Brugklas gaat zonder mentor een middagje uit

Brugklas gaat zonder mentor een middagje uit 

Onderwerp van Tonia

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Tonia zelf op 11 december 2021 om 19:03:42

Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Klinkt als een eigen initiatief vanuit de klas, als er geen aanwezigheidsplicht is vanuit school.

    Dan is het aan de ouder om toestemming te geven en te faciliteren.
  2. Tonia
    Count your blessings!

    Toon alleen de berichten van Tonia

    quote:
    Dit schreef indigo
    Klinkt als een eigen initiatief vanuit de klas, als er geen aanwezigheidsplicht is vanuit school.

    Dan is het aan de ouder om toestemming te geven en te faciliteren.


    Zo zie ik het ook. Ik ga dus na werktijd mijn eigen dochter faciliteren en zorgen dat ze niet zonder eigen vervoer daar zit. Goed boekje mee, dus moeders vermaakt zich wel. Komt goed Smile.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef indigo
    Klinkt als een eigen initiatief vanuit de klas, als er geen aanwezigheidsplicht is vanuit school.

    Dan is het aan de ouder om toestemming te geven en te faciliteren.

    Lijkt mij niet. Het is immers nog geen officiële vakantie en leerlingen vallen onder leerplicht en zijn overdag dus de verantwoordelijkheid van school, zolang het nog geen vakantie is. Dat school de leerlingen niet meer elke dag laten komen onder mom van laatste proefwerken zijn geweest is gemakzucht vanuit school en afwenden van hun verantwoordelijkheden. Op deze manier geven ze op verkapte manier extra vakantiedagen en is in strijd met wetgeving hieromtrent. Mentor zou blijkbaar in eerste instantie mee en uitje is bedoeld als eindejaarsmoment/feest van school en zegt laatste moment af. Het was/is dus een uitje onder zijn verantwoordelijkheid. M.i. had het hele uitje dan moeten worden verplaatst of mentor had vervanging moeten regelen.

    Wel goed dat je zelf een alternatief hebt bedacht. Kan er niet nog een ouder extra blijven die de leerlingen toch al brengt?
Terug naar de lijst