Onkruidbrander?

Onkruidbrander? 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef maartje
    Gister kokend water over het onkruid gegooid (er stond niet veel), vandaag was het meeste dood.


    Een paar dikke pollen gras die tussen de tegels stonden, zijn na de tweede keer kokend water, ook dood. Straks ga ik proberen of ik het groen van de tegels ook weg krijg met kokend water.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik had bij Intratuin zo'n onkruidbrander voor een tientje gekocht. Zoon wilde 'm wel uitproberen. Vermoed dat hij het gasflesje iets te ver open had staan, want al vrij snel een megavlam....Wat doet dat kind....Die gooit 'm van zich af tegen een stapel afval dat naar de stort moet...Smile Boel bijna in de hens!

    Bedenk me ineens dat dit me kosten had kunnen besparen Smile
  3. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Een man kocht een nieuw huis en besloot een prachtig gazon aan te leggen.Iedere week werkte hij eraan, volledig volgens de tuinboeken. Zijn grootste probleem was dat in het gazon steeds paardebloemen groeiden op plaatsen waar hij ze niet wilde hebben.De eerste keer dat hij paardenbloemen ondekte , trok hij ze uit. Maar helaas kwamen ze terug. Hij ging naar de plaatselijke tuincentrum en kocht een onkruidverdelgingsmiddel. Dit werkte een tijdje , maar na een aantal zomerse regenbuien, ontdekte hij, helaas, de paardenbloemen weer.De hele zomer werkte hij , wiedde hij en doodde hij paardenbloemen. Hij dacht dat de zomer erop geen paardenbloemen meer zou zijn, omdat er die winter niet 1 groeide. Maar toen stond plotseling zijn gazon weer vol. Ditmaal dacht hij dat het aan het soort gras lag.Dus besteedde hij een fortuin aan een geheel nieuw grasmat. Dit ging enige tijd goed en hij was gelukkig. Net toen hij zich ontspannen begon te voelen kwam er een paardenbloem op . Een vriend vertelde hem dat dit het gevolg was van de paardenbloemen in de gazons van zijn buren . Dus toog hij naar al zijn buren om hen zover te krijgen dat zij hun paardenbloemen zouden uitroeien. Na drie jaar was hij uitgeput . Er stonden nog steeds paardenbloemen in zijn tuin. Nadat hij alle plaatselijke deskundige geraadpleegd had en alle boeken over tuinieren erop naslagen had, besloot hij het ministerie van landbouw een brief te schrijven en om advies te vragen. De overheid zou hem zeker kunnen helpen. Na enkele maanden wachten, kreeg hij eindelijk een brief terug. Hij was helemaal opgewonden. Eindelijk hulp ! Hij scheurde de brief open en las: '' Geachte heer , we hebben uw probleem bestudeerd en al onze deskundige geraadpleegd. Na zorgvuldige overwegingen denken wij u een uitstekend advies te kunnen geven. Mijnheer, ons advies is dat u moet leren van die paardenbloemen te houden''

Terug naar de lijst