Wie kan dit vertalen? (Grieks) 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Google Translate maakt er iets heel vreemds van.
    Het is de tekst die bij een beeld van een hert (op Samos) hoort.

    Wie kan hier wat van maken? Dan kan ik het in mijn fotoalbum zetten bij de foto van dat beeld.

    "...οταν ακόμη η Σάμος ήταν ενωμένη με τα Μικρασιατικά παράλια, δυο αδέρφια ένα κορίτσι και ένα αγόρι κυνηγημένα από μια φυλή βρέθηκαν στην άκρη του γκρεμού και κινδύνευαν να θανατωθούν. Προσευχήθηκαν στην θεά Άρτεμις να τους σώσει και εκείνη εισακούοντας την παράκλησή τους χώρισε τη στεριά δημιουργώντας το νησί μας.
    Τα δυο αδέρφια μεταμορφώθηκαν σε ελάφια και το αγόρι έσπρωξε το κορίτσι να περάσει στην αντίπερα όχθη. Η γη συνέχισε να απομακρύνεται και το αγόρι καθυστέρησε το άλμα του μένοντας πίσω. Φώναξε στην αδερφή του αποχαιρετώντας τη ενώ η θεά Άρτεμις τον έκανε πέτρα για να μην πεθάνει από τις λόγχες των καταδιωκτών του...."
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Google Translate:

    zelfs ..otan Samos werd verenigd met Klein-Azië, twee broers, een meisje en een jongen achtervolgd door een stam gevonden aan de rand van de klif en dreigde te worden gedood. Ze baden tot de godin Artemis om hen te redden, en zij, luisterend naar hun gebed, verdeelde het land door ons eiland te creëren.
    De twee zonen werden veranderd in herten en de jongen duwde het meisje om de andere oever over te steken. Het land bleef weg en de jongen vertraagde zijn sprong door achter te blijven. Riep afscheid te nemen van zijn zus en de godin Artemis maakte hem steen om niet te sterven aan de speren van de vervolgde ...
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef indigo
    Google Translate:

    zelfs ..otan Samos werd verenigd met Klein-Azië, twee broers, een meisje en een jongen achtervolgd door een stam gevonden aan de rand van de klif en dreigde te worden gedood. Ze baden tot de godin Artemis om hen te redden, en zij, luisterend naar hun gebed, verdeelde het land door ons eiland te creëren.
    De twee zonen werden veranderd in herten en de jongen duwde het meisje om de andere oever over te steken. Het land bleef weg en de jongen vertraagde zijn sprong door achter te blijven. Riep afscheid te nemen van zijn zus en de godin Artemis maakte hem steen om niet te sterven aan de speren van de vervolgde ...



    Ja, zover was ik. Maar het lukt me niet om hier een goed verhaal van te maken. Twee broers, plus een meisje en een jongen, ik zie het verband even niet tussen die broers die herten werden, en de jongen en het meisje. En wat is de rol van Samos en Klein Azië? Werd verenigd, werd een eiland, het land bleef weg... Ik kan er geen goede beschrijving van makenSmile
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Het is een vrij bekende legende waar ik zo even snel geen goed linkje van kan vinden.

    Hier onder wraakzucht kun je al wat vinden: >>LINK<<(Artemis mythologie aanklikken)

    Google kan je vast meer vertellen
  5. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Google Translate maakt er iets heel vreemds van.
    Het is de tekst die bij een beeld van een hert (op Samos) hoort.

    Wie kan hier wat van maken? Dan kan ik het in mijn fotoalbum zetten bij de foto van dat beeld.

    "...οταν ακόμη η Σάμος ήταν ενωμένη με τα Μικρασιατικά παράλια, δυο αδέρφια ένα κορίτσι και ένα αγόρι κυνηγημένα από μια φυλή βρέθηκαν στην άκρη του γκρεμού και κινδύνευαν να θανατωθούν. Προσευχήθηκαν στην θεά Άρτεμις να τους σώσει και εκείνη εισακούοντας την παράκλησή τους χώρισε τη στεριά δημιουργώντας το νησί μας.
    Τα δυο αδέρφια μεταμορφώθηκαν σε ελάφια και το αγόρι έσπρωξε το κορίτσι να περάσει στην αντίπερα όχθη. Η γη συνέχισε να απομακρύνεται και το αγόρι καθυστέρησε το άλμα του μένοντας πίσω. Φώναξε στην αδερφή του αποχαιρετώντας τη ενώ η θεά Άρτεμις τον έκανε πέτρα για να μην πεθάνει από τις λόγχες των καταδιωκτών του...."



    Het hert wat staat op het schiereilandje in Kokkari? Ik lees mee.
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Yandex maakt er iets net wat meer lopends van
    toen Samos nog verbonden was met de Asia Minor Coast, stonden twee broers, een meisje en een jongen achtervolgd door een stam, aan de rand van de klif en liepen het gevaar gedood te worden. Zij baden tot de godin Artemis om hen te redden en zij, door naar hun verzoek te luisteren, scheidde het land en creëerde ons eiland.
    De twee broers veranderden in herten en de jongen duwde het meisje over de rivier. De aarde bleef wegdrijven en de jongen vertraagde zijn sprong door achter te blijven. Hij riep tot zijn zus om afscheid van haar te nemen terwijl de godin Artemis hem in steen veranderde zodat hij niet zou sterven door de speren van zijn vechters.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Sanni66



    Het hert wat staat op het schiereilandje in Kokkari? Ik lees mee.


    Smile


  8. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Yandex maakt er iets net wat meer lopends van
    toen Samos nog verbonden was met de Asia Minor Coast, stonden twee broers, een meisje en een jongen achtervolgd door een stam, aan de rand van de klif en liepen het gevaar gedood te worden. Zij baden tot de godin Artemis om hen te redden en zij, door naar hun verzoek te luisteren, scheidde het land en creëerde ons eiland.
    De twee broers veranderden in herten en de jongen duwde het meisje over de rivier. De aarde bleef wegdrijven en de jongen vertraagde zijn sprong door achter te blijven. Hij riep tot zijn zus om afscheid van haar te nemen terwijl de godin Artemis hem in steen veranderde zodat hij niet zou sterven door de speren van zijn vechters.


    Er vallen wat muntjes!

    Opeens krijg ik nog een ingeving. Bedoelen ze met "broers" niet zoiets als "siblings" in het Engels? En dat die jongen en het meisje dus de 'broers" zijn die op de vlucht waren voor een stam?

    Ik kom hier een stuk verder mee, bedankt!
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Smile



    Smile

    Ik wil weer terug...Smile
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Het is een vrij bekende legende waar ik zo even snel geen goed linkje van kan vinden.

    Hier onder wraakzucht kun je al wat vinden: >>LINK<<(Artemis mythologie aanklikken)

    Google kan je vast meer vertellen



    Dank je! Vroeger heb ik wel mythologie op school gehad, maar er is zoveel dat ik ben vergeten...Smile
Terug naar de lijst