe de distributie van de toestemming van de ouders kan worden geregeld. Met inachtneming van de privacywet is ons voorstel om u een mail/brief te sturen waarna u deze distribueert naar de ouders van de kinderen in de deelnemende klassen. Op deze manier worden de (e-mail) adressen van ouders niet gedeeld met derden.


    2. Bezwaar ouders
    Wij hebben het voorstel om ouders die bezwaar aantekenen tegen deelname van hun kind, dit aan te kunnen laten geven bij de door jullie school gekozen persoon. Het kind ontvangt dan ten tijde van het uitzetten van de vragenlijst geen link om deze in te vullen.


    3. Distributie vragenlijst
    De link van de vragenlijst is gelijk voor alle leerlingen. De volgende opties over de uitvoering van de vragenlijst:
    - U krijgt de link tot de enqu?te toegestuurd en deelt deze uit onder de leerlingen; de leerlingen vullen de enqu?te in tijdens een dag en lesuur binnen de bovenstaande periode naar uw voorkeur.
    - Wij, of 1 van ons, komen op een afgesproken dag langs om de leerlingen de link te geven en ze te vragen de enqu?te in te vullen. Indien deze optie voorkeur heeft horen wij graag wanneer het u schikt dat wij, of 1 van ons, langskomen.

    Zoals begrepen uit ons mailverkeer vormt de datum waarop deze vragenlijst wordt uitgezet de grootste uitdaging. Ons voorstel is hierbij om de vragenlijst aan de start van de dataverzameling naar jullie te sturen, dit is in de week van 15-19 april. Na het verstrekken van de link van de vragenlijst duurt het ongeveer 10 minuten voor de leerlingen om deze in te vullen. Indien het in deze week geen mogelijkheid hiertoe is, dan zal het eventueel in de week hiervoor kunnen; mits de ethische commissie van de UT onze toestemmingsbrieven en vragenlijst heeft goedgekeurd.

    Graag horen wij of uw school deel wil nemen aan ons onderzoek. U zou ons er erg mee helpen! Mocht u mee willen doen, dan horen wij graag wat uw voorkeuren zijn omtrent de distributie van de toestemmingsbrieven aan ouders, de vragenlijsten en de afname van de vragenlijst. Bij verdere vragen horen wij dit ook graag als reactie op deze mail.

    -------------------------------------------------------------------------------------

    Mocht ??n van jullie hier interesse in hebben of vragen hebben stuur mij dan een priv?berichtje. Dan stuur ik je het e-mailadres van de student die het onderzoek doet.
    6 mrt '19 - 21:48:40 / 6 mrt '19 - 22:27:43
Terug naar de lijst