Wat te doen na overlijden huisdier?

Wat te doen na overlijden huisdier? 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door EllesB zelf op 21 mei 2019 om 16:17:19

Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Fijn dat de dierenarts thuis kwam en dat de beslissing goed voelt.
    Sterkte met dit verlies
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Het is zo fijn dat de dierenarts aan huis komt. Gelukkig was dat waar ik voorheen woonde heel normaal. Al mijn overleden honden zijn thuis ingeslapen. Ook al in 1996, toen mijn eerste hond erg ziek was.
    Ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe mijn huidige dierenarts daar over denkt. Want is voor mij eigenlijk onbespreekbaar om dat elders te doen ipv gewoon thuis.

    EllesB heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je kat.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Inge


    Mijn meisje is 3 jaar geleden overleden. Ook thuis in laten slapen. Ze was oud en op en had uit zichzelf nog een paar weken volgehouden met veel pijn en niks meer kunnen. Die lijdensweg gunde ik haar dus niet want meestal gaat gewoon vanzelf niet zo gewoon.
    Ik ben wel heel erg dankbaar voor de mogelijkheid dat ze tegenwoordig thuis komen. Mijn meisje was als de dood voor autorijden en kwam al jaren de woonkamer niet meer uit. Nu is ze lekker rustig op schoot binnen 2 minuten overleden aan het verdovende spuitje. Het echte euthanasiespuitje was niet eens nodig.
    Ik hecht geen waarde aan begraven of cremeren van huisdieren. Maar heb haar dus in een mooie versierde doos met een lekker kussen en wat lekkers meegegeven met de dierenarts. Mis haar wel nog af en toe. 20 jaar vriendschap zolang heb ik het met geen enkel mens nog uitgehouden.



    Daar waren wij ook heel bang voor, dat het nog een poos zou duren terwijl ze eigenlijk niks meer kon.
    Desi was ook het bangste in de auto, vrijdag was ze nog naar de dierenarts geweest. Dus nu niet nog een keer die rit.

    Het inslapen zelf vond ik niet zo prettig. De dierenarts zei dat ze misselijk van de narcose-prik konden worden en dat werd ze dus ook. Ze kreeg nog braakneigingen en dat vond ik zo rot om te zien.
    Toen ze in slaap was, kreeg ze de laatste injectie.
    Hij controleerde niet eens of ze echt was overleden, maar hij is al zo lang dierenarts, dat hij dat wel zal weten.

    Ik vind het fijn dat jullie zulke lieve reacties geven, dat doet goed!

  4. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Na ruim een maand, kon ik haar as weer ophalen! (Ze werd bij de DA opghaald door het crematorium, en wij wilden haar weer ophalen bij de DA, vandaar dat het zolang duurde.)
    Ze is dus weer thuis.

    Nogmaals bedankt allemaal voor het reageren.
Terug naar de lijst