Spoed bij de tandarts

Spoed bij de tandarts  

Onderwerp van Claudiasaraiva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    In Nederland kennen we calamiteitenverlof

    Ik denk niet dat een tweede tandartsafspraak daar onder valt. De eerste kan ik nog begrijpen, maar een vervolgafspraak om de behandeling verder voort te zetten is heen calamiteit en gaat dus van je uren af.
  2. DianneE
    Gewoon mezelf

    Toon alleen de berichten van DianneE
    Bij ons valt bezoek geneeskundige onder buitengewoon verlof volgens arbeidsvoorwaarden. Maar ik weet niet wat de wet ervan zegt.
    Ik denk dat het niet anders is als overleggen met je werkgever.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik denk niet dat een tweede tandartsafspraak daar onder valt. De eerste kan ik nog begrijpen, maar een vervolgafspraak om de behandeling verder voort te zetten is heen calamiteit en gaat dus van je uren af.


    Oh, ik ging uit van een eerst spoedbezoek.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Wat staat er in het arbeidsreglement over doktersbezoeken?
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Vraagje van mij: om hoeveel uur gaat het? Ik neem nl aan dat je geen uren in die stoel hebt gelegen.. heb je zo weinig uren dat dit gedoe gaat opleveren?

    Je kunt als de situatie dat vereist, onder werktijd naar een arts. Zeker wanneer je fulltime werkt Zo n situatie als gisteren valt onder calamiteitenverlof; het is spoedeisend.
    Daarnaast staan dergelijke zaken in een cao of arbeidsteglement beschreven

    Een tweede afspraak.. is niet spoed-eisend. Ik zou gewoon navraag doen bij je werkgever. De vraag is in hoeverre jouw werkgever zich moet schikken naar de agenda van jouw tandarts

  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Jij werkt toch niet fulltime?
  7. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1
    Bij ons is tandarts en dokters bezoek niet ten laste van het verlof maakt niet uit of het spoed is of niet. Maar ze zijn bij ons erg makkelijk Smile

    zie ook onder

    >>LINK<<

Terug naar de lijst