Overlast

Overlast  

Onderwerp van ansvanmil

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Idd woningstichting, zij hebben daarin een rol. En idd gezamenlijk als buurt optreden. Mocht de inspanning van de woninstichting geen of onvoldoende zijn dan kun je je via een klachtprocedure tot de woningstichting wenden, maar dit is wel een uiterste middel. Dan kijkt er een externe commissie na asr het handelen inzake de overlast en soms kan dat nog leiden tot andere sduggesties. Vooraleerst via de woningstichting spelen.

    Ik heb deze situatie trouwens zelf ook meegemaakt met intimiderende en overlastgevende buren. Helaas hier sprake van koop en dat lag wat lastiger en heeft er toch tot geleid dat ik volgende week ga verhuizen. Maar ik snap heel goed hoe intens de overlast je raakt, je veilige thuisgevoel wordt toch wel aangetast. Ik wens je veel sterkte en hoop dat de woningstichting wat doet en er een voor de buurt goede oplossing komt.



    Waar ik dan benieuwd naar ben.... als verkoper heb je de plicht om overlast te melden aan de nieuwe koper. Vonden zij dit geen probleem? Smile
  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Wat een rotsituatie..

    Blijven melden inderdaad bij wbv en bij politie, wijkagent betrekken en wellicht is het verstandig en een volgende stap om 'bewijsmateriaal' te verzamelen. Niet alleen door jezelf maar door meerderen die last ondervinden in hun woon en leef genot.
    Bewijsmateriaal kan zijn opnames van de herrie en een registratie die je bijhoud. welke dag, tijdstip en de duur van de overlast een cijfer geven van 0-10. Je zult moeten aantonen uiteindelijk dat de overlast ook overstijgend is aan leef en omgevingsgeluiden die als redelijk worden gezien.
    Je zou ook de gemeente kunnen verzoeken om een geluidspeiling/meting maar dan moet je wel weten dat er geluidsoverlast plaats vind op dat moment. Je hebt nl van die apparaten ( gebruiken ze ook in kroegen bij controle) die geluid meten. Er staat dan ergens beschreven wat acceptabel is aan geluids nivo.

    Ik zou niet op social media gaan oproepen of gaat praten oid over deze buren ook als is dit een (FB) besloten groep..
    Als jeje ge?ntimideerd voelt zou ik ook weigeren om in een bemiddelingsgesprek te gaan, alhoewel dat vaak wel de manier is die ingezet wordt door een wbv als eerste minnelijke poging alvorens naar een rechter te stappen.
Terug naar de lijst