Wat is een normaal uurtarief voor een klusjesman?

Wat is een normaal uurtarief voor een klusjesman? 

Onderwerp van fresia

Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik weet niet wat jouw uurtarief is Dirk, maar niemand huurt een wit betaalde professional in om een plank op te laten hangen en een lamp aan te sluiten.

    Als jij en malero nu eens lezen wat ik schrijf dan hoef je niet gelijk dit te schrijven 😁
  2. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef fresia
    Ik heb meerdere klusjes in huis te doen, zoals planken ophangen, plafondlamp en buitenlamp aansluiten.
    Normaal doe ik dit gewoon zelf, maar dat lukt nu qua gezondheid niet.
    Daarom zoek ik een betrouwbare klusjesman, klusbedrijf.

    Met welk uurtarief moet ik dan rekening houden?



    Hey heb jij toevallig weleens op YouTube gekeken en naar klus filmpjes etc gezocht?

    Als jezelf gereedschap hebt, zijn plankjes ophangen en lampjes aansluiten niet zo heel moeilijk. Ik heb mijzelf zo het eea aangeleerd. Vast deed ik het op zijn ?vrouws en mogelijk met soms een omweg? maar ik ben eruit gekomen. Smile

    Misschien ook even googelen en scheelt veel geld.

    Maar een handige buurman, neef, oom of vriend zijn ook goede opties voordat je overgaat op een professional. Smile
  3. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik weet niet wat jouw uurtarief is Dirk, maar niemand huurt een wit betaalde professional in om een plank op te laten hangen en een lamp aan te sluiten.


    Ook omdat er geen klusjesman voor wil komen om alleen een lamp op te hangen of een plank.....

    Zelfs de zolder verbouwen lukte me niet om iemand te vinden. De klus is te klein
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef maartje


    Niet altijd, ik ken ze ook met een ww uitkering. Ik heb ze gezien wat voor prutswerk die bij mijn oude buren geleverd hebben. Ik snap dat er geen bedrijf is die die mensen in loondienst wil hebben.


    Dat werkt twee kanten op, ook als je het wit laat doen door een erkend bedrijf kan er prutswerk afgeleverd worden.
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Hey heb jij toevallig weleens op YouTube gekeken en naar klus filmpjes etc gezocht?

    Als jezelf gereedschap hebt, zijn plankjes ophangen en lampjes aansluiten niet zo heel moeilijk. Ik heb mijzelf zo het eea aangeleerd. Vast deed ik het op zijn ?vrouws en mogelijk met soms een omweg? maar ik ben eruit gekomen. Smile

    Misschien ook even googelen en scheelt veel geld.

    Maar een handige buurman, neef, oom of vriend zijn ook goede opties voordat je overgaat op een professional. Smile


    Als je je quot van Fresia goed gelezen had dan heeft zij niets aan je eerste advies. Zij schrijft namelijk dat ze normaal gesproken die klussen zelf doet, maar nu vanwege haar gezondheid dit momenteel uit handen moet geven.

    Het tweede advies: buurman, neef, etc. lijkt mij voor dit soort klussen een goede optie. Voor een eenvoudig klusje loop ik ook niet naar een professional.
  6. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    Schilderen vinden je kinderen misschien ook wel leuk om te doen? Mijn dochter van 14 vind dat zij de muren is huis kan witten als mama geen tijd heeft. Ik ben het met haar eens Smile

    Is de oudste een jongen? Vind hij het misschien leuk om met vrienden de YT filmpjes te bekijken en het te proberen? Eerst ff oefenen.
    Geen electriciteit dan.
  7. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef meeuw


    Ook omdat er geen klusjesman voor wil komen om alleen een lamp op te hangen of een plank.....

    Zelfs de zolder verbouwen lukte me niet om iemand te vinden. De klus is te klein


    Op Werkspot moeten vakmensen ook betalen om op klussen te reageren. Je weet dan niet of je de klus hebt, maar je betaalt wel. Bedragen die soms echt geen verhouding staan tot de klus. Er wordt dan ook niet veel gereageerd, zeker in tijden waarin iedereen het al druk genoeg heeft...
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik heb prima klusser gevonden via buren. Heb je wat rondgevraagd in de straat?
  9. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik heb jaren als zelfstandige gewerkt. had een eenvoudige AOV verzekering, maar een hele complete Aansprakleijkheid verzekering (met een ruime dekking tbv schade verhaal).

    als ik door een auto van m'n fiets gereden wordt en 3 maanden niet kan werken, heb je meer aan een verhaalsdekking dan aan een AOV, hetzelfde geldt voor een ongeluk op de werkplek.
  10. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Ben je bekend met Nextdoor? Prima app voor dit soort vragen (met name in eigen wijk).
  11. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef meeuw


    Ook omdat er geen klusjesman voor wil komen om alleen een lamp op te hangen of een plank.....

    Zelfs de zolder verbouwen lukte me niet om iemand te vinden. De klus is te klein



    Dat is ook mijn ervaring inderdaad, of het nu om een tuinklus gaat of om een kleine klus in huis..Ze nemen de klus niet aan.

    Overigens, mijn ervaring om een dringende klus, (opnieuw kitten douchewand vanwege lekkage) wel gedaan te krijgen tegen de prijs van de vakman, door de vakman, incl BTW ( totaal voor een uurtje 90 euro! incl materialen en voorrijd kosten)
    Garantie blijkt dan daarna weer .. tot aan de voordeur. Probeer ze dan maar eens aan te spreken om het weer te repareren, no way. Om vervolgens een dure procedure en ellende van frustratie op te lopen voor de klus die niet goed is uitgevoerd, laat maar.

    Als ik het goed begrijp dien je dus vanwege het risico van arbeidsongeschiktheid bij het doen van een klus door een beun altijd een dure vakman het klusje te laten doen. Of het ook jou aansprakelijkheid is als de klusser iets overkomt valt te betwijfelen.



Terug naar de lijst