Hondenoppas gezocht

Hondenoppas gezocht 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Mijn moeder moet geopereerd worden, de exacte datum is nog niet bekend. Naar verwachting zal het ergens eerste helft september zijn.
    Alle praktische zaken rondom de operatie en nazorg is al geregeld, alleen heeft zij een hondje, Billy. Billy is een Boomer (kruising Maltezer x Chih Tzu) en mijn moeder zal de eerste week na de operatie niet in staat zijn om hem zelf uit te laten en ze zal erg moe zijn. We hebben van het ziekenhuis het advies gekregen om Billy anderhalve week ergens onder te brengen.

    En dus lopen we nu tegen een probleem aan. Mijn zus werkt fulltime net als haar man en wij hebben katten die echt niets moeten weten van een hond en weigeren binnen te komen zolang er een hond in huis is. Dat is voor een dag geen probleem, voor anderhalve week wel. Ik heb al op meerdere manieren (Facebook, kaartjes bij supermarkt, vragen binnen familie) geprobeerd om een oppas te regelen. Dit is tot op heden nog niet gelukt. Diverse dierenpensions geven aan niet te kunnen toezeggen omdat de operatiedatum nog niet vast staat, buiten dat Billy een echte mensenvriend is en we verwachten dat hij zich doodongelukkig zal voelen in een pension.

    Daarom stel ik de vraag ook hier:
    Wie wil, uiteraard tegen een vergoeding, in september anderhalve week voor een klein hondje zorgen? Billy is makkelijk in de omgang, luistert prima, kan goed samen met andere kleine honden (grote honden vindt hij eng nadat hij daar ooit door gegrepen is), is dol op mensen, speciaal op pubers (kleine kinderen tot een jaar of 8 vindt hij wat onvoorspelbaar en spannend), is altijd enthousiast maar niet druk en een echte knuffelkont. Hij kan prima een aantal uurtjes alleen zijn en houdt van auto rijden. Je kunt hem dus ook makkelijk ergens mee naartoe nemen. Hij blaft even als de voordeurbel gaat, maar daarin is hij goed te corrigeren. Al met al: als je wilt oppassen, dan haal je anderhalve week vrolijkheid en geknuffel in huis.

    Mijn moeder woont in Beverwijk, ik woon in Lisse. Als er iemand in die omgeving zou kunnen oppassen, dan gaat daar de voorkeur naar uit.
    Plaatje
  2. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Mocht het in de buurt niet lukken en we kunnen halen/brengen regelen, dan is Billy van harte welkom bij ons.
    We hebben zelf een Chih Tzu van 4, en dochter is 11. Er wordt regelmatig gewandeld en veeeel geknuffeld & gekroeld :)
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Joy
    Mocht het in de buurt niet lukken en we kunnen halen/brengen regelen, dan is Billy van harte welkom bij ons.
    We hebben zelf een Chih Tzu van 4, en dochter is 11. Er wordt regelmatig gewandeld en veeeel geknuffeld & gekroeld :)


    Super! Ik wacht ook nog even andere reacties af, want van tevoren kennis maken en kijken of het klikt met jullie hond is wel handig van tevoren en dat is over grotere afstand wat lastiger. Maar ik hou het zeker in gedachten Smile
  4. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Super! Ik wacht ook nog even andere reacties af, want van tevoren kennis maken en kijken of het klikt met jullie hond is wel handig van tevoren en dat is over grotere afstand wat lastiger. Maar ik hou het zeker in gedachten Smile


    Het is niet optimaal qua afstand, maar zeker niet onmogelijk. Zo heb je alvast een optie.
    Hopelijk melden zich meerdere mensen.

    If not ... dan hoor ik het van je :)

    Succes!
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Ik hoop het ook, maar ben heel blij met jouw aanbod hoor Smile
  6. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    Billy mag bij ons komen logeren, gezellig. Wij hebben 5 pubers in huis dus knuffelen en wandelen geen probleem. Als het klikt met ons hondje (kruising boerenfox) dan komt het helemaal goed. Eventueel mag hij mee naar mijn werk kan jij hem alle dagen komen bezoeken.
  7. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Henri65
    Billy mag bij ons komen logeren, gezellig. Wij hebben 5 pubers in huis dus knuffelen en wandelen geen probleem. Als het klikt met ons hondje (kruising boerenfox) dan komt het helemaal goed. Eventueel mag hij mee naar mijn werk kan jij hem alle dagen komen bezoeken.


    Smile Dat zou helemaal super zijn! Je 'kent' mijn moeder en mijn moeder jou, ik kan Billy wel opvangen op de momenten dat jullie niet kunnen en ik zou eventueel hem ook nog een keer tussendoor mee kunnen nemen naar mijn moeder als ze hem erg mist.

    Ik pb je morgen wel even om wat af te spreken. Kunnen we kijken of het klikt met de honden Smile
  8. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Gezellig! Ik pas graag op Billy, ik ben sinds afgelopen januari hond-loos en het lijkt me heel gezellig om anderhalve week een hondje te hebben die mee op pad kan.
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Gezellig! Ik pas graag op Billy, ik ben sinds afgelopen januari hond-loos en het lijkt me heel gezellig om anderhalve week een hondje te hebben die mee op pad kan.


    Wat fijn, zelfs 3 opties. Ik ben helemaal blij! Ik hou je zeker in gedachten Willemijn, als blijkt dat het met de hond van Henri niet klikt dan kom ik er bij je op terug Smile
Terug naar de lijst