Afwasmachine wast niet schoon

Afwasmachine wast niet schoon 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Er blijven vuildeeltjes achter, die worden verspreid. Dat ontdekte ik toen ik nieuwe soepkommen meewaste. Daar zat vuil aan. Voorheen dacht ik dat hij alleen niet goed schoon waste.

    Ik heb de sproeiarmen gecontroleerd en hier en daar wat gaatjes schoongemaakt. Het filter is schoongemaakt. Ik heb geen verstand van afwasmachines, hij zat in het huis waar ik sinds ruim een jaar woon.

    Moet ie schoongemaakt met iets? Waarmee dan? Tips?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Koop een zakje dreft vaatwas capsules en was daar eens mee.
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik draai zowel de vaatwasser als de wasmachine af en toe leeg op het heetste programma met een schoonmaaktablet of poeder.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Machine schoonmaken met zo?n reinigingsmiddel speciaal voor de vaatwasser.
  5. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    En als hierboven alles niet lukt, kun je het nog eens proberen met een beetje hg ontstopper. Aan de achterkant van de machine, hoef je niet te kijken of zo, maar daar zit een kunststof plaat/labyrint. Das helemaal transparant, ergens zit een klein stukje wat vanbinnen vervuild is. Wordt expres zo gemaakt, als dat vervuild is, is t einde machine. Niet te repareren, vervangen is 150 euro of meer. Ontstopper kan t schoonmaken maar lukt niet altijd.
    Succes!
  6. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Alle sproeionderdelen en filter helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik draai hem af en toe ook hoogste programma met een eetlepel soda.
    Maar het kan ook zijn dat de slangen vuil zijn waardoor de vaatwasser niet schoon wast. Daarvoor moet de machine uit elkaar en is een K klus.
    Gebruik je tabletten of losse producten?
    Je kunt hem ook nog leeg laten draaien, hoogste temp en met twee vaatwastabletten erin, heeft bij ons ook wel geholpen.
  8. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    Leeg laten draaien met soda erin idd.
    En halverwege het programma even uitzetten voor 20minuten zodat de soda zn werk kan doe in de slangen .
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    Ik zal soda kopen
    Thanks allemaal
Terug naar de lijst